Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.5.2008 15:53

Grebal kirjoitti:Mun mielestäni se on hieno perinne, joten miksi sitä lopettamaan.


Ei sitä ihan noin vain kukaan lopetakkaan. Turhaan huolehit. :)

8.5.2008 2:02

Mikäs puhaltamisesta on, ei minulla ainakaan ole koskaan mitään veressä, joten ihan mielelläni puhaltaisin jos joskus saisi... ;) Kolme kertaa olen mp-poliisin nähnyt motolla liikkuessani ja joka kerta on virkamies vastannut. Tuntuu vieläkin tavallista tervehdystä mukavammalta!

9.5.2008 16:23

Tervehtiikös porukka niitä jotka on samaan suuntaan menossa? Eli kun tulee viereisellä kaistalla niin moikkaa ennen kuin se tulee kokonaan ohi.

9.5.2008 16:45

Myanda kirjoitti:Tervehtiikös porukka niitä jotka on samaan suuntaan menossa? Eli kun tulee viereisellä kaistalla niin moikkaa ennen kuin se tulee kokonaan ohi.


no ei todellakaan :D silloinhan mennään ohi ja kovaa :P

9.5.2008 17:09

Myanda kirjoitti:Tervehtiikös porukka niitä jotka on samaan suuntaan menossa? Eli kun tulee viereisellä kaistalla niin moikkaa ennen kuin se tulee kokonaan ohi.

Kyllä motarilla jotkut vauhdikkaat on jalkaa näyttäny.

9.5.2008 19:57

Sami kirjoitti:
Myanda kirjoitti:Tervehtiikös porukka niitä jotka on samaan suuntaan menossa? Eli kun tulee viereisellä kaistalla niin moikkaa ennen kuin se tulee kokonaan ohi.

Kyllä motarilla jotkut vauhdikkaat on jalkaa näyttäny.


Koskaan en ole itse nähnyt tätä jalan heilautusta, eli voisiko joku kertoa miten se käytännössä tehdään?

9.5.2008 20:07

polarice kirjoitti:
Sami kirjoitti:Kyllä motarilla jotkut vauhdikkaat on jalkaa näyttäny.


Koskaan en ole itse nähnyt tätä jalan heilautusta, eli voisiko joku kertoa miten se käytännössä tehdään?


se on varmaan pyörätyypistä kiinni.. luulisin, että customilla onnistuis helpoiten

9.5.2008 20:09

Ihan yksinkertaisesti nostetaan jalka tapilta irti ja ojennetaan vähän sivulle, tälläista olen nähnyt. Ei siinä mitään akrobatiaa kannata ruveta harrastamaan ;)

Välillä kyllä tuntuu turhalta tuo moikkailu, jos ajelee hyvänä päivänä tiellä, jossa enemmän kuin joka toinen vastaantulija on motoristi. Käsihän siinä kramppaa. Parasta on kun bongaa jostain kotiloiden keskeltä yksinäisen kanssamotoristin.

11.5.2008 18:36

Tänään tuli kiva tervehdys eräältä moottoripyörältä. Itse ojensin käteni sivulle tervehdykseksi ja joku isompi KTM nosti keulansa ilmaan.

11.5.2008 22:12

MänTä kirjoitti:Se taitaa olla niin, ettei kyykkypyörällä enään pysty nostamaan kättä pois kun kaikki kropan paino lepäisi silloin yhdellä ranteella? :)

Joskus harrikalla taas mopo karkaa metsään jos irroittaa edes hetkeksi kätensä tangosta.


Oletko itse yrittänyt työntää kottikärryjä yhdellä kädellä?? ;)

Mutta asiaan.. Kyllä se moikkaaminen on pyörän kokoon, ikään, merkkiin , väriin tai kuskiin katsomatta hyvä tapa. Ja kansainvälinenkin vielä. Sama homma toimii ulkomaillakin hienosti.

12.5.2008 16:17

Parasta on kun bongaa jostain kotiloiden keskeltä yksinäisen kanssamotoristin.


Etenkin vesisateessa :)

13.5.2008 15:43

Tuossa vähän aikaa sitten tuli jalalla morotettua, kun kotari oli taas takarenkaalla ja kättä en osaa/uskalla vielä tangosta irroittaa hytin ollessa pystyssä. Reipas ojennus jalalla sivulle, ja kyllä sieltä vastauskin tuli ;)

Ja kyllä tulee ainakin motarilla tervehdittyä ohittavaa/ohitettavaa pyöräilijää. Ihan vain kädellä tosin.

13.5.2008 17:52

Mahtava tapa, itse pyrin morjestaan jokaiselle vastaantulevalle motoristille, ja suurin osa moikkaa takasin piikillekin, siitä tulee aina hyvä mieli vaikka satais ja olis edessä toista sataa kilometriä metsätaipaletta :D ja varmasti jatkan tervehtimistä piikki kuskeille vaikka olisi tonninen rsv4 alla parin vuoden päästä :)

mopoille en moikkaa, kun suurin osa niistä on kuitenkin vain jotakin teinejä menossa tehari derbiensä kanssa juomaan siideriä ja vilkuilevat peileistä näkyykö kyttiä...

14.5.2008 16:53

Uusimmassa Tekniikan maailmassa (10/08) on muuten Liikenteessä-osiossa asiaa siitä, kun mp-poliisit eivät moikkaa... Perusteluna esim. se että tervehdys ja pysäytysmerkki voivat mennä sekasin :)

14.5.2008 17:03

tempatrol kirjoitti:Uusimmassa Tekniikan maailmassa (10/08) on muuten Liikenteessä-osiossa asiaa siitä, kun mp-poliisit eivät moikkaa... Perusteluna esim. se että tervehdys ja pysäytysmerkki voivat mennä sekasin :)


ehkä ylempänä mainitut pysäyttämistapaukset olivat vaan morjenstuksia posliineilta :D