Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.5.2009 18:35

Oli ihan hyvä tuossa kun kevään ekoja ajoja ajettiin sillon kun ekat lämpimämmät säät oli niin mentiin sitten abc:lle ja joku toinen motoristi tuli sitten kysymään että "onkos ne motoristit kaljaa ostamassa vai?" :D

7.5.2009 19:31

Turbokit92 kirjoitti:Ite ajan Gileran kyykkypiikkiä Nokia-Tampere-Vammala seudulla ja kyllä mulla aina hanska nousee kun tulee piikkistä isompaa vehjettä vastaan, miksei mopoillekkin, tulee hyvä mieli ku kokee olevansa mukana menossa vaikka vasta kevaria ajaaki. Ja tosiaan kyllä kiskokabinetilla kun istuttiin kaverin kanssa niin joku jamppa tuli jammun rykkösellä pihaan ja istu meiän kanssa kahville puhumaan paskaa, ettei näemmä niillä kuutioillakaan hirveesti väliä oo, yhteishenkee ;)

Ai että lämmitti mieltä, kun oltiin kaverin kanssa yhdellä rannalla ottamassa kuvia pyöristä (kummallakin 125-Cebarit), niin ajaa siihen joku jantteri Aprilia RSV 1000:llä jauhamaan pyöristä. :D

8.5.2009 11:10

Turbokit92 kirjoitti:Ja tosiaan kyllä kiskokabinetilla kun istuttiin kaverin kanssa niin joku jamppa tuli jammun rykkösellä pihaan ja istu meiän kanssa kahville puhumaan paskaa, ettei näemmä niillä kuutioillakaan hirveesti väliä oo, yhteishenkee ;)

Kisko on siitä jännä paikka, että lähes aina saa jonkun pöytäänsä juttuseuraksi terassilla kahvilla istuessa. 8)

9.5.2009 0:07

Yhteishenkeä! Just takana Vaasa-Kyyjärvi-Jyväskylä-Heinola-Kouvola-Virolahti satsi, semmoiset 570 km kaikkiaan trippiin. Joka mopo nosti kättä ja joka tauolla tultiin kyselemään mistä tulossa ja mihkä menossa, ihmetellään matkan pituutta ja jutellaan miten mopo kulkee . Mukava oli ajella kun ei missään vaiheessa varsinaisesti ollut "yksin." :)

14.5.2009 1:17

Kyllä aina morotellaan, mopoille ei kylläkään, ja piikkejä harvemmin vastaan tulee, niin se vähän riippuu... :roll:
Mut ABC:llä aina ajetaan vierehen parkkiin, ette te aina juttelemahan tule, harvemmin, tai ei koskaan;)

14.5.2009 19:08

2 mp-poliisia tuli vastaan, jälkimmäisellä nousi vähän käsi muttei sentään irti tangosta, sehän olisi vaarallista!

14.5.2009 20:18

Kannattaa varoa, morottaminen on perjaatteessa laitonta kun molemmat kädet pitää pitää kiinni stongassa :lol: voi saada vielä sakot.

15.5.2009 9:13

hasardi kirjoitti:Kannattaa varoa, morottaminen on perjaatteessa laitonta kun molemmat kädet pitää pitää kiinni stongassa :lol: voi saada vielä sakot.

Jaa... siis mistälähtein :s Eikös laki puhu jostain hallintalaitteiden käsittelystä tms. = ilman käsiä ajaminen on laitonta. Ja kuitenkin se morjestus kun tapahtuu kotomaassa (lähes) aina vas.kädellä ja oik.kädellä on kaasu + jarru (= pääasialliset hallintalaitteet) ynnä että yhdelläkin kädellä kyllä se stonga kääntyy, niin eikös homma ole siten handussa 8)

Tuohon hallittavuuden menetykseen ne taitaa muuten perustaa sen eturenkaan keventämisestäkin annetun sakkolapun. Ohjaus kun tapahtuu eturenkaan avulla ja kun se on ilmassa, niin... :roll:

15.5.2009 21:40

hasardi kirjoitti:Kannattaa varoa, morottaminen on perjaatteessa laitonta kun molemmat kädet pitää pitää kiinni stongassa :lol: voi saada vielä sakot.

No miehä olisin saanut useemmat sakot kun tulee paljon ajettuu toinen käsi kyljellä :lol:

Kyl mie aina morjestan motoristeja, mutta aina en ehi huomaamaan kun joku nostaa käen keskellä motaria, mutta onhan se tervehtiminen yhteishenkee joka kuuluu asiaan 8) kerran lähin pienelle ajelulle paljon isomman pyöräilijän kanssa ku oltiin juttelemassa eli ei se aina pyörän kokoa katso.

16.5.2009 15:58

Kyllä piikkisellä derbi gprrällä lämmitti mieltä moikkailla isoille motoristeille ja tottakai a1 pojillekki mutta nyt mulla on enska tyyline kevari ni ei moottoripyöräiliät paljoa moikkaile? Sekottavatkohan mopoon hmm

16.5.2009 23:12

Joo mullekin kun ajan KTM 450, lähes kaikki, jotka ajavat vähän vanhemmalla pyörällä, eli ovat yleensä myös itse vanhoja tai muuten vaan vanhentuneiden tietojen omaavia, jättää moikkaamatta

17.5.2009 11:08

Tulee kyllä kättä nostettua kaikille vastaantuleville motoristeille :) Tosin vielä ei oo päässy ajokautta alottaan kun pyörä tulee 2 viikon päästä vasta :lol:

23.5.2009 18:14

Tosiaan, enpäs enää ihmettele miksi moottoripyörillä ei niin usein morjestella kevarikuskeille. Täällä paikkakunnallani ehkä 20 kevarikuskia, joista ehkä minun lisäksi 1 tai 2 jaksaa morjestella. Mikäs siinä, toisille se kevari vain on hieman tehokkaampi mopo ja kuitenkin suhteellisen hyödyllinen kulkuneuvo jo. Nämä ei-morjestelijat varmasti ajavat kevaria siksi, että on pakko, kun autoon ei ole vielä ikää. Itse pyrin aina morottamaan, mutta en pistä niin pahakseni, jos isommalta pyörältä ei tule takaisin.

23.5.2009 19:46

Oli pimeetä viellä huhtikuussa niin toisella puolella tietä yks mies nosti mulla kåttå ja sit ku ajo ohi ni älysin vähän liian myöhään nostaa käpälää, mut näytti siltä et se näki.. joo osa unohtanu ton tavan. Nostin tuossa yhelle piikkikuskille kättä niin kahto pitkään mua ja oli olevinaan et "tunneks mä sut" :paha:

23.5.2009 22:03

Randomzz kirjoitti:Nostin tuossa yhelle piikkikuskille kättä niin kahto pitkään mua ja oli olevinaan et "tunneks mä sut" :paha:

Toivottavasti ei mennyt elämäsi pilalle, kun ei morjestanut.