Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.5.2010 19:04

Tänään sai olla kyllä käsi ojossa kokoajan ku ajeli kalajoelle päin. Pyöriä näky menomatkalla melkein enemmän kuin autoja. 8)

3.6.2010 0:41

Hieno tapahan toi moikkaaminen on, kaikille pieni käden heilautus kun pyörä näyttää piikiltä tai isommalta. Huomannu vaan sellasen hauskan että kun 600:lla ajeli lähes kaikki moikkas takasi, nyt ku se o remontin alla ja ajellu (ei omalla) Hondal XR 125L kevarilla, niin ketään ei moikkaa takasi, ja piikkiväki tuntuu tulkitsevan sen nyrkin heiluttamiseksi. :D Ei täällä ainakaan kaikki oo oppinut tavoille. Kyllä sen ite tajus sillo heti ku kaks kertaa ehtis ihmettelemään että "mitäs siinä huijjot mies?"


----------Moikataan kun tavataan!----------- :D

3.6.2010 11:54

itse kun piikillä ajelen, tapana on moikata kaikkii mopoa isommal ajavaa ja usein tulee kyl vastaus mut harva moikkaa ensin :D liikenne koulus suorastaa opetettii sitä morjenstamist ja tässähän tää oppi tulee hyödylliseks ;)

11.6.2010 9:02

^tinnu^ kirjoitti:uusilla kyykkypyörillä ajavat jättävät sen vastauksen välii. :(


True... tai saniosin usein joka sinänsä harmillista,
meille liikenne koulussa painotettiin tätä motoristin moikkausta ja ajotunneilla jopa kerran jos toisenkin harjoiteltin ja siitä sitten tavaksi kehittynyt tällä lyhyellä ajalla kun oon piikillä huristellut..

tosiaan toivottavaa ois jos tähän moikkaamiseen kannustettaisiin jo siellä liikennekoulussa 8)

11.6.2010 9:25

Monet "motoristit" ei miellä piikkiä vielä prätkäksi jolloin toi moikkaus jää väliin.

11.6.2010 21:17

Kiitos tuntemattomalle isomman menopelin omistajalle, piristi mopoilijan mieltä kun käsi nousee myös pienemmille. :)

12.6.2010 11:30

Tuolla hussen piikillä ku ajelee kaupungissa ni on aika turhaa morjestaa motoristeille ku mopoks luulevat =D, mut kyl ku maanteillä ajelee ni johan nousee käsi melkee jokaselta motoristilta. Mut itse en kyllä yleensä alotetta tee vaan moikkaan vaan ku toine moikkaa ensi, ku se o nii perseestä ku se toine ei moikkaakkaa takas :(

12.6.2010 23:56

-HP- kirjoitti:Kiitos tuntemattomalle isomman menopelin omistajalle, piristi mopoilijan mieltä kun käsi nousee myös pienemmille. :)


Joo, se lämmittää kovasti ku joku viittii mopolle morjestaa. :)

13.6.2010 12:37

@llu kirjoitti:Tuolla hussen piikillä ku ajelee kaupungissa ni on aika turhaa morjestaa motoristeille ku mopoks luulevat =D, mut kyl ku maanteillä ajelee ni johan nousee käsi melkee jokaselta motoristilta. Mut itse en kyllä yleensä alotetta tee vaan moikkaan vaan ku toine moikkaa ensi, ku se o nii perseestä ku se toine ei moikkaakkaa takas :(

Kaupungissa kun ajelee ei kannata loukkaantua, jos se vastaantuleva motoristi ei moikkaakaan takaisin. Välillä täytyy keskittyä moneen asiaan yhtä aikaa eikä sitä toista motoristia huomaa. Tai käsi on kytkinkahvalla eikä huomaa nyökätä takaisin.

Tervehtiminen

14.6.2010 19:27

Semmosen olen täällä huomannut että customeilla ajavat morjestelee poikkeuksetta aina takaisin, kyykyillä ajaessa ajoasento voi olla sen verran hankala etteivät aina morjesta, vai onkohan sitten olevinaan niin koviksia :D

14.6.2010 23:17

Ite mitä kyydissä istunu se menee just toistepäin. Vaikka tonnikkaalla varrella (krhm...) ollaan liikenteessä, kyykkymiehet morjestaa aina, mut customimiehet, varsinkaan harrikalla ajavat eivät juuri moikkaile.

Helvetin hyvä tapa mun mielest, kiva nostaa kättä takasin, vaikken itte ajakkaan :roll:

18.6.2010 14:28

Ei enää huvita oikee, tuntuu turhalta. Moikkaan vaan jos mulle moikataan, refleksit on sen verran hyvät.

Ennen oli tapana moikata ihan jokaiselle ja jos ei moikannu takas, vaikka oli hyvä mahdollisuus, niin tuli näytettyä keskisormea. :roll: lol

13.7.2010 3:33

Riippuu todella pitkälti piikistä nostaako vastaantuleva kättä.

Deeteellä todella harva nosti, mutta kun heitti ajotakin päälle niin enemmän tuli käsiä.
Yzf-rrällä oikeastaan kaikki nosti, koska on isomman pyörän näkönen ja olen vannoutunut ajovaruisteiden käyttäjä.
Hussella hieman enemmän kuin deetellä, mutta yllättävän usein nousee käsi enne kuin kerkeen omaa nostaa.

Tulee hyvä mieli kun kun vastaantuleva pyörä nostaa käden ennenkun kerkee itse edes reagoida :P

muistan kun mopon ostin niin oli peräkärrissä niin vastaantulevat motoristi moikkailivat. Olin ihan ihmeessään että mitäs tämä meinaa.

14.7.2010 21:10

Tääl porvoos ainaki näyttää käpälä nousevan melkee kaikilta, vähiten kustomiporukoilta, voi ehkä olla loukkaus ylpeydelle moikata muoviluoteja ajavia ;)

15.7.2010 14:51

Ite en ees nyökkää takas jos customi morottaa. Muille kyllä käsi nousee !