Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

10.7.2008 20:30

Samzon kirjoitti:
Daniko kirjoitti:"ajo-oikeuteen liitetyn rajoituksen noudattamatta jättämisestä"


Taisit selvitä tavallista vähemmällä. Kyllä tuosta luulisi normaalisti ajo-oikeudetta ajaminen tulevan, josta sanktiotkin ovat oletettavasti kovemmat kuin 6 päiväsakkoa. ;)
Jos en ihan väärin muista, niin pelkkä kortitta-ajo normaalisti 10-14 päiväsakkoa. Sitten on nämä lieventävät ja raskauttavat tekijät. A-kortti, jonka luokka ei riitä täysitehoiseen, on jo itsessään lieventävä tekijä, jonka vuoksi tuo sanktio varmaankin oli vain sen 6 päiväsakkoa.

19.7.2008 20:30

Poliisit pysäytti (ajoivat muutaman km:n perässä). Poliisi ohjasi tien vasteen ja kysy:

poliisi: tiedätkö miksi pysäytimme?
minä: kilven valo puuttuu? (en siis ajanut ylinopeutta tai muutenkaan sääntöjen vqastaisesti)
poliisi: puuttuu kyllä koko kilpi.

Kilpi oli hajonnut joskus ja kiinnitysten pettäminen olikin vain ajan kysymys. Itse luulin, että se oli siellä ollut koko ajan. Kysyi poliisi vielä tehoistakin, vastasin että 25kw on. Ei sitten alkanut niistä enempää kyselemään.

21.7.2008 18:01

Tossa pari viikkoa sitten pamautin pyörän puuta päin ja kun poliisit tuli jutteleen ambulanssiin oli kyllä vähän vaikeata uskoa mitä ne herrat oikein puhuivat, tosin lääkitys oli kova sillä hetkellä joten voin itse olla väärässä. Ensin puhallutti ja toivottivat perään päivänjatkoja. Huusin vaan perään että mulla on kortti kyllä ja menkää ihmeessä katsomaan pyörää. Jätkät hymyili ja huusivat "selvä pyy". Koskaan nähny noin rentoja ja mukavia poliiseja :-)

17.8.2008 17:49

"Sää varmaan haluat nähä ton rekisterikilvenki" sanoin poliisille ku pysäytti eikä ollu kilpi kiinni. Noin 1 km aikasemmin tipahti ja laitoin taskuun... :lol:

8.10.2008 16:17

Eipä ole moottoripyöristä tämä tarina, mutta kuitenkin...

Jos joku vielä muistaa viime kesänä eräässä pihassa hiiviskelleen ja myöhemmin kaadetun karhun, niin kun kyseistä otusta kaadettiin paikalla oli tietysti poliisi valvomassa. Ja joitakin kymmeniä uteliaita kieseineen. Ja koska valvomassa ollut poliisi oli tietenkin se kylän virkaintoisin yksilö, se ei vaan tyytynyt valvomaan kaadon asianmukaisuutta vaan antoi samalla reissulla ainakin yhden ylinopeussakon ja kolmet rapsut myöhästyneestä katsastuksesta :D

Lisäksi velipoika on sanaillut aiemminkin saman poliisin kanssa seuraavaan malliin:

Poliisisetä: Mitäs luulet, miksi poliisi näin aikaisin aamulla häiritsee matkaamistasi?
X: No ihan silkkaa vittumaisuuttan...
Poliisisetä: Väärä vastaus! Toinen yritys.
X: No, liittyisiköhän se jotenkin henkilökohtaiseen ajotapaani?
Poliisisetä: No nyt meni jo paljon lähemmäksi!

Ja nuorempana poikana sama veli pääsi vetämään legendaariset, kun poliisien Saab oli pysäköitynä tien poskeen veli pysäköi mopolla rinnalle ja koputti lasiin. Poliisisetä avasi lasin ja veli tokaisi "Hei, sulla on lasi auki!"

3.4.2009 13:06

Pikkusisko ajoi mopollaan päin punasia saadakseen kaverinsa kiinni joka paahto vinhaa vauhtia edellä. Poliisit sattu olemaan risteyksessä ja tiätysti pysäytti. Likka sai tietysti paskahalvauksen ja oli ihan paniikissa. Poliisit sano että "tais aurinko häikästä ettet nähdä punasta valoa". Siskolikka vastas että "eiku mun kaveri ajaa tuolla edellä enkä mä halunnut jäädä siitä jälkeen..." poliisit sano ettei sun tollaista kannata meille sanoa, eli jos nyt kuitenkin sanot että aurinko häikäsi niin meidän ei tartte kirjottaa sulle sakkoja.

Toinen tapaus oli kuvan kaveri ajo vuoden -66 supersportillaan jotain kuutta kymppiä, tarkka lukema on arvoitus kun siinä ei ollut nopeusmittaria. Poliisit pysäytti ja sano että heidän oli ihan pakko pysäyttää kun tutka näytty päälle kuuskymppiä eikä he voi uskoa että tommonen kulkis niin lujaa. Lisäksi toisella niistä oli ollut samanlainen mopo nuoruudessaan niin päästivät kaverin sitten menemään ilman sakkoja tai muitakaan sanktioita.

4.4.2009 16:59

Timpura kirjoitti:Toinen tapaus oli kuvan kaveri ajo vuoden -66 supersportillaan jotain kuutta kymppiä, tarkka lukema on arvoitus kun siinä ei ollut nopeusmittaria. Poliisit pysäytti ja sano että heidän oli ihan pakko pysäyttää kun tutka näytty päälle kuuskymppiä eikä he voi uskoa että tommonen kulkis niin lujaa.


:lol: ihan paras

8.4.2009 19:38

Henkkis_ kirjoitti:"Sää varmaan haluat nähä ton rekisterikilvenki" sanoin poliisille ku pysäytti eikä ollu kilpi kiinni. Noin 1 km aikasemmin tipahti ja laitoin taskuun... :lol:


olipa hauska.

17.5.2009 11:08

jape112 kirjoitti:
Henkkis_ kirjoitti:"Sää varmaan haluat nähä ton rekisterikilvenki" sanoin poliisille ku pysäytti eikä ollu kilpi kiinni. Noin 1 km aikasemmin tipahti ja laitoin taskuun... :lol:


olipa hauska.

ja kemmujen kilvet menee varmasti taskuun, tässä haisee vahvasti tuore paska!

18.5.2009 15:01

Ajelin tossa viimeviikolla hollolankirkonkylällä mutkapätkiä ja sattu tulemaan poliisi auto vastaan.. vilkasin siinä mittaria niin 107km/h oli vauhtia siinä vaiheessa ja 60km/h ja jepet veti ukarit ja perään.. siinä ihan kiltisti pysähyin tiensivuu ja odottelin et pojat tulee avautumaan..
No tää nuorempi konsta tuli siihen sitte ja tervehti ihan normaalisti että päivää päivää.. paljonkos sulla oli vauhtia tossa kun tulit vastaan??. sanoin siinä sitten et empäs kattonut. ja kysyin että paljonko tutka näytti?? no tähän poliisi sanoi että kun ei ollut tutka päällä,mutta näki selvästi että kovaa ajoit.
sanoin kylmänviileesti että jos ei tutkaollu päällä ni siinätapauksessa mulla oli 60km/h..
Meni poliisi setä vähän vaikeeks :D no siinä sitten kattovat ajopaperit ja puhallutti ja toivotti hyvät päivänjatkot.. mahto vituttaa setiä :lol:

18.5.2009 18:10

KTM625 kirjoitti:Ajelin tossa viimeviikolla hollolankirkonkylällä mutkapätkiä ja sattu tulemaan poliisi auto vastaan.. vilkasin siinä mittaria niin 107km/h oli vauhtia siinä vaiheessa ja 60km/h ja jepet veti ukarit ja perään.. siinä ihan kiltisti pysähyin tiensivuu ja odottelin et pojat tulee avautumaan..
No tää nuorempi konsta tuli siihen sitte ja tervehti ihan normaalisti että päivää päivää.. paljonkos sulla oli vauhtia tossa kun tulit vastaan??. sanoin siinä sitten et empäs kattonut. ja kysyin että paljonko tutka näytti?? no tähän poliisi sanoi että kun ei ollut tutka päällä,mutta näki selvästi että kovaa ajoit.
sanoin kylmänviileesti että jos ei tutkaollu päällä ni siinätapauksessa mulla oli 60km/h..
Meni poliisi setä vähän vaikeeks :D no siinä sitten kattovat ajopaperit ja puhallutti ja toivotti hyvät päivänjatkot.. mahto vituttaa setiä :lol:


Juu EI kannata myöntää mitään. Ennen kuin sanot mitään nopeudestasi, kannattaa kysyä mitä tutka näytti! Sitte vaa kylmänrauhallisesti sanoo nopeudeks "neljäviis!" ja katsoa kun kyrpä kasvaa konstaapelin otsaaan :lol:

19.5.2009 2:21

Joku viisas joskus sanonut että kaiken kiistän ja sitäkään en myönnä :D

20.5.2009 12:32

Paljos sulla on tehoja papruissa? :)

30.5.2009 2:12

Tänään kävi kiva tuuri..
lähdin keulimaan 1,2 ja 3 vaihteet loppuun(n 80km/h) 40 alueella(ei fiksua!) jonka jälkeen hidastin ja käännyin bensaasemalle. no, kun pysäytin pyörän 2 polkupyörä poliisia tulee ja pyytää ottamaan kypärän pois, olin siinä sitten "että tässä oli tämä kesä". Ennen kun poliisi kysyi minulta mitään myönsin virheeni ja kerroin miksi tein sen(näyttämisen halu). Poliisit pyytää mua ajamaan poliisilaitokselle ja että siellä nähdään... Poliisisetä sitten tarkisti samalla tietoni ja mietti siinä joku 15 sek ja sanoi lopulta et ei mun sittenkää tarvi tulla minnekkään laitokselle vaan mietti jos pitäis joku maija lähettää minulle sakkoja antamaan, lopulta poliisi totesi et hän antaa mulle "vakavan suullisen huomautuksen".. poliisi sitten vielä katsoi putkeani(akrapovic) ja kysyi että kai pyörä on kuristettu kun papereissa lukee 13kW. Tottakai! :)
Tästä opin ainakin läksyni enkä keuli enää liikenteessä!

31.5.2009 14:55

Enpäs nyt yhtään muista kuka ajoi tai millä vehkeellä, mutta kaveri oli pysäytetty kaiketi laittoman kilvenkulman takia. Poliisisetä oli noussut autosta, potkaissut kilven oikeaan kulmaan ja huutanut "Ja matka jatkuu".