Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Tervehtiminen

8.10.2011 17:06

Kaikille muille morjestan paitsi skootteri, mopo, custom ja harrikkakuskeille

Re: Tervehtiminen

10.10.2011 13:08

Kaikille moottoripyöräilijöille morjenstan, eli kevarit sun muut. Oma mielipide on se että ne ovat todennäköisesti tulevia motoristeja :) , mopoilijoille en morjensta enää, faijan moottoripyöräonnettomuuden takia. (skootteri ajoi punaisia päin, faijan pärrän kylkeen, lopputuloksena olkäpää murskaksi ja 2vuotta kuntoututsta)

Re: Tervehtiminen

11.10.2011 21:38

Tulee morotettuu aikalailla kaikki moottoripyöräilijät! Kevarikuskistakin joskus näkee kannattaako morottaa! Asiallisesti ajavia kuskeja, varsinkin morjestelevia, tervehdin kyllä =)
Joskus vaan tulee kiusallinen olo kun morjestaa isompaa pyörää ja kuski vaan tyhmänä kattoo et "Mikä vitun mopojonne tuo on?" Pitäs vissiin liimata 400cc tarra maskiin... :nolo:

Re: Tervehtiminen

22.10.2011 11:26

tsounas kirjoitti:Tulee morotettuu aikalailla kaikki moottoripyöräilijät! Kevarikuskistakin joskus näkee kannattaako morottaa! Asiallisesti ajavia kuskeja, varsinkin morjestelevia, tervehdin kyllä =)
Joskus vaan tulee kiusallinen olo kun morjestaa isompaa pyörää ja kuski vaan tyhmänä kattoo et "Mikä vitun mopojonne tuo on?" Pitäs vissiin liimata 400cc tarra maskiin... :nolo:


On kyllä aika turisti moottoripyöräilijä jos ei tunnista isompaa enskaa :D.Mutta varmasti hauska tilanne :)

Re: Tervehtiminen

22.10.2011 14:29

Äläs sano. Yleensä liikenteessä varsinkin nuo isommat KTM:t tunnistaa vasta kun on ajanut ohi. Kun fyysinen koko on hyvin pitkälti sama kuin piikkisessä. Mutta aiheeseen liittyen, itse morottelen kaikkia tasapuolisesti. Kerran vastaan tuli joku bomberi, nostin käden pystyyn, mutta vastaus ei tullutkaan odotetusti. Käpälä pysyi tangossa, mutta keula nousi :lol:. Hieno mies!

Re: Tervehtiminen

3.4.2012 17:13

Itse tykkään näyttää kansainvälistä käsimerkkiä eli keskisormea. Välillä tulee tehtyä näin: Eivät morjesta takaisin --> teen u-käännöksen --> kiihdytän ohitse persettäni näyttäen.

Re: Tervehtiminen

3.4.2012 18:14

Tubellex13 kirjoitti:Itse tykkään näyttää kansainvälistä käsimerkkiä eli keskisormea. Välillä tulee tehtyä näin: Eivät morjesta takaisin --> teen u-käännöksen --> kiihdytän ohitse persettäni näyttäen.


Menepä nyt siitä takaisin sinne mopopuolelle jonneilemaan..

Älkää ruokkiko trolleja. -_nikko

Re: Tervehtiminen

11.4.2012 20:44

Kyllä tulee vaan hyvämieli aina kun käsi nousee toisella, kun morottaa! Vaikka ajan vielä mopolla. Sen verran tiedän, että tämä harrastus ei tule loppumaan ikinä. Ensi keväänä piikki ja sen jälkeen moottoripyörä.
Joten mitä mieltä jätkät täällä on? Morotatteko mopoilijoita jos mopoilijat nostaa käden ensin, vai teettekö ihan aloitteen? Toki ymmärrän, että kaikki eivät moikkaa mopoilijoille. Mutta tänäänki tuli vaan niin hyvä fiilis, kun valkoinen GSX-R moikkas :)

Re: Tervehtiminen

11.4.2012 21:00

No en moikkaa koskaan ensin mopoilijoille jo siitäkin syystä ettei suurella osalla mopoilijoista ole mitään hajua tästä tavasta.. Mutta jos mopoilija uskaltaa moikata ekana niin toki heilautan kättä takaisin.. :) Minun ego ei siitä kärsi. Omina mopoaikoina tuli ainakin tosi hyvä fiilis kun esim. mökille ajaessa pari Gixeriä ja jopa yksi Busa moikkasi.

Re: Tervehtiminen

11.4.2012 21:32

Ite kyllä moikkailen ihan kaikkia moottoripyöriä, piikeistä lähtien. Ja vaikka aina ei tulisi vastausta, siitä ei kuitenkaan meikäläisen päivä mene piloille. Morottamistyylejäkin on kyllä lähes yhtä monta kuin kuskeja. Mutta ehkä paras suoritus oli eräs kesä pikatiellä, kun vastaan tullut motoristi heitti lapasen pystyyn ja tuuli paiskasi räpylän saman tien "päin pläsiä". :lol:

Re: Tervehtiminen

12.4.2012 13:07

Morjestelen kaikille alkaen 125 kuutiota, ja yllätyksekseni poliisitkin nykyään usein tervehtivät takaisin. "Silloin joskus" ei ollut niin.

Re: Tervehtiminen

12.4.2012 20:07

Lape kirjoitti:No en moikkaa koskaan ensin mopoilijoille jo siitäkin syystä ettei suurella osalla mopoilijoista ole mitään hajua tästä tavasta..


Joo itteeki välillä ihmetyttää, että tota tapaa ei tunneta. Toki osa mopoilijoista (niinkuin myös moottoripyöräilijöistä) on tyttöjä (tai naisia). Yleensä 15-v tytölle mopo on vain liikkumaväline paikasta A paikkaan B eivätkä ne muuten kiinnosta, joten myöskään minkäänlaista tietoa näistä tavoista ei ole.
Mutta joo, kyllä jokaisen itseään kunnioittavan mopopojan pitäisi tämä tapa tietää :nörtti:
Ja eihän ne kaikki moikkaa, mutta tänäänkin moikkasi matkamotoristi, Kawasaki Z1000 ja isommalla skootterilla matkassa ollut. :P

Re: Tervehtiminen

15.4.2012 3:10

Kyllä tänä keväänä taas nousi hymy huulille kun piikillä ajelin ja kyykkykuski moikkasi :) ei se mikään iso ele ollut, vähän nousi käsi stongasta, mutta palauttipa taas mieleen miten hieno ja ihailtava tapa se on! :) itse moikkailen kaikille piikkisille ja sitä isommille. Mopoilijat oikein ole omaksuneet tätä tapaa, mutta kyllä se viimeistään siellä yli 125cc tulee jos vain jatkaa harrastusta niin pitkälle :)

Re: Tervehtiminen

15.4.2012 7:32

Välillä kun ajelen pojan mopolla niin moikkaan kaikille, varsinkin mopoilijoille, ja käsi on pitkältä pystyssä ja isosti. Pojan mopo on helposti tunnistettavissa ja aika usein kavereilta on tullut kommenttia mun moikkaamisista, mä en tajuu miks mä en enään saa käydä sillä ajamassa... Näin meillä, pienet hauskat pitää mielen virkeenä :lol:

Re: Tervehtiminen

15.4.2012 14:06

Kyllä sitä kättä tulee nosteltua. Aina ei nosteta takaisin, mutta mitä väliä. Ei elämä niin vakavaa ole :)