1.8.2007 22:15

Mikes kirjoitti:Nyt en oikeen tajua tota venttiili juttua. Mikä niistä ns. crossiventtiileistä tekee erilaiset, jotta niillä olisi mitään vaikutusta? Ja se isompi kaasarikin vaikuta enimmäkseen bensankulutukseen. Ei ole tarvinnu kaasareita isontaa, vaikka kannesta kanavat muotoiltu, puristusta nostettu, nokat teetetty, putki- ja sytkä vaihdettu. Hauskinta siinä on, että seosta jopa laihennetty alkuperäisestä.


samoja juttuja itekkin tässä kelailen. vakio 41mm kehin mx kuitenkin riittää helvetin pitkälle.

crossivehkeissä saattaa olla paremmin muotoillut venttiililautaset ja venttiilinvarsi, jolloin kierrosherkkyys paranee ja nostaa koneen huipputehoja aavistuksen. mitään radikaalia muutosta niillä ei kyllä saa aikaan...

noihin 62hp takarengastehoihin päästäkseen pitäs kyllä vähän näyttää vinkua kanaville, nokat vaihtoon jne.

vaikuttaa niin huuhaa-jutuilta nuo viritykset, että morjens :D

2.8.2007 3:38

=)

2.8.2007 17:46

Jakbi kirjoitti:
evo^ kirjoitti:
Escalator kirjoitti: tehoputkilla tee mitään, markkinointikikkaa vaan.

vaikuttaa se penkissä tehoihin sen 2hp ja teho ja vääntöalue menee jonkun verran laajemmille kierroksille.


2 tahtisis ku turbo. nelareissa ääni ja dynos pieni ero.

kyllä sen eron huomaa ihan ajossakin ;) eikä se kakstahtisissakaan vaikuta kuin muutaman hepan.

5.8.2007 17:32

Täällä kun puhutaan isommista husqvarnoista niin onko 5200 euroa tyyris hinta -00 vuoden ja noin 24 tkm ajetusta husqvarnan 610sm:stä?

6.8.2007 0:58

Aika vaihtaa piikkisestä isompaan lähestyy koko ajan ja olen miettinyt näitä isompia, oikeita supermotoja kuten Husaberg FSE 650 ja tämä Husse SMR, mutta en ole vielä oikein vakuuttunut siitä, kannattaako tällaista pyörää hankkia lähes pelkkään katuajoon ja yleensäkin kestääkö se sitä. Huoltaa kyllä osaan ja muutenkin huolenpito on kunnossa, mutta jos pyörään pitää vaihtaa parin tonnin välein jotain kalliimpaa, otan suosiolla jonkun kesymmän. Eli: kulkeeko Husse eteenpäin hyväkuntoisena öljyjen + suodattimien vaihdon sekä venttiilien säädön siivittämänä vai vaatiiko se jotain erityisempää? Harkinnassa olisi lähinnä -06 ja pari tonnia ajettu 510..

Tietysti on 610 SM, mutta ulkonäkö + tehopuoli ei oikein houkuta.

E: Sen verran mitä olen esim. Supermotojunkien foorumeita seuraillut, niin 510 SMR tuntuu olevan koneeltaan varsin luotettava laite vähän kaikenlaisessa käytössä.. Kokemuksia kuitenkin kaipaisin kotimaankin oloista. ;)

6.8.2007 1:30

EiNiinNopea kirjoitti:Aika vaihtaa piikkisestä isompaan lähestyy koko ajan ja olen miettinyt näitä isompia, oikeita supermotoja kuten Husaberg FSE 650 ja tämä Husse SMR, mutta en ole vielä oikein vakuuttunut siitä, kannattaako tällaista pyörää hankkia lähes pelkkään katuajoon ja yleensäkin kestääkö se sitä. Huoltaa kyllä osaan ja muutenkin huolenpito on kunnossa, mutta jos pyörään pitää vaihtaa parin tonnin välein jotain kalliimpaa, otan suosiolla jonkun kesymmän. Eli: kulkeeko Husse eteenpäin hyväkuntoisena öljyjen + suodattimien vaihdon sekä venttiilien säädön siivittämänä vai vaatiiko se jotain erityisempää? Harkinnassa olisi lähinnä -06 ja pari tonnia ajettu 510..

Tietysti on 610 SM, mutta ulkonäkö + tehopuoli ei oikein houkuta.

E: Sen verran mitä olen esim. Supermotojunkien foorumeita seuraillut, niin 510 SMR tuntuu olevan koneeltaan varsin luotettava laite vähän kaikenlaisessa käytössä.. Kokemuksia kuitenkin kaipaisin kotimaankin oloista. ;)


Koneen luotettavuudesta en tiedä, mutta se on varma, että ku maahantuojalta joutuu osaa tähän vehkeeseen tilaan, niin kesän ajot on ohi! Joku vanha tämän foorumin käyttäjistä osti tämmöisen uutena ja kuristettuna, niin kaasarin kuri oli semmoinen, että joutui jonkun osan vaihtaan toisenlaiseen (en muista minkä) ja sen osan tulo kesti yli 3kk!!

Ite ottaisin kuitenkin husan :) Voin sanoa kokemuksesta, että aivan ihana pyörä<3 Osaa saa kotarilta tosi paljon, joten osien hinnat eivät todellakaan ole pahat muihin verrattuna! Lisäks husan omatkin osat saa tosi nopee :) Kaverilla husa, öljyt reilu 500-700km välein, suodattimet joka toinen kerta, ja venat tarkistukseen siinä tonnin välein. Muuta ei oikeestaan tartte tehdä. Kaverilla pyörä pelannut aivan loistavasti ja voimaa on kuin pienessä kylässä :) Ulkonäkökin miellyttää enemmän kuin hussen...

Mut sähän sen sit loppujen lopuks ite päätät minkä ostat :)

6.8.2007 1:32

Juu ei siinä muuten mitään, mutta uudempia Böörejä on paljon vähemmän myynnissä ja nekin ovat aika kalliita.. Nyt olisi nimittäin kiikarissa -06 510 Husse, 2400km ajettu ja hintaakin vain 8200¤..

6.8.2007 1:49

EiNiinNopea kirjoitti:Juu ei siinä muuten mitään, mutta uudempia Böörejä on paljon vähemmän myynnissä ja nekin ovat aika kalliita.. Nyt olisi nimittäin kiikarissa -06 510 Husse, 2400km ajettu ja hintaakin vain 8200¤..


Raha on kylläkin hyvä syy ^^

6.8.2007 18:28

Nyt olis pyörä myynnissä. Jotain 6200 ¤ olis hinta. Kortti lähti hyllylle niin on ajot ohi.

2.9.2007 14:08

Kävin tänään koeajamassa tuollaisen Hussen ja on hyvin mahdollista, että sellainen siirtyy omistukseeni lähiaikoina.. :P

10.9.2007 8:48

Eniten näis husseis vituttaa toi osien saatavuus. Mitään ei uskaltais rikkoa ku tietää sen että tilalle ei saa mitää, tai jos saa nii isolla rahalla. Esimerkiks kytkinvipu 88euroa maahantuojalta, muualta ei saa.
Mitä hintaa liikkeet ottaa venttiilien säädöst, en oo ikinä tehny? Kelasin et teetän jossai ja väijyn vierestä miten tehdään nii osaan sit joskus.

PS. Jos joku haluaa tilata samaa aikaan www.cemoto.it husseihin jotai muovikilkettä ja muuta romua mitä sielt nyt saakaan, nii pistä yv:tä. Tällä viikolla aika varmasti tilaan, ku saan vaa sähköpostin takas. Kehuivat, että jos nyt tilaa nii viikossa on osat Suomessa.

10.9.2007 13:20

EiNiinNopea kirjoitti:Aika vaihtaa piikkisestä isompaan lähestyy koko ajan ja olen miettinyt näitä isompia, oikeita supermotoja kuten Husaberg FSE 650 ja tämä Husse SMR, mutta en ole vielä oikein vakuuttunut siitä, kannattaako tällaista pyörää hankkia lähes pelkkään katuajoon ja yleensäkin kestääkö se sitä. Huoltaa kyllä osaan ja muutenkin huolenpito on kunnossa, mutta jos pyörään pitää vaihtaa parin tonnin välein jotain kalliimpaa, otan suosiolla jonkun kesymmän. Eli: kulkeeko Husse eteenpäin hyväkuntoisena öljyjen + suodattimien vaihdon sekä venttiilien säädön siivittämänä vai vaatiiko se jotain erityisempää? Harkinnassa olisi lähinnä -06 ja pari tonnia ajettu 510..

Tietysti on 610 SM, mutta ulkonäkö + tehopuoli ei oikein houkuta.

E: Sen verran mitä olen esim. Supermotojunkien foorumeita seuraillut, niin 510 SMR tuntuu olevan koneeltaan varsin luotettava laite vähän kaikenlaisessa käytössä.. Kokemuksia kuitenkin kaipaisin kotimaankin oloista. ;)


Kaikki saa rikki jos haluaa...Husa on mulla ainakin joka päiväisessä ajossa...jos ei sada jne. ite ostaisin kyllä ennemmin Husabergin kuin huskyn...
Kaikki haluaa huskyn koska sm-sarjaa johtavalla heebollakin on husky...

10.9.2007 13:43

ruikku kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:Aika vaihtaa piikkisestä isompaan lähestyy koko ajan ja olen miettinyt näitä isompia, oikeita supermotoja kuten Husaberg FSE 650 ja tämä Husse SMR, mutta en ole vielä oikein vakuuttunut siitä, kannattaako tällaista pyörää hankkia lähes pelkkään katuajoon ja yleensäkin kestääkö se sitä. Huoltaa kyllä osaan ja muutenkin huolenpito on kunnossa, mutta jos pyörään pitää vaihtaa parin tonnin välein jotain kalliimpaa, otan suosiolla jonkun kesymmän. Eli: kulkeeko Husse eteenpäin hyväkuntoisena öljyjen + suodattimien vaihdon sekä venttiilien säädön siivittämänä vai vaatiiko se jotain erityisempää? Harkinnassa olisi lähinnä -06 ja pari tonnia ajettu 510..

Tietysti on 610 SM, mutta ulkonäkö + tehopuoli ei oikein houkuta.

E: Sen verran mitä olen esim. Supermotojunkien foorumeita seuraillut, niin 510 SMR tuntuu olevan koneeltaan varsin luotettava laite vähän kaikenlaisessa käytössä.. Kokemuksia kuitenkin kaipaisin kotimaankin oloista. ;)


Kaikki saa rikki jos haluaa...Husa on mulla ainakin joka päiväisessä ajossa...jos ei sada jne. ite ostaisin kyllä ennemmin Husabergin kuin huskyn...
Kaikki haluaa huskyn koska sm-sarjaa johtavalla heebollakin on husky...


Faktahan on että ketään ei kiinnosta paskanvertaakaan ajaako sm-sarjaa johtava huskyllä. Husqvarnaan saa sentään paremmin osia kun husabergiin mihin ei saa tarvikkeena ei sitten yhtään mitään. Tosin ei saa hirveesti husseenkaan, mut on se jo vähän yleisempi peli ja yleistyy koko aika.

10.9.2007 13:45

ruikku kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:Aika vaihtaa piikkisestä isompaan lähestyy koko ajan ja olen miettinyt näitä isompia, oikeita supermotoja kuten Husaberg FSE 650 ja tämä Husse SMR, mutta en ole vielä oikein vakuuttunut siitä, kannattaako tällaista pyörää hankkia lähes pelkkään katuajoon ja yleensäkin kestääkö se sitä. Huoltaa kyllä osaan ja muutenkin huolenpito on kunnossa, mutta jos pyörään pitää vaihtaa parin tonnin välein jotain kalliimpaa, otan suosiolla jonkun kesymmän. Eli: kulkeeko Husse eteenpäin hyväkuntoisena öljyjen + suodattimien vaihdon sekä venttiilien säädön siivittämänä vai vaatiiko se jotain erityisempää? Harkinnassa olisi lähinnä -06 ja pari tonnia ajettu 510..

Tietysti on 610 SM, mutta ulkonäkö + tehopuoli ei oikein houkuta.

E: Sen verran mitä olen esim. Supermotojunkien foorumeita seuraillut, niin 510 SMR tuntuu olevan koneeltaan varsin luotettava laite vähän kaikenlaisessa käytössä.. Kokemuksia kuitenkin kaipaisin kotimaankin oloista. ;)


Kaikki saa rikki jos haluaa...Husa on mulla ainakin joka päiväisessä ajossa...jos ei sada jne. ite ostaisin kyllä ennemmin Husabergin kuin huskyn...
Kaikki haluaa huskyn koska sm-sarjaa johtavalla heebollakin on husky...


Jep! Lisäks husaan menee pitkälti ktm:n osia, niin osien saatavuus on erittäin hyvä ja hinnatkin on ihan kohdallaan. Kaverilla on tommonen husaberg ja jokapäivöisessä käytössä sillä ja ikinä ei oo ollu mitään vikaa, että todella luotettava peli sekin!

10.9.2007 13:51

Nks kirjoitti:
Jep! Lisäks husaan menee pitkälti ktm:n osia, niin osien saatavuus on erittäin hyvä ja hinnatkin on ihan kohdallaan. Kaverilla on tommonen husaberg ja jokapäivöisessä käytössä sillä ja ikinä ei oo ollu mitään vikaa, että todella luotettava peli sekin!


Siis mikä juttu tää nyt on et husaan menee kotarin osat? Joojoo tiiän että liittyy jotenki toisiinsa mut eihän niissä oo ulkosesti ainakaan yhtään samaa osaa? Ehkä ilmansuodatin ja jarrupalat?