Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Tervehtiminen

18.4.2014 16:59

"Motorcycle hand gestures" kun laittaa Googleen niin löytyy muitakin hyödyllisiä käsimerkkejä, kuten vilkku on jäänyt päälle.

Re: Tervehtiminen

8.5.2014 19:45

Kyllä nyt kun on Suizalla ajellut niin on monella lapa noussu pystyyn, tiedä sitten luulevatko piikiksi.

Itse aina morotan kaikkea piikkiä isompaa. :roll:

Re: Tervehtiminen

28.7.2014 12:00

Meikäläiselle ei kyllä tassu tunnu nousevan :( Tai jos nouseekin niin todella huonolla prosentilla... Ite morotan kaikkii piikistä ylöspäi mut vastausta harvoin tulee :roll: En tiiä sitte johtuuko siitä että pyörä näyttää ulkoapäin ja kauempaa katottuna hyvin paljon piikiltä. Kohdatessa ei voi kyllä erehtyä onko piikki vai isompi pyörä kyseessä. En tiiä sitte onko tää supermoto juttu viel suomessa nii "uutta" et ihmiset ei osaa aatella et näitäki on isompia ku 125cc? :|

Re: Tervehtiminen

29.7.2014 2:37

Juurikin siitä smotosta se johtuu, tai näin ainakin minä olen päätellyt. Itse nyt tämän kesän ajellut GSX600F Suzukilla ja tuolla 525 kotarilla ja ero tervehtimisessä on kuin yöllä ja päivällä. Suzukilla kaikki moikkaa, kotarilla ehkä yksi kahdestakymmenestä. Siitä syystä jätän kotarilla morottelut sikseen, pitäköön tunkkinsa. Käytännössä vain smotokuskit moikkaavat smotoille, muut pitenevät niitä mopoina tai piikkeinä.

Maantiellä nostan hanskaa kaikille mopoa isommille, joissain tapauksissa myös mopoille. Kyllähän sen itsekin muistaa, että piikillä oli mukavaa kun joku joskus sattui moikkaamaan.

Re: Tervehtiminen

29.7.2014 23:36

Onksul samat kuteet pääl molemmil pyöril? Erilaiset kypärät? Jotenki semmone perskutina et umpikypäräl nousis hanska helpommi :roll: Siitä sitte tiiä...

Re: Tervehtiminen

5.8.2014 20:04

Mulle kyllä morjestaa lähes joka motoristi, aloitteen teen tosin itse lähes aina ensin... Voisko johtua ihan tuosta kyykystä ? Ainaki uskosin niin että johtuu siitä.

Re: Vs: Tervehtiminen

5.8.2014 20:40

jappez_ kirjoitti:Onksul samat kuteet pääl molemmil pyöril? Erilaiset kypärät? Jotenki semmone perskutina et umpikypäräl nousis hanska helpommi :roll: Siitä sitte tiiä...
Vähän vaihtelevasti kotarilla umpi- tai krossipotta päässä. Kotarilla ei kyllä yleensä tule laitettua ajokamoja päälle, joskus harvoin ajotakki. Luultavastikin tuo tervehtiminen on monen tekijän summa, mutta eipä sillä niin väliä.

Re: Tervehtiminen

30.9.2014 11:37

Mulla on 600-kuutioinen supermoto (Husse SMS 630) ja lähes aina moikataan, tekipä aloitteen kumpi tahansa, lähtien ihan harrikkapapoista enskapoikiin. Ehkä pyörästä näkee jo kokonsakin puolesta, ettei kyseessä piikki ole. Itse olen moikannut kevareista ylöspäin.

Varmaan aika paljon meinaa ajokamppeidenkin pito. Joskus itsekin epähuomiossa jättänyt vastaantullutta supermotoa/enskaa moikkaamatta, jos päällä on ollut tavan vaatteet. Tajunnut vasta kohdalla tai toisen moikatessa, et hups, se olikin ihan moottoripyörä. :D

Jännää oli kerran käydä kaverin kanssa ajelemassa, sillä siis kevariksi tuunattu Aprilian mopo (vaihdettu 75-kuutioinen moottori ja joitain muita virityksiä), tervehdysten määrä putosi radikaalisti. Monesti kävi myös niin, että vain meikäläistä moikattiin.

Re: Tervehtiminen

5.8.2015 17:01

Itellä ensimmäinen ajokausi isomalla pyörällä ja tervehtiminen on noussut huimasti verrattuna kevari husseen, jolla morjestelin lähes kaikkia. Pyöränä tommonen 400cc supermoto, jonka joku voi sekoittaa piikkiseen. Tervehdysten nousuun voi vaikuttaa toki se, että pidän aina ajotakkia ja usein muitakin varusteita. Käytän edelleen crossikypärää, jossa on gopro lähes aina kiinni :lol:

Re: Tervehtiminen

18.2.2016 8:43

Itse pakko useemman pyörän omistaneena piikeistä lähtien haluaisin sanoa, että kymen alueella on kyllä ollut kovat moikkailut, oliko sitte 125 kyykky vai enduro tai isompi pärrä.
mutta siis jotkut ovat sanoneet poliiseista että koputtamalla kypärään(koppalakki?). mutta ite oon pyörittänyt etusormea ylhäällä vähän kuin sireeniä. Tutut on sanoneet että hyvin on ymmärtänyt mitä tulossa vastaan.

Re: Tervehtiminen

1.7.2017 23:32

Kertokaas joku aikuiselle vielä prätkäkortittomalle mopoilijalle, mitä tarkoittaa kun motoristi pistää käden taskulle vastaan ajaessaan? :D

Re: Tervehtiminen

8.7.2017 4:15

voisiko olla joku tasku auki tms.?