Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Oletko ajanut kolarin moottoripyörällä?

Kyllä
163
14%
En kolaria mutta olen kaatunut
587
50%
En, enkä ole kaatunut
418
36%
 
Ääniä yhteensä : 1168

17.8.2008 0:21

Tuo galluppi muuten vähän vääristää, sillä moni joka on kaatunut moottoripyörällä ei enää tietokonetta naputtele.

17.8.2008 16:58

Tässä pari päivää sitten jäin risteyksessä melkein auton alle, onneksi onnistuin hidastamaan ja auto väisti. Hieman pomppas sydän kurkussa kun huomasin että auto tuli satasta suoraan ja itsellä oli vauhtia vielä liikaa kun seurasin kaveria :E

27.8.2008 12:47

Joo tulihan tossa täräytettyä kuukaus sitten. Autoilijan vika, silti mennään käräjille. Perkele. Noh, saapahan vakuutuksesta hyvät rahat. Pääasia, ettei edes luita murtunut.

Mä oon terästä, muut tuloo perästä.

28.8.2008 19:48

Entropia kirjoitti:Joo tulihan tossa täräytettyä kuukaus sitten. Autoilijan vika, silti mennään käräjille. Perkele. Noh, saapahan vakuutuksesta hyvät rahat. Pääasia, ettei edes luita murtunut.

Mä oon terästä, muut tuloo perästä.

Mutta sullahan ei ollu korttia ajaa sen tehosta pyörää? Eiks se ollu yli 25kW papruissakin?

29.8.2008 17:38

invito kirjoitti:
Entropia kirjoitti:Joo tulihan tossa täräytettyä kuukaus sitten. Autoilijan vika, silti mennään käräjille. Perkele. Noh, saapahan vakuutuksesta hyvät rahat. Pääasia, ettei edes luita murtunut.

Mä oon terästä, muut tuloo perästä.

Mutta sullahan ei ollu korttia ajaa sen tehosta pyörää? Eiks se ollu yli 25kW papruissakin?

...And?

Pyörä liikkuu eteenpäin ilman korttiakin. Kolaritkin luonnistuu normaalisti. Luiden murtumattomuuteenkaan ei ajokortti vaikuta.

29.8.2008 18:02

Entropia kirjoitti:
invito kirjoitti:
Entropia kirjoitti:Joo tulihan tossa täräytettyä kuukaus sitten. Autoilijan vika, silti mennään käräjille. Perkele. Noh, saapahan vakuutuksesta hyvät rahat. Pääasia, ettei edes luita murtunut.

Mä oon terästä, muut tuloo perästä.

Mutta sullahan ei ollu korttia ajaa sen tehosta pyörää? Eiks se ollu yli 25kW papruissakin?

...And?

Pyörä liikkuu eteenpäin ilman korttiakin. Kolaritkin luonnistuu normaalisti. Luiden murtumattomuuteenkaan ei ajokortti vaikuta.


Saattaa vakuutusyhtiö olla erimieltä korvausten maksun kanssa, jos ei vaadittavaa korttia löydy. Vakuutusyhtiöt kun tuppaavat evätä korvauksen vaikka millä perusteella. Ja ajo-oikeudetta ajo on aina rikos.

29.8.2008 23:40

Jotenkin luulen että taitaa olla ajokortti luokan ylitys? Ei kortitta ajo?= vai

30.8.2008 1:16

näin on. Jos ei riko liikennesääntöjä törkeästi, niin vak. yhtiö korvaa oli kortti tai ei. Paikallinen kokemus hinausautohommista. Kortitta ajanut tyyppi veti pärrän pöpelikköön ja poliisi anto sakot kortitta ajamisesta ja liikenteen vaarantamisesta. Koska se ei ollut törkeä liikenteen vaarantaminen, niin vakuutusyhtiö korvasi, mutta vakuutusmaksut tais siitä pompsahtaa.

1.9.2008 14:00

Joo, korttiluokan ylitys. Ja mullahan ei tuossa ollu osaa eikä arpaa, väärässä paikassa väärään aikaan.
Autoilija törttöili.

1.9.2008 14:38

poliisilta kysyttynä tollasta rikosnimikettä ei ookkaan ku ajokorttiluokan ylitys, vaan kyseessä on kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta = kortitta ajo.

saman asian löytää myös vaikka: http://www.intermin.fi/poliisi/discuss. ... 1400451C43

3.9.2008 18:06

isoEGO kirjoitti:poliisilta kysyttynä tollasta rikosnimikettä ei ookkaan ku ajokorttiluokan ylitys, vaan kyseessä on kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta = kortitta ajo.

saman asian löytää myös vaikka: http://www.intermin.fi/poliisi/discuss. ... 1400451C43

Sama paska, eri paketti. Kaikki tietää kuitenkin mitä tuolla tarkoitetaan.

4.9.2008 12:11

Entropia kirjoitti:
isoEGO kirjoitti:poliisilta kysyttynä tollasta rikosnimikettä ei ookkaan ku ajokorttiluokan ylitys, vaan kyseessä on kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta = kortitta ajo.

saman asian löytää myös vaikka: http://www.intermin.fi/poliisi/discuss. ... 1400451C43

Sama paska, eri paketti. Kaikki tietää kuitenkin mitä tuolla tarkoitetaan.


joo meinasin vaan kun weyh tossa ylempänä arpoi ettei kyseessä olis kortitta ajo, vaan ajokorttiluokan ylitys. muutenkin monilla tuntuu olevan käsitys, että kyseessä ois kaksi eri asiaa...

4.9.2008 16:59

jep, kyseessä ei tosiaan ole kaksi eri asiaa. Vaan Kortitta ajo sama kuin ajaisi autolla 17 vuotiaana.

Hyvänä esimerkkinä mun avovaimo :D Ajoi autolla jossa perävaunu ja sihen olis tietenki tarvinu E:n koska oli yhdistelmä yli 3500kg. Noh saldo 15 päiväsakkoa ja 1v suorittamiskieltoa tuli että pätkähti! Ei siis saa suorittaa esim 2. vaihetta tai ajaa motskarikorttia :) Ja koska sillä on vielä 2. vaihe suorittamatta, menee ajokortti vanhaksi tuon 1v suorittamiskiellon aikana, ei ole sen jälkeen ajokorttia lainkaan ennen kuin käy uudelleen inssissä. Teoriaa ei tarvitse uusia.

6.9.2008 15:05

Kyllä siihen voi lisäaikaa hakee, ettei inssii tarvii uudelleen ajaa. Kaveri ei vaan ollu "kerinny" mennä siihen toiseen vaiheeseen, niin makso jonkun verran lisäajasta, ja joku kuukaus virallisen ajan loputtua suoritti sen toisen vaiheen.

6.9.2008 15:53

niin, sen saa hakea... mutta ei saa lisäaikaa koska kyseessä on virallinen ajokortin muutos. Ja sitähän ei saa tehdä kun on suorituskielto päällä.

Johan toi lisäaikaa haettu 2x ku ollaa nii muuteltu viimisen 4v aikana ettei oo "ehtiny". On sil kortti ollu jo 5v. Eli on kyllä kokeiltu ja käyty poliisilaitoksella varmaan 20 kertaa utelemassa, kun on niillekin uusi asia.