Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

2.10.2008 16:30

Pyörä ollut alla nyt noin viikon, jonka aikana vastaan on tullut viisi motoristia, näistä viidestä vain yksi on moikannut takaisin. Kaipa Cbr on niin mopon näköinen etteivät viitsi moikata, tai sitten näin syyskeleillä on sen verran kylmä ettei kohmeiset luut liiku :) ... Joka tapauksessa aijon jatkossakin morjestaa muille, vaikkeivat sitten itse viitsisikään.

4.10.2008 21:24

Kyllä se vaan vieläkin nostaa aina hymyn naamalle kun vastaan tuleva motoristi morjenstaa. :D Tänäänkin ajelulla pari motoristia moikkasi ja totta kai moikkasin takaisin.

Bunderj kirjoitti:Pyörä ollut alla nyt noin viikon, jonka aikana vastaan on tullut viisi motoristia, näistä viidestä vain yksi on moikannut takaisin. Kaipa Cbr on niin mopon näköinen etteivät viitsi moikata, tai sitten näin syyskeleillä on sen verran kylmä ettei kohmeiset luut liiku :) ... Joka tapauksessa aijon jatkossakin morjestaa muille, vaikkeivat sitten itse viitsisikään.


Mullakin on Cebari ja kyllä ne motoristit usein takaisin moikkaavat. Varmaan useimmiten jos ei tervehdi se johtuu siitä että ei huomaa. Itsekin monesti huomannut myöhään, että sieltä tulikin motoristi vastaan tassu pystyssä.

Tervehtiminen

6.10.2008 14:56

Bunderj kirjoitti:Pyörä ollut alla nyt noin viikon, jonka aikana vastaan on tullut viisi motoristia, näistä viidestä vain yksi on moikannut takaisin. Kaipa Cbr on niin mopon näköinen etteivät viitsi moikata, tai sitten näin syyskeleillä on sen verran kylmä ettei kohmeiset luut liiku :) ... Joka tapauksessa aijon jatkossakin morjestaa muille, vaikkeivat sitten itse viitsisikään.


Kuten sanottua, monella motoristilla moikkausraja raja kulkee "oikeissa" moottoripyörissä. Piikit luetaan käytännössä mopotasolle, eikä niitä siten pahemmin liikenteessä noteerata. Varsinkin, jos kyseessä on monttukone tai vastaava.

6.10.2008 19:38

Hieman on tullut rajoitettua moikkaamista koska useimmiten vastausta ei tule, muutenkin pyörien määrä on kasvanut roimasti.

6.10.2008 20:04

Tossa parituntia sitten ajelin näsärillä ja 3 motoristia tuli vastaan. kaikki niistä heilutti kättään oikein reippaasti :) se kyllä lämmitti mieltä :P Tuntuu että mitä pidempään ajaa niin sen reippaammin käsi nousee.

9.10.2008 21:02

_Heke_ kirjoitti:
Mullakin on Cebari ja kyllä ne motoristit usein takaisin moikkaavat. Varmaan useimmiten jos ei tervehdi se johtuu siitä että ei huomaa. Itsekin monesti huomannut myöhään, että sieltä tulikin motoristi vastaan tassu pystyssä.

Itsellä tummennettu visiiri, ja jos katuvalot on valkoisia, tai sattuu varjoinen kohta niin ei sitä vastaantulevan kättä kyllä millään erota. Oon suunnitellu että ompelen vasempaan käteeni heijastavaa kangasta ja kirjoitan siihen "Hi!". :D

20.10.2008 23:05

Bunderj kirjoitti:Pyörä ollut alla nyt noin viikon, jonka aikana vastaan on tullut viisi motoristia, näistä viidestä vain yksi on moikannut takaisin. Kaipa Cbr on niin mopon näköinen etteivät viitsi moikata, tai sitten näin syyskeleillä on sen verran kylmä ettei kohmeiset luut liiku :) ... Joka tapauksessa aijon jatkossakin morjestaa muille, vaikkeivat sitten itse viitsisikään.
Kyl mä kans moikkailen melkee kaikille vastaa tuleville prätkille ja kyllä sieltä usein takasinki moikataa, vaikka enemmän toi dt näyttää mopolta ku cebari :)

31.10.2008 23:03

Iteltä nousee räpylä joka motoristille, mukava tunne tulee kypärän sisälle aina ku morjenstukesen vastataan.

3.11.2008 19:19

Eilen (2.11.) iltapäivällä heittämälläni 100km lenkillä oli morjenstukseen vastaamisprosentti täysi 100. Yksi kaveri oli eksynyt sunnuntai-iltapäivällä huristelemaan kanssani samaan aikaan samaan paikkaan. Kieltämättä alkavat etelässäkin vähiin kelit käymään - omaa menoa alkaa rajoittamaan ainakin pääväylille jostain käsittämättömästä syystä eksynyt tiesuola.. Vielä kaikesta huolimatta liikenteessä olevat jaksavatkin todennäköisesti nostella reilusti käpäläänsä toisia kohdatessaan - ylirasitusta tuskin tarvitsee pelätä.

6.11.2008 2:54

Jos 125cbr:lle käsi nouse niin enpä ihmette. Ei kovin kaukana monkeysta. Paitsi, että eräs ajamani monkey oli nopempi kuin nämä uudet cbr:t.

6.11.2008 8:02

Ek1 kirjoitti:Jos 125cbr:lle käsi nouse niin enpä ihmette. Ei kovin kaukana monkeysta. Paitsi, että eräs ajamani monkey oli nopempi kuin nämä uudet cbr:t.


Oletko kenties paremp motoristi sitten kun sinulla on Kawasaki alla? Mää kun luulin että se moikkaaminen ei paljoa pyörää ole katellut.

6.11.2008 16:17

Ek1 kirjoitti:Jos 125cbr:lle käsi nouse niin enpä ihmette. Ei kovin kaukana monkeysta. Paitsi, että eräs ajamani monkey oli nopempi kuin nämä uudet cbr:t.

?
Viimeksi muokannut RMK päivämäärä 10.11.2008 20:42, muokattu yhteensä 1 kerran

6.11.2008 16:47

En paljoa huutelis jos kawasakilla ajaisin.. :lol:

6.11.2008 23:28

Makuasia sano koira ku muniansa nuoli. Kyl mä ko kasawikalla ajaisin mielummin kun cebarilla :roll:

Kellosta päätellen ehkä vähän boostia voitu ottaa samana iltana ennen postaamista

7.11.2008 11:17

Usein vastaan tuli ainakin itellä motoristeja, jotka hädintuskin jaksoi sormet irroittaa tangosta.. Et ei kannata ihmetellä, jos ei kukaan morjensta takaisin tuossa tilanteessa.. Käsi kunnolla irti tangosta ja sivulle/alaviistoon, ni pitäis vastauksia löytyä.. Itelle morjensti tässä kuluneen kesän aikana n.96% vastaantulijoista..