Re: HUSQVARNA SM610/630

7.5.2012 16:22

Syrjis kirjoitti:Kysymyksiä satelee : Saako tuon perkuleen jakarin kuvan näytöstä mitenkään kotikeinoin pois? :)


Saahan sen. Virta pois -> paina mode nappi pohjaan ja pidä se pohjassa -> virta päälle ja pääset "valikkoon" jossa mode näppäimellä asetetaan km/h tai mailia/h yms asetukset. Mode nappia painamalla pääset service kohtaan johon laitat vaikka 5000km niin valo on nollattu.

"Kattelin tuossa pari päivää sitten että kahdeksan naksua 16:sta on nyt käytetty. Kilsoja reilu 4000km..."
Eli nokkaketjun vaihto on ihan kohta edessä (610). Vaikka naksuja riittäisikin niin ketju osuu jo 10-naksussa läppäventtiiliin. Eli kiristin ei lopu kesken, vaan ketjun tarvitsema vapaa tila loppuu.
Ensimmäiseksi ketju syö läpän "rajoittimen" sekä talttapää-ruuvin, joka pitää sitä kiinni. Ja kun ruuvin kanta on tarpeeksi kulunut niin itku pääsee kun se pitäisi irroittaa.
510:n ketjuista/kiristimistä en tiedä mitään.

Re: HUSQVARNA SM610/630

9.5.2012 20:02

Tossa manuaalissa kun puhutaan sivulla 25 bag filtereista. Mitä ne ovat?
Mistä tuon nokkaketjun venymisen näkee? Tai oikeastaan mistä sen kiristimen "naksut" löytää.

joo, tyhmiä kysymyksiä mutta tarve oppia on kova.
arvostan jos viitsitte vastata :)

Re: HUSQVARNA SM610/630

10.5.2012 16:37

KALLE93 kirjoitti:Tossa manuaalissa kun puhutaan sivulla 25 bag filtereista. Mitä ne ovat?
Mistä tuon nokkaketjun venymisen näkee? Tai oikeastaan mistä sen kiristimen "naksut" löytää.

joo, tyhmiä kysymyksiä mutta tarve oppia on kova.
arvostan jos viitsitte vastata :)


Bagfiltterit ovat tiheät metalliverkko-öljynsuodattimet, joita on yksi kummallakin puolella konetta. Vasemman pystyy puhdistamaan kun avaa pienen kannen koneen kyljestä, joka on kahdella ruuvilla kiinni. Ja kytkimen puolella joutuu avaamaan koko moottorinposken päästäkseen tähän suodattimeen käsiksi.

Kiristimen naksut löytyy kun irroittaa kiristimen ja laskee lovet kiristimen varresta. Ennen kiristimen irroitusta pitää kiristimen jousi poistaa. Eli ensi jousi pois, sitten varovasti kiristin irti ettei varsi enää liiku. Kun lovet on laskettu niin kiristimen varsi painetaan kokonaan kiristimen sisään ja asetetataan takaisin paikoilleen sylinterin kylkeen, kiristetään pultit yms. ja viimeiseksi vasta pistetään jousi takaisin.
Työ helpottuu jos ottaa pakoputken ensin pois.

Re: HUSQVARNA SM610/630

10.5.2012 21:56

Kiitos ohjeista, ei se vaikeaa ollut kunhan vain tajusi mitä teki.

7 lovea näkyvissä, 10 siis viimeistään vaihtoon? Nyt on rapiat 5000 mittarissa. Varmaan kuukauden sisällä vaihdan sen, kuhan aikaa järjestyy

Re: HUSQVARNA SM610/630

12.5.2012 10:45

kysymyslinjalla jatketaan. Husse82, millainen ääni siitä kuuluu kun se krtju osui jo läppäventtiiliin? Nyt olen kuulevinani koneesta pienen "hankaavan" sivuäänen. Voisikohan se tulla tulla nokkaketjusta...

Re: HUSQVARNA SM610/630

12.5.2012 13:26

KALLE93 kirjoitti: millainen ääni siitä kuuluu kun se krtju osui jo läppäventtiiliin? Nyt olen kuulevinani koneesta pienen "hankaavan" sivuäänen. Voisikohan se tulla tulla nokkaketjusta...


ööh, vähän vaikea sanoa koska kokemuksestani on jo kaksi vuotta aikaa. Mielestäni se ei silti ollut laahaava ääni vaan enemmänkin sellainen "rallatus", vastaava siis mitä nokkaketju aina pitää, mutta paljon selvempi. Enkä oikeastaan osaa trakkaan sanoa että johtuiko ääni juurikin ketjun osumisesta venttiiliin vaiko vain hyvin venyneestä ketjusta. Kyllähän kulunut ketju pitää aina ääntä vaikkei se mihinkään vielä osuisikaan.
Löysin youtubesta videon jossa on samanlaista ääntä, mutta kyseisen videon ääni on todella paljon voimakaampi mitä Hussessa oli.
http://www.youtube.com/watch?v=EkUK2bG7 ... re=related
tässä vielä toinen
http://www.youtube.com/watch?v=Sz7VXGxW ... re=related

Re: HUSQVARNA SM610/630

12.5.2012 14:04

Mitäs muutoksia ukot on tehny husqvarnoihin ulkonäön ehostamiseksi? Bikepicsissä on muutamat tehny melko nätinkin suhteellisen pienillä ehostuksilla.

Re: HUSQVARNA SM610/630

12.5.2012 18:58

http://www.youtube.com/watch?v=HkaWZ99f ... e=youtu.be

jonkunlaisen ääninäytteen yritin ottaa....

Re: HUSQVARNA SM610/630

13.5.2012 12:10

Tuli eilen haettua tollanen sm 610 nakkikioskin kiertoon. Ongelmana on että hukkas nopeuden näytön mittaristosta, eilen hävis muutamasta kohtaa pikselit ja tänään lähti loputkin. Edellinen omistaja oli juurikin vaihtanu uuden mittariston, tällä hetkellä ajettu joku 200km. Auttaako akun lataaminen? Lähtee kyllä napista ihan mainiosti ja valot yms. toimii.

Re: HUSQVARNA SM610/630

14.5.2012 14:54

Lahna_on_kala kirjoitti:Tuli eilen haettua tollanen sm 610 nakkikioskin kiertoon. Ongelmana on että hukkas nopeuden näytön mittaristosta, eilen hävis muutamasta kohtaa pikselit ja tänään lähti loputkin. Edellinen omistaja oli juurikin vaihtanu uuden mittariston, tällä hetkellä ajettu joku 200km. Auttaako akun lataaminen? Lähtee kyllä napista ihan mainiosti ja valot yms. toimii.


Ja nyt meni koko näyttö sekasin, vilkuttelee millon mitäkin. Eilen tsekkasin että liitännät pitäis kyllä olla kohillaan ja kiristelin mittarin kunnolla että ei ainakaan pitäis täristä.

Re: HUSQVARNA SM610/630

14.5.2012 19:07

Lahna_on_kala kirjoitti:
Lahna_on_kala kirjoitti:Tuli eilen haettua tollanen sm 610 nakkikioskin kiertoon. Ongelmana on että hukkas nopeuden näytön mittaristosta, eilen hävis muutamasta kohtaa pikselit ja tänään lähti loputkin. Edellinen omistaja oli juurikin vaihtanu uuden mittariston, tällä hetkellä ajettu joku 200km. Auttaako akun lataaminen? Lähtee kyllä napista ihan mainiosti ja valot yms. toimii.


Ja nyt meni koko näyttö sekasin, vilkuttelee millon mitäkin. Eilen tsekkasin että liitännät pitäis kyllä olla kohillaan ja kiristelin mittarin kunnolla että ei ainakaan pitäis täristä.


Toi mittari on tunnetusti huono. Itsellänikin se menee välillä pimeäksi kun pistää virrat päälle, ja kun painaa mode-nappia niin näyttö herää henkiin. Tosin kellonaika nollautuu. Toisilla näytön pimenemiseen auttaa se kun ottaa akun kengän irti ja pitää 5min kunnes kytkee takaisin.

jonkunlaisen ääninäytteen yritin ottaa....


Vastaavaa ääntä itsellänikin piti kun ketju oli 10lovessa. Vähän kuitenkin hankala sanoa kun kameroiden äänitysominaisuudet eivät ihan huippuja ole, enkä siis tiedä miltä koneesi kuulostaa livenä. En välttämättä olisi kovin huolestunut jos ketjusi oli vasta 7-lovessa. Mutta mitään haittaa ei ketjun vaihdosta tässä vaiheessa tietysti ole.

Re: HUSQVARNA SM610/630

14.5.2012 20:42

joo olihan se laatu aika surkea mutta kai siitä jotain kuuli.
uusi nokkaketju on tilattu, saas nähdä milloin tulee. Sitten vaan pikimmiten vaihtoon.

Kiitos kun viitsit neuvoa :)

Re: HUSQVARNA SM610/630

14.5.2012 23:35

Lahna_on_kala kirjoitti:Tuli eilen haettua tollanen sm 610 nakkikioskin kiertoon. Ongelmana on että hukkas nopeuden näytön mittaristosta, eilen hävis muutamasta kohtaa pikselit ja tänään lähti loputkin. Edellinen omistaja oli juurikin vaihtanu uuden mittariston, tällä hetkellä ajettu joku 200km. Auttaako akun lataaminen? Lähtee kyllä napista ihan mainiosti ja valot yms. toimii.

Itsellä mittaristo kanssa temppuilee. Jenkkifoorumilta löytyi korjausohje mittaristolle. En ole itse kokeillut ohjetta.

Ohje http://www.thumpertalk.com/topic/289471-computer-fixing-display-problems/

Re: HUSQVARNA SM610/630

16.5.2012 17:48

Kävin itsekin stekkaamassa nokkaketjun ja vaihdon jälkeen ajettu ~7500km ja 5-lovessa oli. Ensimmäinen ketju oli tässä vaiheessa jo vaihtokunnossa. Oliskohan laatu voinut parantua..

Re: HUSQVARNA SM610/630

16.5.2012 18:02

Nokkaketjut on muutamasta puljusta loppu ja lisää tulee vasta parin viikon kuluttua :S