Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.4.2010 16:24

Joo, oisha noi sul varmaa kalliimmat jos olisi omissa nimissä...

16.4.2010 21:23

Yzä kirjoitti:Joo, oisha noi sul varmaa kalliimmat jos olisi omissa nimissä...

Nii saattas olla ei taidettu sillo ees kysyy ku Pohjola ei myönnä vakuutuksia alaikäisille niin sillo otettii Äitin nimiin noi vakuutukset ku en ollu viel ees 18v ;)

17.4.2010 17:01

lauritz kirjoitti:Tuo aktian tarjous kyllä on halpa!! Ja tuosta tapiolasta oot kyllä oikeassa, itse sain kalleimmat tarjoukset tapiolalta ja nordealta liikennevakuutuksesta med täyskasko. Taisi olla loppusumma melkeinpä 2.5K € luokkaa. Pohjantähti oli omalla kohdalla halvin, mutta aktialta en tajunnut edes pyytää tarjousta!

Noh, tässä "lomaillessa" kerkiääkin varmaan kilpailluttamaan hyvin nuo vakuutukset! :seko:


Joo, suosittelen enemmän ku lämpimästi tota Aktian tarjouksen kysymistä, on meinaan omassa luokassaan hinnassa ja silti on palvelu ja toiminta ollu täysin asiallista ;)

18.4.2010 21:50

Itse sain pohjolasta täyskaskolle liikennevakuutuksen bonukset tuplana. Eli piikillä kertyny 40% pelkällä liikennevakuutuksella -> Nyt pyörän liikennevakuutus 40% ja täyskasko täydet 75% bonuksilla (vielä pienimmällä omavastuulla)

Ja palvelu oli asiallista. Ehdin jo tilata vakuutuksen kalliimmalla omavastuulla, joka ei kerrytä bonuksia, mutta soittivat perään että näin tulisi halvemmaksi.

20.4.2010 19:24

Mitäs järkeä tuollaisessa vanhassa srad:ssa on pitää kaskoa? Tai jos sen kaskon hinta on 100e, niin ei sen sitten väliä.

Omaan Rykköseen vakuutustarjousten kyselyn sai melkein lopettaa Aktian kohdalla. 290e/vuosi/liikennevak. Tätä hintaa varten piti tosin vaihtaa väestörekisterin kirjat tuppukylään porukoille. Täyskasko olisi kuitenkin maksanut n. 700e lisää. Eli pelkkä liikenne tuohon tulee. Täyskasko noin vanhaan rautaan on pelkkä vakuutusyhtiön onnistunut huijaus.

20.4.2010 19:32

Ek1 kirjoitti:Mitäs järkeä tuollaisessa vanhassa srad:ssa on pitää kaskoa? Tai jos sen kaskon hinta on 100e, niin ei sen sitten väliä.

Pari sataa vuosi ja jos siitä sen parikin tonnia vakuutusyhtiöltä tarpeen tullen saa, niin mielestäni kannattaa.

22.4.2010 16:38

Jos poliisi päättää ottaa kilvet pois piikistä esim. putken vaihdon vuoksi(kovat äänet), ja löytyy myös 150cc konetta mutta sitä ei poliisi kuitenkaan tajua. Kun lähtee katsastamaan niin mittaako ne sielä tehoja, että onko mahdollista päästä 150kuutioisella koneella läpi katsastuksesta? Koneen kanssa tehot ei ylitä kuitenkaan 11kw, mutta olen kuullut että jos tehot nousee papereissa nousevat vakuutusmaksutkin?

22.4.2010 23:31

Kyllä se 150cc koneella menee huomaamattomasti läpi.. Mutta jos he väittävät sen yli 11kW pyöräksi, tarttee pyörä uusiksi penkittää ja näyttää todistus. E: Tarvitsee toki poliisitkin penkkitodistuksen, et se yli 11kW löytyy..

20.5.2010 23:35

Tälläista asiaa tulin miettineeksi:
(kuvitteellinen tilanne)

Pekka ostaa Samilta moottoripyörän. Samilla ei ollut pyörään vara-avainta, hukuttanut sen.

Pekka ostaa Samin pyörän, ja ottaa siihen täyskaskon. Kuinkas ollakkaan pyörä varastetaan seuraavana yönä. No onneksi on vakuutus.

Mutta vaatiiko vakuutusyhtiö että avain, sekä vara-avain täytyy olla tallella? Pekalla siis on avain muttei vara-avainta. Voiko vakuutusyhtiö kuvitella, että kyseessä olisi vakuutuspetos? (Pekka antaa vara-avaimen kamullensa ja sanoo että "varasta" pyörä ensi yönä)

21.5.2010 23:29

Avaimet voi myös kulua tai mennä rikki, eli olisi aika kaukaa haettua epäillä vakuutuspetosta vara-avaimen puuttumisen takia. Lisäksi niistä voi teettää niin paljon kopioita, kuin tahtoo.

28.5.2010 20:45

Oon 16 ja aion hankkia kevarikortin harjoitusluvalla. Onko mun mahdollista ostaa omalla rahalla moottoripyörä ja hankkia siihen itse vakuutus, ilman että itse vielä omistan ajokorttia?

29.5.2010 17:54

idenden kirjoitti:Oon 16 ja aion hankkia kevarikortin harjoitusluvalla. Onko mun mahdollista ostaa omalla rahalla moottoripyörä ja hankkia siihen itse vakuutus, ilman että itse vielä omistan ajokorttia?

Saat pyörän ja vakuutuksen omiin nimiin koska oot 16.
Tuonne kyselemään lisää.

29.5.2010 21:30

TgNox kirjoitti:
idenden kirjoitti:Oon 16 ja aion hankkia kevarikortin harjoitusluvalla. Onko mun mahdollista ostaa omalla rahalla moottoripyörä ja hankkia siihen itse vakuutus, ilman että itse vielä omistan ajokorttia?

Saat pyörän ja vakuutuksen omiin nimiin koska oot 16.
Tuonne kyselemään lisää.

Et pakosti saa vakuutusta omiin nimiin ,koska jotkut vakuutus yhtiöt ei myönnä vakuutusta alle 18 vuotiaalle.

1.6.2010 16:52

Tomppo92 kirjoitti:
TgNox kirjoitti:
idenden kirjoitti:Oon 16 ja aion hankkia kevarikortin harjoitusluvalla. Onko mun mahdollista ostaa omalla rahalla moottoripyörä ja hankkia siihen itse vakuutus, ilman että itse vielä omistan ajokorttia?

Saat pyörän ja vakuutuksen omiin nimiin koska oot 16.
Tuonne kyselemään lisää.

Et pakosti saa vakuutusta omiin nimiin ,koska jotkut vakuutus yhtiöt ei myönnä vakuutusta alle 18 vuotiaalle.

Kannattaa valita yhtiö joka myöntää, niin saa ainakin bonukset kasvaan heti.

2.6.2010 22:24

Kaks-Seiska kirjoitti:
Tomppo92 kirjoitti:
TgNox kirjoitti:
idenden kirjoitti:Oon 16 ja aion hankkia kevarikortin harjoitusluvalla. Onko mun mahdollista ostaa omalla rahalla moottoripyörä ja hankkia siihen itse vakuutus, ilman että itse vielä omistan ajokorttia?

Saat pyörän ja vakuutuksen omiin nimiin koska oot 16.
Tuonne kyselemään lisää.

Et pakosti saa vakuutusta omiin nimiin ,koska jotkut vakuutus yhtiöt ei myönnä vakuutusta alle 18 vuotiaalle.

Kannattaa valita yhtiö joka myöntää, niin saa ainakin bonukset kasvaan heti.

Mutta tällöin vakuutukset on korkeammat alaikäisellä, eikö ?