Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.4.2008 10:26

Kyllähän sitä tulee kaikille nostettua kättä :) vesisateessa pitäisi varmaan kumartaa :D
Toisinaan sattuu olemaan juuri sellaisessa tilanteessa jossa ei huomaa, esim motarilla tai kehällä. Joskus heiluttelen niissäkin tilanteissa, mutta aika harvoin sitä kukaan huomaa. Parempi niin! Olen silti sitä mieltä että vaikka pidetäänkin yhteishenkeä yllä niin kannattaa silti tarkkailla mielummin liikennettä edessä ja takana kuin vastaantulevia motoristeja :) näin pysytään kauemmin hengissä ja voidaan moikkailla enenmmän.

27.4.2008 10:39

Tulee nostettua kättä aina kun motoristi tulee vastaan. Yleensä kaikki harrikkatyypit morjestaa myös takaisin, heikoiten saa vastakaikua uudemman kyykkypyörän omistavilta kuskeilta...

Ajokauden jälkeen meinas aina kun istu autossa ja tuli moottoripyörä vastaan niin vaistomaisesti nousta käsi morjestamaan :D

27.4.2008 10:48

Se taitaa olla niin, ettei kyykkypyörällä enään pysty nostamaan kättä pois kun kaikki kropan paino lepäisi silloin yhdellä ranteella? :)

Joskus harrikalla taas mopo karkaa metsään jos irroittaa edes hetkeksi kätensä tangosta.

27.4.2008 11:42

Itekki tulee kättä heilautettua, piikeille ja isommille. Mopoille moikkaan jos joku tuttu on kyseessä. Kaikki eivät kyllä moikkaa takasin, aika moni kuitenkin moikkaa.

27.4.2008 11:46

Aika moni motskarikuski morjestaa vastaantullessa, vastakaikuna tottakai samat taikka sitten pään nytkäytys.

Jos pyörä on jokin harvinaisempi tai vanhempi peli niin tottakai peukku pystyyn ja selvä kunnianosoitus.

Vespoille ei peukkua heru. Sen verran pitää olla pyörässä ajamisen iloa, että pääsee vaihteilla ja kytkimellä pelaamaan ;)

27.4.2008 12:00

Kyllä sitä tassua tulee heiluteltua lähes aina. Jos vasen käsi on varattu johonkin muuhun niin päätä tulee heiluteltua.

Itse olen huomannut sen että juurikin näiden uudempien sporttipyörien kuskit harvemmin kättä nostavat, mutta toki niitäkin vielä löytyy. Aika yllätys on ollut tuo customeilla ajavien lisääntynyt tervehtiminen, etenkin Harrikoiden suhteen.

Myös piikeille morjestelen, morjestelihan isommat pyörät mullekkin silloin kuin piikillä itse surruttelin. :>
Mopoille harvemmin kättä nostan, tosin on poikkeuksiakin. Viime vuonna juuri kun pyörän olin saanut ostettua, niin joku Aprilian skootterilla ajava näytti peukkua kun vastaan ajoi, niin oli siinä tilanteessa pakko morjestaa takasin. :)

27.4.2008 12:52

sape kirjoitti:Vespoille ei peukkua heru. Sen verran pitää olla pyörässä ajamisen iloa, että pääsee vaihteilla ja kytkimellä pelaamaan ;)


Olihan Wanhoissa vespoissa molemmat mainitsemasi laitteet? ;)

27.4.2008 12:54

Ite moikkailen kyllä kun pyörä vastaan tulee. Piikit mukaan lukien. Oli se itekkii kiva morjestella kun piikillä vielä ajeli. :) Mopoille en kyllä moikkaile. Enkä myöskään korttelirallissa morjestele, jos sama mopo tulee joka kierroksella vastaan.

27.4.2008 13:52

Siirsin moottoripyöräily alueelle.

Moikkailusta todettakoon, että se on selvästikin kadonnut luonnonvara tai ainakin katoamassa. Moottoripyörät ovat liian halpoja. Edes 50% tarvisi saada kaikkiin malleihin lisää hintaa.

27.4.2008 14:34

Tume34 kirjoitti:
sape kirjoitti:Vespoille ei peukkua heru. Sen verran pitää olla pyörässä ajamisen iloa, että pääsee vaihteilla ja kytkimellä pelaamaan


Olihan Wanhoissa vespoissa molemmat mainitsemasi laitteet?
Vespa vain yleiskäsite skootterista.

Meillähän pitäisi olla pyörissä jonkunmoiset motot.net tarrat. Jos vaikka huoltsikan pihassa sattuu pongaamaan niin morjestamaan, mikäli jutuntynkää ja aikaa jostain liukenee. Se onkin sitten eriasia kennellä on pokkaa mennä huutamaan abc:n ovelle, "missäs motottilaiset?" ;)

27.4.2008 14:36

PiaGGio__Racing kirjoitti:Olen huomannut sen teude. 8) ettet moikkaa mopoille. :D


Noita mopoja on niin tajuttomasti, ettei vain millään jokaiselle jaksa. Mutta jos joku ensin moikkaa, niin kyllä takaisin moikkaan.

27.4.2008 14:54

sape kirjoitti:Meillähän pitäisi olla pyörissä jonkunmoiset motot.net tarrat. Jos vaikka huoltsikan pihassa sattuu pongaamaan niin morjestamaan, mikäli jutuntynkää ja aikaa jostain liukenee. Se onkin sitten eriasia kennellä on pokkaa mennä huutamaan abc:n ovelle, "missäs motottilaiset?" ;)

Tuohan olis aika mainio idea. Pitelis iltaa jollain isolla hirvaskankaan terassilla ja sit kuuluu ovelta huuto "missäs motottilaiset?". :D

Tosin ajossahan sitä ei sitten huomaa, pitäis varmaan olla isot valomainokset siinä vaiheessa. ;)

27.4.2008 14:58

Itse morjestan kaikille motoristeille. Piikkikuskeille myös. Tuo on mielestäni sen verran hieno motoristien perinne että sitä täytyy pitää yllä jatkossakin.

27.4.2008 22:51

Kaikille jotka mp:llä vastaan tulevat nousee lapanen,oli piikki tai,isompi.Ihan mukava tapa oikeasti.

27.4.2008 23:07

Kyllä se on itelläki tavaksi tullut morjestella. Sama homma tietysti sitten talvella moottorikelkalla.