Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.3.2011 16:02

Aivan, näinhän se on.

Re: Vakuutukset

26.4.2011 21:39

Kilpailutin lähes kaikki vakuutusyhtiöt ja pyöränä mulla on Yamaha R6 R, vm 2006, ajettu 15tkm, itselläni ikää 20 vuotta ja paikkakuntana Salo.

Halvimmaksi tuli Lähivakuutus ja voin suositella lämmöllä.

Re: Vakuutukset

4.5.2011 10:34

Tuli eilinen ilta ja tämä aamupäivä kilpailutettua seuraavat vakuutusyhtiöt:

Nordea,IF,Tapiola,Pohjola,Aktia,Fennia,Lähivakuutus,Turva & Pohjantähti.

Sekä entisellä kevarilla, että nykyisellä pyörällä selvästi halvin oli Pohjola. Sekä liikennevakuutus, että kasko. Huimia eroja oli vakuutushinnoissa, muutamissa jopa tuplat tai yli verrattuna Pohjolan tarjoukseen.

Re: Vakuutukset

11.7.2011 20:03

Kilpailutin tossa muutamia yhtiöitä kun otin vakuutuksia CB600F:ään. Pyörä on eka iso pyörä joten boonuksia ei ollu pohjalla. Selvästi halvin oli yllättäen täälläkin paljon haukuttu(ko?) IF. Siellä liikenne + kasko kustansi n.1000€. Pohjantähdessä makso n. 1800€ sekä Tapiolassa ja Pohjolassa hinta oli n.1370-1390€. Oli kyllä positiivinen ylläri tuo Ifin tarjous. :P

Edit: Niin ja ikää on 22w

Re: Vakuutukset

11.7.2011 22:25

Omalta osalta skippasin If:n aivan suoraa, lafkan "tarjous" oli tosiaan sen 2700e vuodessa kaskon kanssa. Ei oikeen hotsittanu maksaa melkein kolmannesta ostohinnasta pelkkiä vakuutuksia. Tapiolasta otin sitte vakuutukset ja tällä hetkellä mopolle taitaa olla suurinpiirtein 1600e vuodessa. Oli tosiaan eka omissa nimissä ollu pyörä, nuori jannu ja suht tehokas uus pyörä ni ei ihan halvaks tullu toikaan. Mut sentäs saa keskittämisetuja ja boonuksienki pitäs nousta syksyllä.

Mutta toisaalta jos harrastaa rata-ajoo ni If on käytännössä ainoo vaihtoehto, mun käsittääkseni se on ainoo lafka joka korvaa myös radalla sattuneet vahingot.

Re: Vakuutukset

13.7.2011 23:59

Aika kalliille silti tuo 1600e kuullostaa vaikka olisi nuori jne. Itselläni Aktiassa yamahan vakuutukset ja hintaa 700e vuodessa täyskaskolla.

Re: Vakuutukset

18.7.2011 20:52

Myökin kilpailuteltiin vähän tuon 700cc maximin vakuutusta kun ostettiin. Sillon pidettiin vakuutusyhtiönä pääosin Tapiolaa.

Aivan euron tarkkoja hintoja en muista.
  • Pohjolassa hinta oli jotain suuntaan 660€/vuosi liikennevakuutus lähtöbonuksilla ja naisimmeiselle olis hinta vielä noussut jonkun kympin.
  • Tapiolalla hinta oli noin 600€/vuosi samoilla lähdöillä mutta bonukset olisivat kertyneet nopeammin eikä vakuutuksen ottajan sukupuolella ollut väliä.
  • IF;ltä katsoin hintaa kanssa vaikka joskus piikkiaikaan hinta oli puolet korkeempi verrattuna Pohjolaan mikä johtui lähinnä vakuutustyypistä. IF;llä netistä vakuutuksen ottaessa tuli vielä 10% alennus olikohan ensimmäisen vuoden ajaksi mutta muuten lähtöbonukset. Liikennevakuuksen hinnaksi jäi 180€/vuosi jolloin tietysti piti tarkistaa kaskonkin hinta joka sitten lopulta tuli pyörään otettua 320€/vuosi hintaan.

Samalla tuli autoon katsottua liikennevakuutus uudestaan ja siitäkin Tapiolasta IF;iin siirtyessä tippui ensin 100€ pois ja 2kk eteenpäin IF myönsi jonkun ihmeen "loistokuski" edun jolloin bonukset hyppäs +25% niin johan alkoi laskemaan vakuutukset :D

Re: Vakuutukset

20.7.2011 20:32

Pyörä vaihtui 350cc-->350cc ja vakuutus tippui 40€, nyt 130€/v ja ajokausi 12kk... Vanhaan pyörään ei paljon kaskoja viitsi ottaa, vaikka senkin saisi 70%...

Re: Vakuutukset

21.2.2012 15:26

Honda CBR600F2 -94 ei kuristettu. Vakuutusyhtiönä IF, liikennevakuutus + osakasko ympäri vuoden aloitusbonukset 20% = 397€/vuosi. Aika maltillinen mielestäni.

Re: Vakuutukset

21.2.2012 16:21

Itse kilpailutin tuohon ensimmäiseen omaan pärrään (cbr 600f -99 täysteho) vakuutuksia ja valitsin pohjantähden seisonta-ajallisella vakuutuksella:

Liikenne 91,23 €/kk, niiltä kuukausilta kuin pyörä ajossa
Osakasko 57,35 €/ vuosi

Eli esim. 6kk ajokaudella (1.4.-31.9) hintaa tulee liikennevakuutukselle + osakaskolle hieman yli 600e. Ei mielestäni paha, kun ikää tulee huhtikuussa 21v ja tosiaan ensimmäinen pärrä.

Re: Vakuutukset

22.2.2012 10:01

Epoksi kirjoitti:Honda CBR600F2 -94 ei kuristettu. Vakuutusyhtiönä IF, liikennevakuutus + osakasko ympäri vuoden aloitusbonukset 20% = 397€/vuosi. Aika maltillinen mielestäni.
mielenkiintoista. jätkä asuu ihan oikeasti pk seudulla, mä ympäryskunnassa. mulle tarjottiin ifistä gs500e 34kw mopoon jotain 700e pintaan olevaa liikennevakuutusta. ei siis mitään järkeä, toisaalta mul on nyt iffissä toi 750gsx, 253e/vuosi...kumpiko lienee vahinkoalttiimpi kikotin :seko:

Re: Vakuutukset

22.2.2012 11:02

Tomppade kirjoitti:
Epoksi kirjoitti:Honda CBR600F2 -94 ei kuristettu. Vakuutusyhtiönä IF, liikennevakuutus + osakasko ympäri vuoden aloitusbonukset 20% = 397€/vuosi. Aika maltillinen mielestäni.
mielenkiintoista. jätkä asuu ihan oikeasti pk seudulla, mä ympäryskunnassa. mulle tarjottiin ifistä gs500e 34kw mopoon jotain 700e pintaan olevaa liikennevakuutusta. ei siis mitään järkeä, toisaalta mul on nyt iffissä toi 750gsx, 253e/vuosi...kumpiko lienee vahinkoalttiimpi kikotin :seko:
Juu, kaveri oli vakuutusmyyjänä kyseisessä lafkassa ja yritti mulle selittää miten nuo määräytyy. Valmis riskilista siellä on mikä perustuu siihen, kuinka paljon kyseisellä pyörämallilla on mälläilty lähivuosina. Sitten tähän vaikuttaa saturnuksen asento kuun suhteen ja tasavallan presidentin napanöyhdän lämpötila. Ei mitään järjenhiventä koko touhussa, täysin vastaavia separeita myös vertailun vuoksi lasketutin IFin nettikikottimella ja tarjosi niihin hinnaksi 550€ ylöspäin. :P

Re: Vakuutukset

22.2.2012 11:43

Aika paljon vaikutusta muuten tuolla asuinpaikalla vakuutus hintoihin. Muutin Espoosta Helsinkiin eli tollasen 15km matkan niin pyörän vakuutukset nousi joku 8%. Eli lähemmäs 100€/vuosi. :eek:

Re: Vakuutukset

23.2.2012 19:50

Mulla on -07 400cc/23kw drz:ssa 679.99€/12kk täyskaskolla. Liikenteessä bonukset 25% ja kaskossa 70%. Pohjola yhtiönä ja neljäs pyörä sielä vakuutettuna. Aina ollut halvin omalle kohdalle. Gikserissä oli vielä vähä halvempi ku derzissä. Vaikuttaa ainaki Pohjolassa paljo tuo, että on 25kw papereilla. Ikää mulla 19v, eli sitä "riskiryhmää" :) .

Re: Vakuutukset

21.3.2012 16:56

Tulipa tuossa mieleen, että jos mopoo on piristetty ja isketty putket ja muut kilkkeet kiinni, miten vakuutusyhtiöt yleensä suhtautuu asiaan jos sattuu käymään ns. isompi vahinko? Rupesin vaan miettiin että pitäiskö ihan varmuuden vuoks kiikuttaa mopoliikkeen lasku palikoista ja dynokäyrät nykysistä tehoista Tapiolaan. Eli onko esim putki ja ruiskun ohjausyksikkö automaattisesti kaskon piirissä ja miten nousseet tehot mahdollisesti vaikuttaa jos pyörä sattuu lunastukseen joutuun (129->147hv omassa tapauksessa). Ja miten hyvin vakuutusyhtiötten sakki yleensä tajuaa takarengastehon ja konetehon eron, itellä kun lukee rekisteriotteessa 150hv ja dynolapussa (missä ei vakiokäyriä ole mukana) sen 147hv.