Hei kaikki,
onko kukaan täällä koskaan tehnyt pienen ryhmän matkaa Afrikkaan? Ei moottoripyörämatkaa, vaan enemmänkin luonto- ja valokuvausmatkaa, esimerkiksi safari, jossa keskitytään villieläinten tarkkailuun ja valokuvaamiseen. Olen jo pitkään haaveillut matkasta Afrikkaan, mutta en haluaisi osallistua massaturistien isoihin bussikierroksiin, vaan etsin jotain pienimuotoisempaa ja henkilökohtaisempaa – ehkä 4–8 hengen ryhmä, jossa ehtii rauhassa kokea luonnon ja eläimet.
Erityisesti mietin, mitkä maat sopisivat tällaiselle matkalle aloittelijalle. Olen katsonut esimerkiksi Etelä-Afrikkaa, Namibiaa ja Botswanan Okavango-deltaa. Onko teillä kokemusta näistä kohteista? Missä on parhaat mahdollisuudet nähdä "Big Five" (leijona, norsu, leopardi, puhveli, sarvikuono)? Entä missä maisemat ja eläinkokemukset olisivat kaikkein monipuolisimmat?
Lisäksi kiinnostaisi kuulla, onko kukaan teistä matkustanut saksalaisen matkatoimiston
Go’n joy Africa kautta. Olen löytänyt heidän sivustonsa ja he näyttävät tarjoavan juuri tällaisia pienryhmämatkoja, mutta en ole löytänyt kovin paljon riippumattomia arvioita tai kokemuksia. Ovatko he luotettavia? Onko palvelu hyvää? Entä matkojen taso ja järjestelyt?
Viimeinen kysymys: kuinka paljon valokuvauskalustoa suosittelette ottamaan mukaan tällaiselle matkalle? Riittääkö hyvä zoom-objektiivi, vai pitäisikö investoida pidempiin putkiin?
Olisi mahtavaa kuulla kokemuksianne ja vinkkejänne – kiitos jo etukäteen!