Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.5.2010 18:49

bjrk kirjoitti:Vähä asiast kukkaruukkuun mut meitsi sai eilen sakkoja, 93@60 ja ihmettelin tos et määritteleekö poliisi päiväsakkojen määrän viime vuoden palkasta vai viime kuun palkasta?? sanoin arvion poliisille viime kuun palkasta ja hän kirjoitti minulle melko huimeat sakot.. oliko tämä väärin tehty häneltä koska viime vuonna minulla ei ollut lähes mitään tuloja???! :eek:


Jos oikein muistas niin ne määrittyy viimevuoden palkasta. Joku vois varmentaa jos muistaa varmaksi.

27.5.2010 19:55

Napoleon Dynamite kirjoitti:
madduli kirjoitti:Poliisi pysäytti tos n. viikko sitte (olin autolla) ja ihmetteli et miks kaahaan, vaikka en tosin kaahannu. Siinä sit selitin sille et en kaahannu ja että ajoin ihan rauhas ja et vaik ajan sit jatkos viel rauhallisemmin. Poliisi sit päästi lähtemään siit. Ihmettelin vaa kavereitten kans et miks ei antanu sakkoja ku kuitenki oli Hyvinkään vittumaisin poliisi kyseessä.

Kenties eivät saaneet tutkalukemaa?

Ei saanu. Ja ei mul ollu ees ylinopeutta siinä.

27.5.2010 22:30

-_Joonas_- kirjoitti:
bjrk kirjoitti:Vähä asiast kukkaruukkuun mut meitsi sai eilen sakkoja, 93@60 ja ihmettelin tos et määritteleekö poliisi päiväsakkojen määrän viime vuoden palkasta vai viime kuun palkasta?? sanoin arvion poliisille viime kuun palkasta ja hän kirjoitti minulle melko huimeat sakot.. oliko tämä väärin tehty häneltä koska viime vuonna minulla ei ollut lähes mitään tuloja???! :eek:


Jos oikein muistas niin ne määrittyy viimevuoden palkasta. Joku vois varmentaa jos muistaa varmaksi.

eli voisin periaatteessa mennä poliisilaitokselle vinkuu et alentais noita sakkoja?

28.5.2010 10:48

Sakot määrätään tekohetken palkasta.
Normitilanteessa poliisi kuitenkin hakee viimeisimmät (eli edellisvuoden) verotiedot tekstarilla ja käyttää niitä.

28.5.2010 15:28

kiitos!! :)

28.5.2010 15:55

Kerran lähtiessäni koulusta kotiin Mondeo pysäytti. Mondeo meni siis aluksi edellä ja pysäytti bussipysäkillä. Ajokortti kysyttiin normaalilla tavalla ja poliisin antaessa sitä takaisi: ''On sulla muuten hieno mopo, ajattelin ostaa pojalle samanlaisen'', ja jatkoi matkaa :D

28.5.2010 23:19

Vaikuttaako A1 kortilla saadut sakot kuinka paljon B kortin siirtymiseen ?

(ehkä väärä topicci)

30.5.2010 22:30

miqa2 kirjoitti:Vaikuttaako A1 kortilla saadut sakot kuinka paljon B kortin siirtymiseen ?

(ehkä väärä topicci)


Jos saat esim vuoden suorituskieltoa niin se tarkottaa sitä ettet saa suorittaa mitään korttia vuoden aikana. Eli jos jäät 16 vuotiaana kiinni piikkisellä niin ei vaikuta B-korttiin.

3.6.2010 8:25

Jotenki tähän suuntaan: " Haluaisitko pitää kortin ja ajella vielä tänäkesänä? "-joo, olishan se kiva ku iha uus mopo". "älä väitä, ettet äsken ajanut tosta itäväylää meijän ohi ainakin tuplasti yli nopeusrajoituksen?" Myönnyin ja tähän sanoi "Ellei mulla olis kiire näiden HD-pärinäpoikien kanssa, ottaisin sulta kortin pois. Pääset nyt helpolla ja selviit varotuksella". Hävetti hitusen ku vierel

5.6.2010 9:35

taas sakot, 72@40 keula pystyssä siviili R1 vastaan, toivottavasti ei kortti lähe ku oli jo 2 sakko ja kakkosvaihetta en ole vielä tehnyt :( :(

5.6.2010 17:05

bjrk kirjoitti:taas sakot, 72@40 keula pystyssä siviili R1 vastaan, toivottavasti ei kortti lähe ku oli jo 2 sakko ja kakkosvaihetta en ole vielä tehnyt :( :(


Jäit sille kiinni? Jos jäit, miten helvetissä se ei samantien ottanu sulta korttia pois? Kyllä se kortti taitaapi lähteä myöhempää.... :s

6.6.2010 14:05

jessoR1 kirjoitti:
bjrk kirjoitti:taas sakot, 72@40 keula pystyssä siviili R1 vastaan, toivottavasti ei kortti lähe ku oli jo 2 sakko ja kakkosvaihetta en ole vielä tehnyt :( :(


Jäit sille kiinni? Jos jäit, miten helvetissä se ei samantien ottanu sulta korttia pois? Kyllä se kortti taitaapi lähteä myöhempää.... :s

pitää osaa puhuu poliisien kanssa... toivottavasti ei nyt lähe, enää en kyll prkl keuli liikentees!

8.6.2010 18:50

^Kortti lähtee! :x

Ittellä oli tossa tosin just 2 sakot vuoden sisää ja B-kortista 2-vaihe suorittamatta... OLIS pitäny lähtä kortti mutta sain pitää koska työpaikka kortista kiinni(turva-alan hommii).

Ei ne multakaa samantien korttia vieny vaa vinkuvat käymää asian tiimoilta asemalla sitte jossaa vaiheessa.. natsisiat... :D

9.6.2010 2:35

Kaveri pysäytettii ku kiihdytti hiuka S-Marketin parkkipaikal. Ne jutteli siin joku 2 min ja sit meen autost ulos ja:

Minä: Eikös tä oo periaattees suljettu alue ku kauppa on kii eikä täs oo ees yhtään autoo?
Poliisi: Mees autoon tai kirjotan sulle sakot niskottelust.

Kyllä rupes vituttamaan tos tilantees, asiallisesti kysyin ni heti uhataan sakoilla, mikä järki siinäki? Kaverille rapsahti sit sakkoo 36e "häiritsevästä ajotavasta" ja sanoivat kaveril viel et "ja vie toi sun kaveri kotiin riehumaan". Surullista mutta totta, en oo eläessäni nähny oikeesti asiallista kyybelii.

9.6.2010 4:12

olipa kerran joensuu, olipa kerran pv, jossa kosketus häiriö takavalossa, yö myöhä
poliisi näyttää pysähtymis merkin, kiltisti pysähdyn,
poliisit nousee autosta,

Poliisi 1: POIKA AJELET PIMMEELLÄ MOPOLLA!!

Minä: Kuinka niiiin?

Poliisi 1: Laitahhan käynttiin ni kahottaa palaako se takavalo, saati sit etuvalo!

*potkin pevetin käyntiin ja niinhän siinä kävi et kaikki valot palo*

Minä: Katsos, tuossa on tällainen keksintö kuin takavalo, ja ahaa! täältähän löytyi myös etuvalo! ja mittarivalokin jos se on niin justtiinsa"
^ilmeitä ja eleitä käyttäen vittumaisella äänen sävyllä

Poliisi 1: ÖÖööäöähh *hämmentynyt*

Poliisi 2: PUHALLA TUOHON
*työntäs sen pillin toiselta puolen niskaan ja perkele ku säikähin sitäkin*

*puhalsin siin sit nollat ja poliisi 2 meni autoon mulkoilemaan minnuu ilkeesti

Poliisi 1: noh... pyyhkäse nyt edes tuo kilpi ku on vähän kurassa... jatkoja.

tällanen oli joskus ja omasta mielestä suhteellisen huvittava tilanteena kun eivät ees kirjottaneet mitään vaikka aikas selvästi vittuilin niille :D