Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Tervehtiminen

20.5.2012 21:25

Vähän hassua että kuutiomäärä määrittelee motoristin, pitäiskö sitä ostaa litranen jammu ja pitää kädet tiukasti kahvoilla kun kuussatanen "mopo" kiitää lapanen pystyssä vastaan :D

Noh, eipä oikeasti mun persettä kutita jos eivät piikeille kättä nosta, kukin tavallaan. Mopoilijat sinänsä ymmärrän, harva edes kuullut mistään tervehtimisestä.

Re: Tervehtiminen

20.5.2012 22:06

Varmaan yhtälailla mun Zeta on ihan lelu customäijien mielestä kun ei nekään mulle juuri koskaan moikkaa. :) Kai se vaatii kaiken keskittymisen pitää naama norsunvitulla 24/7.. Ja nämä isot skootterit nyt on sellasia lälläripyöriä että voiko niillä ajavia muka motoristeiksi nimittää.. Enskoja ja smotoja ei tule juuri tervehdittyä ihan sen takia koska niistä ei usein oikeen erota onko piikki vaiko isompi pyörä kyseessä.

Kenelle vaan moikkaan silti periaatteessa takaisin jos heidän tassu nousee ensin. Ei se ole niin vakavaa..

Re: Tervehtiminen

20.5.2012 22:30

Lape kirjoitti:Varmaan yhtälailla mun Zeta on ihan lelu customäijien mielestä kun ei nekään mulle juuri koskaan moikkaa. :) Kai se vaatii kaiken keskittymisen pitää naama norsunvitulla 24/7.. Ja nämä isot skootterit nyt on sellasia lälläripyöriä että voiko niillä ajavia muka motoristeiksi nimittää.. Enskoja ja smotoja ei tule juuri tervehdittyä ihan sen takia koska niistä ei usein oikeen erota onko piikki vaiko isompi pyörä kyseessä.

Kenelle vaan moikkaan silti periaatteessa takaisin jos heidän tassu nousee ensin. Ei se ole niin vakavaa..
Onko se sitten paha jos se enska tai smoto paljastuukin piikiksi? :roll:

Re: Tervehtiminen

20.5.2012 22:49

Kimisteri kirjoitti:Vähän hassua että kuutiomäärä määrittelee motoristin, pitäiskö sitä ostaa litranen jammu ja pitää kädet tiukasti kahvoilla kun kuussatanen "mopo" kiitää lapanen pystyssä vastaan :D

Lähinnä tarkoitin tuossa sitä, että monella kuustoista kesäsellä jää moottoripyörät jopa kokonaan elämästä pois sen jälkeen kun 18 tulee mittariin. Tuossa meneekin se raja, osa kuluttaa välivuodet ennen autoa ajaen mopolla, osa mopoautolla ja osa kevarilla, mutta erittäin harva vaihtaa sen yhden paremman auton hieman huonompaan autoon, jos edes ottaa autoa, ja moottoripyörään.

Ei se kuutiomäärä, vaan se mitä valintoja tekee kun on mahdollisuus valita useamman vaihtoehdon välillä.

Re: Tervehtiminen

20.5.2012 22:56

No ei? :) Mutta en pidä piikkikuskeja vielä motoristeina joten en tee itse aloitetta. Moikkaan kyllä jos toinen nostaa käden ensin.

Enskat ja smotot, olivatpa sitten piikkejä tai isompia, moikkaavat kyllä muutenkin tosi harvoin kun taas kyykkykuskeilla nousee käsi lähes poikkeuksetta.

Re: Tervehtiminen

20.5.2012 23:30

Ainoo vaan ettäkun true motoristit kuulee sen 2 tahdin äänen ne kattoo ekana "kevari" ei auta vaikka ajais 300cc pyörällä :D

Re: Tervehtiminen

21.5.2012 8:31

zx-cv kirjoitti:Mankilla ku ajaa, nii aika harva moikkaa takas. Ehkä piikkisen kanssa sitte! :D


No ihan varmaan moikkaan takaisin jos joku mankikuski nostaa lapasta, onhan se huomioitava kun daavid ja goljat kohtaa kadulla :lol:

Re: Tervehtiminen

22.5.2012 18:54

Onse jännä kuin moni jaksaa morjestaa vaikka yleensä tuun vastaan hupparissa ja farkuissa ja pyöränä oranssi käkätin. Luulis että herättää melkosia stereotypioita motoristeissa. :D

E: niin ja sillon kun on rossikamat päällä ja kuranen pyörä niin porukka vaan tuijottaa :eek:

Re: Tervehtiminen

22.5.2012 19:13

Vaikka en ole kovin innokas lapastelija niin kurapyöräilijöille nousee aina lapanen kuutioista riippumatta, vaikka ajaisi oranssilla kuralla 8)

Re: Tervehtiminen

22.5.2012 21:31

vaikka ajaisi oranssilla kuralla 8)


:lol: :lol:

Asenne kohdillaan!
Jos sitä sais itte pyörän viikonlopuks liikenteeseen niin pääsis ehkä jopa morottamaan jotakuta...

Re: Tervehtiminen

30.5.2012 14:32

Mun muistaakseni autokoulus puhuttiin tuosta motoristien tervehtimisestä ja mua ainakin morjesteltiin jo autokoulun maantieajois... Nyttemmin morjestelen vastaantulevia lähes poikkeuksetta... Harrikkamiehetkin on morjestellu takaisin vaikka ajankin tuollaisella mopoisella kawalla :lol:

Re: Tervehtiminen

30.5.2012 17:47

Mitenköhän, saisko monta moikkailua takas kun lähtisin kilvettömällä, yli kaheksaakymppiä kulkevalla pv;llä, jossa on pahat äänet? :) Varmaan poliiseille olis soitettu enemmin, kun olisin saanut yhtään morjestutsta takas. :)

Nojuu. Piikkisellä detsillä, kun ajelee, niin kyllä ne chopperi/matkapyörätyypitkin morjestelee, jos vain itse ensin. Joskus ilman aloitettakin.

Re: Tervehtiminen

30.5.2012 17:55

Koskaan mulle vielä morotettu ku nelipuokilla ajanut, vaikka ajotakkikin ym. on päällä. Autokoulun dukella ajaessa kyllä morotettiin.

Re: Tervehtiminen

31.5.2012 10:19

comanche888 kirjoitti:Koskaan mulle vielä morotettu ku nelipuokilla ajanut, vaikka ajotakkikin ym. on päällä. Autokoulun dukella ajaessa kyllä morotettiin.


Ei auta jos on isolohko :D

Re: Tervehtiminen

31.5.2012 20:56

pennywise] kirjoitti:Ainoo vaan ettäkun true motoristit kuulee sen 2 tahdin äänen ne kattoo ekana "kevari" ei auta vaikka ajais 300cc pyörällä :D

Eikös kevarikin kuitenkin ole jo myös moottoripyörä?