Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.4.2009 13:58

Pyrin tervehtimään aina muita kuskeja, mopoilijoita en missään nimessä. Tulee hyvä mieli kun kolme parrakasta HD miestä tervehtii vastaantullessaan.

1.4.2009 16:52

Mikäs siinä on jos et mopoilijoita pysty tervehtimään.Oletko niin paljon niiden yläpuolella kun on piikki?

1.4.2009 17:26

En minäkään mopoilijoille kyllä morjesta elleivät morjesta ensin. Paitsi jos jossain hirveässä säässä tulee vastaan maantiellä että näkee kuskissa olevan asennetta 8)

1.4.2009 17:26

loomoo kirjoitti:Mikäs siinä on jos et mopoilijoita pysty tervehtimään.Oletko niin paljon niiden yläpuolella kun on piikki?

Olen. korjaisin että olen yläpuolella koska MoKTM (mulla on kevari, teillä mopot) mopot on usein ainakin täälläpäin viritettyjä ja pitävät kammottavaa ääntä jne. En kunnioita mopoilijoita.

1.4.2009 18:03

Eikä se tapa oo mopoilijoille tarkotettukkaa.

1.4.2009 18:06

Eikö se oo niin, että kevaristitkaan ei vielä kunnolla ole motoristeja, saadaan olla iloisia jos ne isommalla pyörällä ajalevat viitsivät nostaa tassua. Itse kyllä nostan piikeille ja isommille, mutta en mopoille. AAte jo sen syynkin sanoi.

1.4.2009 18:10

_nikko kirjoitti:Eikö se oo niin, että kevaristitkaan ei vielä kunnolla ole motoristeja, saadaan olla iloisia jos ne isommalla pyörällä ajalevat viitsivät nostaa tassua. Itse kyllä nostan piikeille ja isommille, mutta en mopoille.


Komppaan

1.4.2009 19:10

Aika moni mopokuski varmaan aattelee et kukas toi ny oli, eivät tajuu ollenkaa ko moikkaamisen ideaa. Toiset taas niitä jotka ajelee siinä kodistaan max: 4km etäisyyel, ku sitä pidempi matka on muka pitkä :D Piikeille viittii joskus (riippuu pyörästä), tosin paikkakuntalaisia pyöriä tunnen sen verta et tiiän ettei ne morjesta ees takasin. Jos joku ensin mulle ni takas tulee kyl.

1.4.2009 22:32

Joo ite oon joskus vahingossa moikannu mopoille, ni pää vaa kääntyy ja jää pyörimään 5sek ajaksi että mitä hä kuka miksi. :D

1.4.2009 22:47

Ite koitan morjenstella kaikille MP:lle ja kevareille, mopoille harvemmin. Mutta jos mopoilija morottaa niin varmasti vastaan, ainakin jos kerkiän :P

kultainen mopoikä

2.4.2009 9:03

Laaksonen kirjoitti:
loomoo kirjoitti:Mikäs siinä on jos et mopoilijoita pysty tervehtimään.Oletko niin paljon niiden yläpuolella kun on piikki?

Olen. korjaisin että olen yläpuolella koska MoKTM (mulla on kevari, teillä mopot) mopot on usein ainakin täälläpäin viritettyjä ja pitävät kammottavaa ääntä jne. En kunnioita mopoilijoita.


Eiköhän toi virittäminen kuulu mopoille. Kyllä muistan itsekin mopo-aikoina miten tuli välityksiä ja mäntiä muutettua/vaihdettua siinä toivossa että kulkisi edes hieman kovempaa :lol: .Voi niitä kultaisia mopo-ajan muistoja.

Mutta tosiaan, emmäkään silloin tienny mistään tervehtimisesta mitään. Tämän takia en mopoja moikkaa ellei ne ensin reippaasti nosta sitä kättä tangost.

Siinä mielessä voi ainakin vetää rajaa moottoripyörien ja mopojen välissä että molemmilla on kokoontumisajoja, tosin vain eri paikoissa eri aikaan. Eli mopokuskit kokoontuu öisin johonkin pimeille kujille keulimaan toivoen ettei poliisi niitä löydä kun taas mp-kuskit järjestävät kokoontumisia selvästi erikseen. Toisin sanoen puhutaan täysin eri kulttuurista mikä erottaa nimenomaan kuutiotilavuudet, eikä niinkään pyörän tyyppi. Kevarikuskit ovat sitten siin jossain välissä, sen verran pieni ryhmä että niitä näkee pyörivän molemmissa ryhmissä. omasta kokemuksesta piikkikuskit viihtyvät aika paljon mopokuskien seurassa, luultavasti syystä että ovat samanikäisiä?

Summa summarum, täällä nousee käsi tietenkin kaikille vastaantuleville moottoripyörille ja jos toinen moikkaa ensin niin vaikka sitten piikille, mopolle tai vaikka kävelyllä olevalle (motoristille?) 8)

5.4.2009 17:15

Tänään sai jo morjestella kun mökiltä tulin, 7 pyörää näkyi 100km matkalla, vaikkei sääkään mikään huippuhieno ole...

12.4.2009 21:13

Tänään tuli ajettua 130km ja siinä matkalla tuli niitä pyöriä varmaan parikymmentä, mutta vaan 3-5 niistä morjesti vaikka itse joka kerta morjestin ensin.

-

12.4.2009 22:41

Jos hussella ajoit niin kaikki kahtoo, että vastaan tulee mopo eivätkä morjesta. ;)

13.4.2009 0:29

Noh jaa, jos ajotakki sunmuut päällä nii kyllä sen pitäisi huomata että ajaa suuremmalla pelillä ku mopolla