Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Oletko ajanut kolarin moottoripyörällä?

Kyllä
163
14%
En kolaria mutta olen kaatunut
587
50%
En, enkä ole kaatunut
418
36%
 
Ääniä yhteensä : 1168

8.9.2008 18:02

Nykyään tuohon 2 vaiheen suorittamiseen ei saa enään lisäaikaa. Eli 2 vaihe pitää suorittaa 2 vuoden sisällä kun on saanu ajokortin.
Tosin erikois syistä saa lisää aikaa mm. raskaus ja sairaus

27.10.2008 19:48

28.5.08 Viitaniemessä cb500:sella.

Ajoin voionmaan kuolun ja keskikadun kuolun läpi kohti viitaniemeä, vauhti 50kmh. Pysähdyin liikennevaloihin auton taakse. Valojen vaihduttua vihreäksi ja auton käännyttyä toiseen suuntaan lähdin ajamaan kohti viitaniemen koulua. Vauhtina 40kmh tai alle. Risteyksen kohdalla liikennevaloista näin kuinka oikean puoleisesta rakennuksesta lähti auto liikkeelle, pysähtyi kuitenkin hetkeksi oikealle ehkä pariksi sekunniksi. Sitten juuri kun pääsen liikennevaloista ohi niin auto tulikin sitten eteen( Vielä pysähtyi eteeni!), jarrutin voimakkaasti liian myöhään ja pam! Törmäsin auton kylkeen ja kaaduin välittömästi, jalkani jäi pyörän alle. En pystynyt itse nostamaan pyörääni pystyyn ja kaksi naista (auton kuski ja sivullinen) nostivat pyörän pystyyn. Päästyäni pystyyn talutin pyörän pois tieltä rakennuksen pihalle. Jompi kumpi naisista soitti ambulanssin ja poliisin. Ambulanssin saavuttua menin syvästi järkyttyneenä ambulanssin sisälle ja siellä tutkivat minua(lähinnä etsien kipeitä kohtia), pian tuli poliisi ja asiaa ruvettiin selvittelemään. Ilmoitin koulun opettajalle tilanteesta (tuolloin oli vielä koulun viimeinen päivä jäljellä ennen valmistumistani ja työelämän alkamista).
Koska vasen käteni oli liian kipeä, en voinut itse ajaa pyörää kotia joten soitin isälle ja isä tuli paikalle (tässä vaiheessa naisautoilija oli jo luvalla poistunut) hakemaan minua, vei minut kotia.
En pystynyt itse ottamaan ajotakkia ja paitaa pois päältäni joten äiti tai isosisko auttoi minua.
Sitten isosisko ja isä lähtivät autolla hakemaan pyörää kotia.

Sitten hetken kuluttua isosisko ja isä tulivat kotia. Isosisko sitoi huivien avulla vasemman käteni tukevasti etten vahingossa pystynyt liikuttamaan vasenta kättä(pienikin vasemman käden liike satutti paljon).
Pian kävimme tarkistamassa käteni sairaalan röntgenissä. Ihme kyllä käteni ei ollut murtunut.

Vasen käteni oli mustelmilla ja todella kipeä, 7 päivää piti olla ajamatta kivun takia ja yölläkin sain nukuttua katkonaisesti koska välillä vaihdoin asentoa jolloin tietenkin vasempaan käteen kohdistui vahingossa hieman painoa ja sattui jälleen kovasti, heräsin kipuun ja sitten piti vaihtaa asentoa toiselle puolelle.

-Selvisin tilanteesta kipeällä kädellä ja haava vasemmassa kyljessä, kiitos ajovarusteiden ja reppuni jotka suojasivat minua pahemmilta seurauksilta, en tiedä osuiko vasen käteni maahan ennen reppua kun kaatuminenkin tapahtui todella nopeasti.
-Pyörän vauriot: Naarmuja, takakate rikki, tankissa lommo, vasemman etuvilkun lasi halkeamilla ja vilkku+ kiinnitys vääntynyt, etupleksissä syvät naarmut, vasemman tankopainon varsi rikki. Vasemman puoleinen ohjaustangon stoppari rikki.
-Autosta meni yksi pölykapseli säpäleiksi.
-Nainen sai sakot liikenteen vaarantamisesta.

Kolaritilanne olikin sitten toiseksi kivulian tapaus minun elämässäni.

Kaiken kaikkiaan olen kaatunut 4 kertaa( vertauksena isä 3 kertaa useita vuosia sitten) , 2 mopolla ja kaksi cb:llä ( jos lasketaan vain ajon aikana tapahtuneet). Kolareita on yksi (kaksi jos ekaa voisi edes sanoa kolariksi, eka tosin tapahtui piikillä).

11.5.2009 19:03

viime kesänä kaveri tuli 120km/h kylkeen

11.5.2009 19:56

Mesiä kirjoitti:viime kesänä kaveri tuli 120km/h kylkeen
Oliko toi olevinaan vitsi?

11.5.2009 20:22

Winegum kirjoitti:
Mesiä kirjoitti:viime kesänä kaveri tuli 120km/h kylkeen
Oliko toi olevinaan vitsi?

3. sivun viimeinen viesti. En tiedä onko sama tapaus, mutta voi noinkin käydä.

11.5.2009 20:41

teude kirjoitti:
Winegum kirjoitti:
Mesiä kirjoitti:viime kesänä kaveri tuli 120km/h kylkeen
Oliko toi olevinaan vitsi?

3. sivun viimeinen viesti. En tiedä onko sama tapaus, mutta voi noinkin käydä.


huh huh pahoja tapauksia..
itse nuoruudessani ajoin taajamassa mäkeä alas mopolla n.70km/h, ja oli etuoikeutettu tie, sieltäpä oikeelta halusi lähteä nainen sitten risteyksestä eteen, jarrutus matka ennen törmäystä oli n. 1m eli ei paljo vauhti hidastunu.. tuuria oli onneksi matkassa,osuin auton takakylkeen, ja "liuin" takakontin yli, jossa jatkoin matkaa asfaltilla törmäämättä mihinkään, päällä oli tottakai kypärä, verkkarit ja verkkatakki, jalassa hollannikkaat, joita ei sen koommin löytyny. sitten tilanteen tajuttua aloin varovasti liikkumaan, mihinkään ei koskenu, ja nousin pystyyn välittömästi leukoja loksuttaa kuskille :D ,loppujen lopuksi halailin sitä ja rauhoittelin koska tuntui järkyttyneen enemmän kuin minä.

seuraukset, mopoa ei poliisit tutkinu,vain puhallutus, naisen isä maksoi suoraan 2000mk mopon arvo oli sitä luokkaa..itselle ei käynyt yhtään mitään, vain yksi sormi meni kipeäksi, ja polveen ihottumaa.

11.5.2009 21:52

teude kirjoitti:
Winegum kirjoitti:
Mesiä kirjoitti:viime kesänä kaveri tuli 120km/h kylkeen
Oliko toi olevinaan vitsi?

3. sivun viimeinen viesti. En tiedä onko sama tapaus, mutta voi noinkin käydä.
Joo, kuulostaa vaan aika uskomattomalta että kaveri kirjottelee netissä tuollaisen jälkeen. Tuuria ainaki ollut helvetisti siinä tapauksessa.

31.5.2009 20:17

Winegum kirjoitti:
teude kirjoitti:
Winegum kirjoitti:
Mesiä kirjoitti:viime kesänä kaveri tuli 120km/h kylkeen
Oliko toi olevinaan vitsi?

3. sivun viimeinen viesti. En tiedä onko sama tapaus, mutta voi noinkin käydä.
Joo, kuulostaa vaan aika uskomattomalta että kaveri kirjottelee netissä tuollaisen jälkeen. Tuuria ainaki ollut helvetisti siinä tapauksessa.

juuri näin.. mutta jos se nyt sopivasti siihen polven viereen tulee niin eipä se itse "törmätty" muutakun lennä sinne sivulle perkeleesti :) Kun taas törmääjä lentää komeasti :|

31.5.2009 20:43

Eilen aamupäivällä käänsi auto eteen, nyt pitäis etsiä uutta pyörää

5.6.2009 11:37

Poliisi ajo kylkeen. En kaatunut, mutta katteita halkes ja poliisiautoon pieni naarmu.

5.6.2009 18:40

:'( kirjoitti:Poliisi ajo kylkeen. En kaatunut, mutta katteita halkes ja poliisiautoon pieni naarmu.
Komppi, tosin kaaduin ja härveli pysyi ehjänä, maijasta meni sumari. vuosia sitten.

14.6.2009 9:50

Lauantaina aamupäivällä 13.6 tuli eka mälli. 2,1 promillen humalassa ollut muija mesellä veti perään liikenne valoissa

16.6.2009 7:29

he-ku kirjoitti:Lauantaina aamupäivällä 13.6 tuli eka mälli. 2,1 promillen humalassa ollut muija mesellä veti perään liikenne valoissa


Auts, ei ole kivoja nämä tapaukset. Ei nyt liity minuun mitenkään, mutta joskus vuosia sitten kaverin isän päälle ajoi joku nainen huumeissa. Kyllä se pistää miettimään monesti että mikä saa ihmisen tekemään tällaisia tekoja. Kuitenkin itseaiheutettua humala ja huumeet, toisinkuin sairaskohtaukset yms.

24.6.2009 16:49

polarice kirjoitti:
Entropia kirjoitti:
invito kirjoitti:
Entropia kirjoitti:Joo tulihan tossa täräytettyä kuukaus sitten. Autoilijan vika, silti mennään käräjille. Perkele. Noh, saapahan vakuutuksesta hyvät rahat. Pääasia, ettei edes luita murtunut.

Mä oon terästä, muut tuloo perästä.

Mutta sullahan ei ollu korttia ajaa sen tehosta pyörää? Eiks se ollu yli 25kW papruissakin?

...And?

Pyörä liikkuu eteenpäin ilman korttiakin. Kolaritkin luonnistuu normaalisti. Luiden murtumattomuuteenkaan ei ajokortti vaikuta.


Saattaa vakuutusyhtiö olla erimieltä korvausten maksun kanssa, jos ei vaadittavaa korttia löydy. Vakuutusyhtiöt kun tuppaavat evätä korvauksen vaikka millä perusteella. Ja ajo-oikeudetta ajo on aina rikos.

No niin, tuli vakuutusyhtiöltä yhteensä 2/3 pyörän arvosta. Plus sitten mitä sain ku myin pyörän raadon pois, jäin tonnin voiton puolelle. Parempi näin päin.

18.7.2009 13:57

yli 100 vauhdista meni pusikkoon pyörä, vähällä selvisin varvas vain murtu :D