Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.4.2008 16:10

Harva sitä elämänsä keulii jossain pimennossa eikä kenellekkään siitä mainitse. Eikös sen tarkoitus juuri ole näyttää että "mä osaan".

No kuitenki. Ensi en paljo viittinu piikillä morjenstaa, mut sitten ku motoristit rupes sitä tassua kohdalla nostamaan, niin rohkaistuin mäkin, ja nyt nousee käsi isommilla pyörillä ja piikeillä ajaville aina jos vaan ei ole paha paikka. Ja kyllä ihan mukavasti moikataan takasinkin mulle. Mopoilijoille turha vaivautua, kattoo että mikä vammanen tossa heiluttaa.

29.4.2008 16:15

No omalla kohdallani en ainakaan koe mitään näyttämisen halua.

Enemmin tykkään keulia omasta ilosta ja huomata, että menipäs se sujuvasti ja pitkälle.

Ei taida keulimiset tänne kuulua. Ot:n loppu.

29.4.2008 16:27

Mä en prätkille moikkaile enää, ku ei ne koskaa moikkaa takasin, ku mopolla ajan. Ei siitä jää kiva mieli, ku toinen menee ohi vaa ku laput silmillä.

29.4.2008 16:35

Minä morjestan kyllä kaikille isoille pyörille ja joskus piikeille. Mikäs sen mukavampaa kun vastaantulija kohottaa oikein kunnolla kättä. Joskus joku custom-pappa moikkas jalkaa nostamalla.

29.4.2008 17:24

Mopo nyt vaan on moottoripolkupyörä, jota ei kuulu moikata. Jos on todella hengessä mukana, niin jaksaa pitää kummatkin kädet vuoden ohjaustangossa ja piikin kanssa sitten tervehtii asiaan kuuluvasti. Itsekin huomannut, ettei kaikki tohdi moikata itselleni, kun eipä noista motoista ja enskoista tiedä kuutiomäärää etumaskin perusteella. Tottakai oma käsi nousee ja onneksi silloin vastaantulijallakin useimmiten :)

29.4.2008 19:08

se on ihan tosi, että jotkut mopoenskat näyttää ihan piikiltä. Sen takia ei aina tule moikattua piikeillekään.

29.4.2008 19:22

Minulle moikataan kyllä useimmiten vaikka piikillä ajaisinkin. Motoristin tunnistaa helpoiten siitä, että on yleensä ajovarusteet päällä. Mopopojat viilettää hupparissa. :) Jawalla kun ajaa, niin 99% tulee moikatuksi. :)

29.4.2008 19:24

ite moikkasin mopolla ja aika usein moikattiin takas. Nyt kun piikki korttia ajellu se liivi päällä niin kaikki vastaan tulleet moottoristit moikaneet. Autokoulun opettajakin muistutti vielä että muistahan sitten motoristi moikkauksen vasemmalla kädellä :D

29.4.2008 19:52

Kyllä sitä tulee yleensä kättä nostettua, jos ei ole paha paikka. Moottoritiellä ei kyllä viiti yli pientareen moikkailla, kun ei kuitenkaan näe. Vaikka piikillä ajankin niin kyllä moni moikkaa minullekin ensin, mutta yleensä sitä joutuu itse ensin nostamaan. Mukavaahan se on toisia moikkailla jotka ovat samalla asialla, yksikin käden nosto voi pelastaa toisen huonon päivän :D

2.5.2008 9:16

Tunnollisesti kyllä tulee moikattua muille motoristeille, jos joku ei vastaa moikkaukseen niin olkoo sitte moikkaamatta. En tiedä johtuuko toisten moikkaamattomuus nokkavuudesta, siitä ettei huomaa vai ajotaidottomuudesta eli saattaa vaikka kaatuu jos laskee vasurin stongasta irti.

2.5.2008 9:46

Minusta tuo on täysin turhaa ruveta mopoilijana odottamaan että hälle moikattaisiin. Vitustako tietää että just se yks niistä sadasta mopoteinistä on tuleva truu motoristi? Joudun minäkin välillä tuota mopedia käyttämään enkä todellakaan ole moikkaamassa kenellekään tai odottamassa moikkauksia. Eikä kukaan mut nähdessään jotenki mystisesti arvaa että "hei tollahan on Honda Shadow selvästi ja se on motoristi, moikkaanpa vaikka mopolla ajaakin".

2.5.2008 16:21

Turhaa touhua, kun moottoripyöriä on nykyään niin paljon... Hei miksei autot moikkaile...

2.5.2008 16:45

kerpele kirjoitti:Turhaa touhua, kun moottoripyöriä on nykyään niin paljon... Hei miksei autot moikkaile...

Mikä erottaa sen että niitä on paljon kuin että niitä on vähän? Motoristeja kuitenkin. Aurinkoisella ilmalla niitä on kuin sieniä sateella, tottakai, mutta miksei niille voisi moikata?

2.5.2008 17:48

kerpele kirjoitti:Turhaa touhua, kun moottoripyöriä on nykyään niin paljon... Hei miksei autot moikkaile...

Moikkaileehan. Joku aika sitten maasturin kanssa ajaessa vastaan tullut samanmoisen ohjastaja nosteli reilusti kättä! Kaikille nostan mutta mopoilijoille ja pikkupojille vain siinä tilanteessa että he eka.

2.5.2008 20:27

Ja karavaanarit moikkailee.