Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Tervehtiminen

26.4.2008 21:35

Olen huomannut että nämä nyky uusiomotoristit ei tiedä
enää kirjoitattomia tapoja, että tervehditään kohdatessa
vaikka oma mopo oliskin yyperhieno 535 virako ja vastaan tuleekin kyykky,enska,piikkipoika...jne
Vai eikö tohdita irroittaa stogasta kättä sen verran että vois tervehtiä hä, mielipiteitä kiitos.

26.4.2008 21:48

Moikkaan kyllä. Tääl ahvenanmaal aika harva kyl vastaa siihen. Ovat ylpeitä tuote-pyöräilijöitä.

26.4.2008 22:08

Tämä tapa on musta todella ihailtavaa :)
Täällä kyllä kaikki jotenki huomaavat toisen joku keula nousee tai kierokset nousee :D

26.4.2008 22:14

Moikkaan aina, jopa kevareita. Jos ei vastata niin en jää sitä sen enempää miettimään. Pinttynyt tapa...

26.4.2008 22:20

Tosiaan alkanut ite vähän kummaksumaan kun ei enää se käpälä näytä nousevan tienpäällä :(.

Paras tosin oli kun eräällä ajoreissulla viimekesänä taisi joku piikkikuski jopa keskaria näyttää kun morjesti :D.

26.4.2008 22:30

Sen verran paljon nykyään noita pyöriä että saa ajella kokoajan käsi ojossa johonkin suuntaan jos kaikki pitää moikata.

26.4.2008 22:32

Kyllä useimmat morjestaa ainakin jos minä nostan kättä ensin. :) Tietty aina ei pysty joka tilanteessa kättä nostamaan jos pitää kytkintä painaa tms. Veteraanipyörille morjestetaan aina komeasti. :) Kaikille pyritään kättä nostamaan.

26.4.2008 22:35

Itsekkin pyrin nostaan kättä, piikeille ja siitä isommille. Mopoille en jaksa.

26.4.2008 23:24

On se kyllä aika rasittavaa jos ajaa tunnin pillurallia porvoossa kauniina päivänä. Siinä saa jo hyötyliikuntaa :S

27.4.2008 0:15

Kyllä sitä kaikkia moikkaa, ja lähes kaikki vastaakin siihen. Eräskin harrikkatyyppi sellasella mustalla avokypärällä ja kunnon parralla moikkas oikein reippahasti kun mun käsi vähän liikahti. ;) Hyötyliikunta on hyväksi!

27.4.2008 0:51

Kyllä nuo vanhanliiton miehet saa aina hymyn huulille, kun melkein nousevat tapeille seisomaan ja huitovat kaksin käsin :D
Itse moikkaan aina vain kun pystyn/huomaan toisen pyörän. Mopoille en moikkaa.

27.4.2008 1:53

Olen huomannut sen teude. 8) ettet moikkaa mopoille. :D

27.4.2008 2:03

Tässä tämä kesä totutellaan vilkutteluun... Ei mopo- ja piikkiaikoina tullut vilkutettua, mutta nyt onkin pyörä vaihtunut. Kyllä mä suurimmalle osalle vastaantulleille motoristeille oon morjestanut, joskus ensin ja joskus vastannut morjestamiseen. Se ei kuitenkaan ole vielä ihan automaattinen asia mun osalta :D Ehkäpä sitten vuoden päästä.

27.4.2008 2:07

Tuleepa aina moikattua kun tulee kaksipyöräistä piikkiä tai ismopaa vastaan. Itsestä ainakin tuntuu että olen 90% kerroista se joka nostaa sen käpälän ensimmäisenä. Aika pinttynyt tapahan se jo on :)

27.4.2008 10:10

Morjenstellaan, kun kohdataan! :)

Vaan mitäs mieltä olette tästä?
-> Onko soveliasta morjenstella crossi-, supermoto-, road racing- jne. pyöriä peräkärryssä vetäville autoilijoille? Motoristejahan auton ratissa mitä ilmeisimmin tällöin on. Kerran vaan sattui prätkällä Ahveniston tienhaaraa lähestyttäessäni tulemaan vastaan auto ratapyörä peräkärryssä ja kuljettaja morjensti, minkä johdosta toki käpälääni heilautin takaisin. :)

Kovin yleistähän tämmöinen tilpäisesti auton rattiin siirtyneille motoristeille morjensteleminen ei kuitenkaan taida olla?