Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.5.2008 13:01

Näemmä piikkiporukalle on alettu moikkailemaan, no eikait se mitenkää paha-asia ole, mutta vain murto-osa piikkiporukasta moikkaa takaisin.

Itse moikkaan takaisin mut koskaan en itse ensimmäisenä.

6.5.2008 13:21

vilsua kirjoitti:Näemmä piikkiporukalle on alettu moikkailemaan, no eikait se mitenkää paha-asia ole, mutta vain murto-osa piikkiporukasta moikkaa takaisin.

Itse moikkaan takaisin mut koskaan en itse ensimmäisenä.

Motot.netin foorumin perusteella kaikki piikillä ajavat moikkaa kyllä takaisin. Johnnien kommentti pätee tähänkin. ;)

6.5.2008 15:07

itse ainakin moikkaan ja minulle moikataan vaikka piikillä ajankin. mutta ainakin täällä turun suunnalla mitä itse olen kokenut niin HD ja chopperi miehet eivät moikkaa muutakun toisille choppereille.

6.5.2008 17:08

Enemmän tässä hain sitä että meille piikki-porukoille moikataa. Yllätyin itsekkin kun puolet vastaan tulijoista moikkasi.

Pitääpä ottaa tavaksi :)

kuhan sen kortin sais takasi joskus

6.5.2008 18:03

Mopolla kun ajan ni eipä oikeestaan kukaan moikkaa jos en itse moikkaa ensin. Viime vuonna kun kesällä ajoi niin 2/3 moikkasivat takaisin, nykyään ei melkeen kukaan. Itse morjestan aina jos suinkin kerkee.

6.5.2008 19:44

Kyllähän sitä kättä tulee nostettua aina kun mahdollista... Ja erittäin suuri prosentti myös vastaa ;).

6.5.2008 21:04

Rasenger kirjoitti:
Ek1 kirjoitti:Itse ei kyllä aina jaksa kättä nostella. Jos sportti tms tulee vastaan niin aina, mutta yli 300kg painavat maantielaivat..ovatko ne edes moottoripyöriä?

Sitten on nuo chopper/custom -äijät, eivät yleensä kättä jaksa (tai eivät pysty kun joutuu niin paljon puristamaan että pysyy kyydissä) nostaa.


Aika ristiriitainen postaus. Olet itsekin sillä asenteella liikkeellä että jollekin pyörätyypille ei tarvi morjenstaa ja sitten valitat että sulle ei nosteta? Minua suunnattomasti ärsyttää nämä "yleensä ei jaksa xxx nostaa + kuiva provo"-viestit, kun olen jo itse sen huomannut että ei tuollaisia yleistyksiä voi tehdä, eivätkä ne toimi.

Eikö ollutkin kuiva, ja sen jälkeen etenkin provo, hyvä että edes joku tarttui koukkuun etten turhaan postannut. :P Missä kohtaa valitin ettei joku morjesta? En missään. Yleensäkin koko käden heilautus on vähentynyt merkityksessään sitä mukaa kun pyöriä tulee vastaan niin paljon että joutuu ajamaan lapa pystyssä. Onhan se yhä hieno tapa, joskus vaan tekisi mieli ihan vaan ajella.
Mutkapätkälläkin joku wnb-customi on morjestellut kävelyvauhdistaan vaikka on varmasti nähnyt että tulen vastaan miltei polvi maassa, nosta nyt kättä siinä sitten.

kun kerran klikkasit niin tartuit provoon taas kerran


Turun seudulla viikko sitten ajellessani morjestukset olivat kyllä näyttäviä. Käsi pystyssä tultiin jo parisataa metriä ennen vastaan joten oli itse pakko tehdä samoin. :)

6.5.2008 22:04

Ek1 kirjoitti:provo


Eikö olisi parempi olla postaamatta mitään kuin postata tarkoituksella provoja ja provota lisää jos joku tarttuu tartuttavaksi tehtyyn provoon?

6.5.2008 22:41

Sitä paitsi polvi maassakin luulisi niskojen toimivan normaalisti, kädetönkin pärjää.

7.5.2008 1:43

Niissä vauhdeissa kun mennään polvi maassa ei ainakaan allekirjoittaneella tulisi mieleen alkaa tehdä mitään ylimääräisiä kevätjuhlaliikkeitä. Tosin liikenteessähän ei moisia nopeuksia tietenkään saa ajaa ja radalla olisi huolestuttavaa jos joku sieltä vastaan tulisi. :P

Turussa tosiaan tulee vastaan välillä noita jotka melkein innoissaan huitovat kahdella kädellä, päivä on aina pelastettu kun noita tulee kohdille. :D

7.5.2008 2:37

Aina kun kädet tangosta irtoo niin kättä olen nostanut ja näin se tulee olemaan. Tuli sieltä sitten piikki tai isompi vastaan. Mopoille en morjesta, lelut erikseen.

7.5.2008 12:57

Rasenger kirjoitti:
Ek1 kirjoitti:provo


Eikö olisi parempi olla postaamatta mitään kuin postata tarkoituksella provoja ja provota lisää jos joku tarttuu tartuttavaksi tehtyyn provoon?

Miksi alunperin olisin postannut moista jos ei tarkotuksena olisi lyödä lisää löylyä kun joku moiseen tarttuu? Kyllä se tarttuja on aina häviäjä näissä, minä voitin jo hyvät naurut : )


Ja alapa kovassa vauhdissa mutkassa niskaa nyökyttää, se on liikenteen vaarantamista se.

7.5.2008 14:47

Eiköhän se provoaja ole kuitenkin aina se lopullisesti henkisesti hävinnyt, kun provollaan itsensä alentaa pohjasakkaan ;).

7.5.2008 15:26

Ite en tervehi moottoripyöriä tai piikkejä, vaan niiden kuskeja. :) Nostan vasemman käden sivuun aina kun sellaisen kuskin tunnistan. Myös niitä tervehin, jotka tervehtii ensin, vaikkeivat motoristeja olisikaan.

Jos tienvarteen tulee lapsiporukka hymyilemään ja huitomaan ilmaa käsillään, niin toki minunki tervehys on suurempi ku käen heilautus. Monesti oon teheny tällasten lasten kohalla niin, että vaihan vapaalle, nostan vasenta kättä ja käsken oikealla käellä pyörää sanomaan sellasen "prän-PRÄNN" -äänen. On tullut kikatusta ja lapset hyppivät riemusta huitoen ilmaa avokämmenillä!

Morjenstamisen yleensä opin isältäni, kun vielä teininä istuskelin iskän pyörän kyydissä. Aluksi ihmetytti, kun en tuntenut kaikkia joita moikattiin ja sekin, kun käsi laitettiin aina sivuttain eikä ylöspäin niinku tavallisessa moikkaamisessa. Kaksi päivää meni omaksua tuo tapa. Sitten ku ikää oli piikkiin tarpeeksi ja lähin ajamaan niin morottelin kaikille pyörien kuskeille, mutta vastausta ei tullut. Nyttemmin on vastailtu ku alla on moottoripyörä, vaikka minun mielestä kone ei tee minusta sen "motoristimpaa". Tuntuu niinku ne moikkais pyörälle eikä minulle. :/

Ja kerran tein sen virheen, että moikkasin poliisille. Heti pysäyttivät ja puhalluttivat!
Viimeksi muokannut Ranttutar päivämäärä 7.5.2008 15:51, muokattu yhteensä 1 kerran

7.5.2008 15:31

Itse tulee myös morjesteltua ja 90% motoristeista morjestaa takaisin. Mun mielestäni se on hieno perinne, joten miksi sitä lopettamaan. Myös lähes kaikki hd miehet morjestaa vaikka jollakin näyttää muita kokemuksia olevan.