Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.5.2008 18:12

tempatrol kirjoitti:Perusteluna esim. se että tervehdys ja pysäytysmerkki voivat mennä sekasin :)

Senpä takia moikkaavat päätä nyökkäämällä (joskus kädelläkin), kuten itsekin välillä.

22.5.2008 20:52

Aina moikkaillaan kaiken sorttisille pyörille (paitti tietty mopoille :D ) ja 95% moikkaa takas, tulee hyvä fiilis :D

25.5.2008 19:41

ite morotan kaikille kevaria isommille kuskeille ja pyörille ;) ja lähes kaikki morottaa takasin

sit on nää partahuivinahkatakkitatuointinahkabuutsi harrikkakuskit joita en tervehdi.

25.5.2008 21:51

Mites, moikkaileeko teille kyytiläisetkin? Tänään tuli vastaan yksi pyörä missä molemmat henkilöt moikkas. :)

25.5.2008 22:19

Toisinaan moikkaa, toisinaan ei. Omat kyytiläiset on aina myöskin moikannut, syytä saa vain arvuutella.

26.5.2008 0:27

Myanda kirjoitti:Mites, moikkaileeko teille kyytiläisetkin? Tänään tuli vastaan yksi pyörä missä molemmat henkilöt moikkas. :)


Yllättävän monta kertaa mun mielestä kyytiläisetkin moikkaa, jotenkin hassua :).

Entäpä miten yöllä / pimeällä? Muuten pyrin itse aina moikkaamaan mutta pimeällä en ihan yhtä innokkaasti oo kättä heiluttamassa, tietenkin pyrin vastaamaan mikäli toinen siel huitoo mutta mielestäni pimeällä pysyy motoristeilta käsi tiukemmin kiinni kahvassa. Syy omalta kohalta on ainakin tummat hanskat jotka eivät kuitenkaan näy.

26.5.2008 0:34

Isäni on motoristi (ja veljellä nyt piikki, pian isompi pyörä) joten moikkaavat aina muita motoristejä, ja heiltä opin kys.tavan, mutta arvaa naurettiinko jos mopolla alko moikkaileen? Ja mopokuskit katto tosi vihasesti ja pitkään

Oli ihan mahtifiilis kun ajo ekoil kerroil piikil ja alko se käsi muilla motoristeillä nouseen :)

26.5.2008 12:22

Joskus olen koeluontoisesti kokeillut mopoillessa moikkailla motoristeille, ja noin puolet moikkasi takaisin. Tämä siis Tunturilla. Tulevana kesänä aion kyllä pitää huolen siitä moikkailen motoristeille, etenkin jos joku isommalla enskalla vastaan tulee. Tiedä sitten miten tosikovat motoristit suhtautuu vanhaan ja rumahkoon enskapiikkiin.

26.5.2008 17:41

< Bullitt > kirjoitti:Joskus olen koeluontoisesti kokeillut mopoillessa moikkailla motoristeille, ja noin puolet moikkasi takaisin. Tämä siis Tunturilla. Tulevana kesänä aion kyllä pitää huolen siitä moikkailen motoristeille, etenkin jos joku isommalla enskalla vastaan tulee. Tiedä sitten miten tosikovat motoristit suhtautuu vanhaan ja rumahkoon enskapiikkiin.


Hyvin ne suhtautuu kaikki on nostanu kättä myös ne HD kuskit...

29.5.2008 10:59

AdiposiC kirjoitti:Aina moikkaillaan kaiken sorttisille pyörille (paitti tietty mopoille :D ) ja 95% moikkaa takas, tulee hyvä fiilis :D

Ei voi muuta sanoa :D

30.5.2008 2:49

Kyllähän jonkin verran jaksaa isompien pyörien kuskit moikkailla meitä mopoilijoitakin tänäänkin kotiinpäin tullessa 2/5 moikkasi ilman että itse olisin lapasta ensiksi pystyyn nostanut, ja ei se mielestäni väärin ole että mopoilijatkaan välillä isommilla pyörillä ajaville moikkaavat, itse ainakin ottaisin kohteliaisuutena kun isommalla pyörällä ajaisin ja mopokuski moikkaa.

30.5.2008 15:35

Hytz kirjoitti:
Myanda kirjoitti:Mites, moikkaileeko teille kyytiläisetkin? Tänään tuli vastaan yksi pyörä missä molemmat henkilöt moikkas. :)


Yllättävän monta kertaa mun mielestä kyytiläisetkin moikkaa, jotenkin hassua :).

Entäpä miten yöllä / pimeällä? Muuten pyrin itse aina moikkaamaan mutta pimeällä en ihan yhtä innokkaasti oo kättä heiluttamassa, tietenkin pyrin vastaamaan mikäli toinen siel huitoo mutta mielestäni pimeällä pysyy motoristeilta käsi tiukemmin kiinni kahvassa. Syy omalta kohalta on ainakin tummat hanskat jotka eivät kuitenkaan näy.


Itsekin kyytiläisenä moikkaan aina. Miksi en? Motoristejahan tässä ollaan. Toki jos ei tunnu kuuluvansa joukkoon, ei minun kyydistäni tarvitse moikkailla. Kyllä silti monet niin tekevät, jos/kun tietävät tavasta, ja ehkä omistavat itsekin pyörän.

Ja pimeällä voi vilkauttaa kertaalleen vilkulla vasemmalle, ja tällä tavoin tervehtiä lajitovereitaan myös yön synkkinä hetkinä. Tokihan voi ommella vaikka heijastimen hanskaan, jos ei vilkkua halua käyttää ;)

30.5.2008 20:01

Mielestäni vilkunkäyttö on jo vähän yliampuvaa, joku saa vielä jonkun muun käsityksen kuin morjestaminen. Käytetään vilkkua vaan siihen mihin se on tarkoitettu.

2.6.2008 0:01

Juu ei missään nimessä mitään vilkun käyttelemisiä! Vasemmalle väläyttäminenhän tarkoittaa "älä ohita" siinä missä oikealla väläyttäminen on ohitusmerkki, toki vasemmalle väläytystä käytetään myös kiitettäessä ohituksen jälkeen jos ohitettava on antanut ohitusmerkin tai esim. antanut tietä. (Vaikka eivätpä nämäkään varmaan kaikille ole selviä, mutta toivon mukaan useimmille kuitenkin... Kun autokoulussakin muistivat opettaa.)

3.6.2008 19:17

sillai se nyt vaan on ja on aina ollu et moikataan tavalla tai toisella ku prätkä tulee vastaan....ite aion saada kortin/prätkän vielä tänä kesänä ja taatusti morjestan kaikki...jos vaan uskallan kahvasta irrottaa.....!?[/quote]