Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

10.3.2011 16:38

Koska oletettavasti mopoilijat pilaa motoristien maineen heikoilla ajotaidoilla liikenteen seassa ja ylipäätänsä hölmöilemällä liikenteessä aiheuttaen vaaratilanteita itselleen ja muille.

10.3.2011 19:16

Kyllä ne mopoilijat pilaa vain oman maineensa ja MP-kuskit erikseen sitten omansa.

.

10.3.2011 20:57

motoristeja mopolijatki tulee olemaan

11.3.2011 1:16

santtumo kirjoitti:motoristeja mopolijatki tulee olemaan


Hyvin pieni osa.

11.3.2011 15:37

jymi kirjoitti:Moikkaan kyllä, mutta täällä päin on tapana että keskustassa ei moikata, yleensä. Saisi olla liian paljolti käsi pystyssä kun ajelee..

Maantiellä tietenkin moikkaan, tosin jos käy niin että joku ei moikkaa takas niin en välttämättä enää tee sitä ekana hetkeen :D Ja Davidson kuskeille en moikkaa ekana ( koska jotenkin tuntuu ettei ne tervehtis kuitenkaan takasin). Piikillä ajaessakin kaikki moikkas aina joten moikkaan myös kevarikuskeille, se on jääny tavaks että niillekin moikataan. Mopoille ei.

Joskus kun olen ajanut etelään niin tuntuu että kun aletaan lähestyä ruuhkasuomea niin koko ajan vähemmän morjestaavat.. tai sitten se on vain tunne. Kaveri teki siellä niin, kun edelläni ajoi, että pisti käden oikeen korkeelle jo kaukaa ja morjesti oikeen reilusti, mutta vastausta ei kuulunut niin vaihtoi sitten keskisormen nyätöksi :lol: Ihan hyvä opetus, pitäis varmaan itekin alkaa käyttää?

Kyllä se pitäs ihan ajokoulussa jo opettaa mielestäni tämä morjestaminen että se on hyvä tapa, jos nuo uusmotoristit ei vaikka tiedä sitä? :D Inssi hylkäykseen vaan, jos ei moikkaa takasin jollekin joka moikkaa.


Mulle sano autokoulunopettaja, että pitää morjestaa toiselle motoristille, kun olin ajotunnilla ja en tajunnu morjestaa motoristia joka tuli vastaan ja morjesti.

23.3.2011 12:01

Itseltäni tervehtimättömyys jää usein huomaamatta, mutta tervehtimisen kyllä huomaan. Tervehtiminen on mukava tapa, mutta mielestäni kenenkään ei pidä loukkaantua tai muutenkaan kiinnittää asiaan liikaa huomiota, jos joku tervehdys jää väliin.

28.3.2011 0:21

mineral kirjoitti:Itseltäni tervehtimättömyys jää usein huomaamatta, mutta tervehtimisen kyllä huomaan. Tervehtiminen on mukava tapa, mutta mielestäni kenenkään ei pidä loukkaantua tai muutenkaan kiinnittää asiaan liikaa huomiota, jos joku tervehdys jää väliin.

Totta, ei siitä kannattaisi ressata vaikka joku ei morjestakkaan takaisin, vaan on pakko myöntää että itseäni ainakin ärsyttää sellanen. Elikkä: "Tervehditään siis ihan normaalisti!" ;)

28.3.2011 11:49

jymi kirjoitti:
mineral kirjoitti:Itseltäni tervehtimättömyys jää usein huomaamatta, mutta tervehtimisen kyllä huomaan. Tervehtiminen on mukava tapa, mutta mielestäni kenenkään ei pidä loukkaantua tai muutenkaan kiinnittää asiaan liikaa huomiota, jos joku tervehdys jää väliin.

Totta, ei siitä kannattaisi ressata vaikka joku ei morjestakkaan takaisin, vaan on pakko myöntää että itseäni ainakin ärsyttää sellanen. Elikkä: "Tervehditään siis ihan normaalisti!" ;)


Näin teemme tai ainakin näin yritän tehdä! En halua, että kenenkään tarvitsee miettiä "Miksi tuo ei moikannut..." Turvallisia kilometrejä! Ja turvallisia moikkauksia!
Viimeksi muokannut mineral päivämäärä 4.4.2011 15:45, muokattu yhteensä 1 kerran

28.3.2011 17:13

monkey1999 kirjoitti:
jymi kirjoitti:Moikkaan kyllä, mutta täällä päin on tapana että keskustassa ei moikata, yleensä. Saisi olla liian paljolti käsi pystyssä kun ajelee..

Maantiellä tietenkin moikkaan, tosin jos käy niin että joku ei moikkaa takas niin en välttämättä enää tee sitä ekana hetkeen :D Ja Davidson kuskeille en moikkaa ekana ( koska jotenkin tuntuu ettei ne tervehtis kuitenkaan takasin). Piikillä ajaessakin kaikki moikkas aina joten moikkaan myös kevarikuskeille, se on jääny tavaks että niillekin moikataan. Mopoille ei.

Joskus kun olen ajanut etelään niin tuntuu että kun aletaan lähestyä ruuhkasuomea niin koko ajan vähemmän morjestaavat.. tai sitten se on vain tunne. Kaveri teki siellä niin, kun edelläni ajoi, että pisti käden oikeen korkeelle jo kaukaa ja morjesti oikeen reilusti, mutta vastausta ei kuulunut niin vaihtoi sitten keskisormen nyätöksi :lol: Ihan hyvä opetus, pitäis varmaan itekin alkaa käyttää?

Kyllä se pitäs ihan ajokoulussa jo opettaa mielestäni tämä morjestaminen että se on hyvä tapa, jos nuo uusmotoristit ei vaikka tiedä sitä? :D Inssi hylkäykseen vaan, jos ei moikkaa takasin jollekin joka moikkaa.


Mulle sano autokoulunopettaja, että pitää morjestaa toiselle motoristille, kun olin ajotunnilla ja en tajunnu morjestaa motoristia joka tuli vastaan ja morjesti.

Meilläkin kyllä a tunneilla opetettiin tervehtiminen.

1.4.2011 20:03

yleensä morjestan vasta ku vastaantuleva morjestaa ekana. Tosin riippuu ihan missä ajelee ja millä tuulella on. Ite ku porvoosta päi, ni tääl niit moikkailtavii riittää vaikka nigeriaan jakaa.

Kerran maantiellä järveenpäästä porvooseen ajellessani tuli oikee kunnon hd letka vastaan, ja kaikilt lähti tassu irti tangosta. alko väkisinki hymyilyttää (piikkikuskina. nainen kaikenlisäks ku oon ;) ).

moottoripyöräilyn iloja :)

Re:

24.4.2011 1:36

ade69 kirjoitti:
Naiko kirjoitti:Ja Veneilijät :D

Ja muslimit

Ja bussi ja rekkakuskit

Re: Tervehtiminen

4.5.2011 17:15

keskaria tulee näytettyä yleensä piikistä ylöspäin

Re: Tervehtiminen

4.5.2011 22:27

PV-Challenge kirjoitti:keskaria tulee näytettyä yleensä piikistä ylöspäin

hehe, oot kova jätkä

Re: Tervehtiminen

5.5.2011 0:21

Joojoo piikki puolelle mäkin kuuluisin, mutta oon huomannu että tänävuonna ei oo vastaantulijoilla lapanen noussu niin usein kun viimevuonna, jossei oo ajotakkia päällä niin silloin ei varsinkaa kukaa morjestaa, luulee varmaa mopoilijaksi tai jtn.

Re: Tervehtiminen

9.5.2011 0:03

heh morjestin tänää vastaan tulevaa pyöräilijää, sit käännyin ja katoin et ei prkl se olikin mopoilija, ni tää mopilija oli kans kääntyny kattoo mua ja näytti sit keskaarii, aika tylynkova tapaus tää mopoilija :lol: :lol: :lol: