Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

5.2.2009 14:41

teude kirjoitti:Jep, ei Iffiltä saa halpaa vakuutusta kuin 50+ vuotiaat customilla ajavat.

On muuten eka kerta kun Kawan ZR-7S:ää kuulen customiksi sanottavan - eikä tuo oma ikänikään vielä 5:lla ala ;) Tai sitten tuo vakuutukseni ei vain oikeasti olekaan halpa vaikka itsestäni niin tuntuukin :s Vai tarkoittaisiko tuo sittenkin että vielä olisi iän mukana tulevia alennusprosentteja jonkin verran jopa lisää tiedossa 8)

12.2.2009 19:57

Tirkkonen kirjoitti:...ja antoivat täydet boonuksetkin.


Tuohan ei ole hyvä asia. Se että tulee vastaan euroilla on, mutta mua kummastuttaa miten ihmiset luulee että paljon bonuksia ois muka hyvä asia. 0% bonusta ja alhainen hinta on paras tilanne. Bonukset on vain siksi että jos mälläät niin hinta nousee. Mitään muuta tarkoitusta niillä ei ole.

Itse vaihdoin tammikuussa liikenne- ja kaskovakuutuksen Nordeasta Pohjantähteen. Bonukset kummassakin 35% ja 60%. Hintaero:

Nordea: 1400e/v
Pohjantähti: 870e/v

Tämä siis 12R:lle. Broidin 1988 Suzuki GS 450 taas oli kalliimpi Pohjantähdessä. Eli ei ole yhtä hyvää vakuutusyhtiötä vaan pyörästä ja omistajasta riippuen on löydettävä se itselleen paras.

16.2.2009 3:11

Taitaisi olla aika kilpailuttaa, kun Pohjolassa vuoden maksun hinta nousi viime vuodesta, vaikka bonaritkin nousivat.
Luulenpa etteivät silti pärjää kilpailijat tuolle Pohjolan hinnalle..

14.4.2009 13:56

Mites ton varkausvakuutuksen kanssa jos pyörässä ei ole virtalukkoa?

Vakuutukset Ifissä

14.4.2009 22:11

Kyllä nuo hinnat vaihtelee samassakin yhtiössä. Vuosi sitten kilpailutin pyörän vakuutukset, oli 1500 Wingi, ja vanha liikennevakuutuksen hinta IF:ssä alennuksineen oli 492,46€ vuodessa. Soittivat sieltä että mitä meinaan kun pyysin tarjousta vaikka vakuutukset ovat jo heillä. Sanoin että olen pytänyt tarjoukset eri yhtiöistä. Tekivät tarjouksen ja jatkossa liikennevakuutus oli 103,15€ vuodessa.
Kun sitten vaihdoin Uudempaan 1800:n nousi 146,36 vuodessa ja kasko on 194,06. Kannataa siis kysäistä tarjousta myös omasta yhtiöstä. Bonukset on 70 molemmissa ja jotain järjestöasiakkaan alennuksia.

16.4.2009 19:07

Minkähintasia vakuutuksia porukalla ollut 600cc, 25kw pyörissä? Bonukset, ikä ja yhtiö olis kiva tietää kans.

16.4.2009 19:54

Paikkakunta ja ajoneuvon omistajan tai haltijan ikä vaikuttaa eniten, eli kertokaa myös ne.

17.4.2009 9:36

Sergey kirjoitti:Paikkakunta ja ajoneuvon omistajan tai haltijan ikä vaikuttaa eniten, eli kertokaa myös ne.

Riippuu yhtiöstä, joissain kun myös haltijan sukupuolella on merkitystä :roll: Ehkä kuitenkin yleisimmin painotetaan teho/paino-suhdetta (esim. Pohjola) tai sitten fillarit on malleittain luokiteltuja autojen tavoin eri maksuluokkiin (esim. IF). Tuohon sitten vielä kaiken maailman keskittämis-, järjestö-, yms. alennukset päälle, niin soppa rupeaa olemaan jo aika valmis ;) Omat vakuutukseni on IF:ssä ja olemme saaneet kaikki taloutemme vakuutukset keskitetyiksi yhdelle paperille, joka on allekirjoittaneen nimissä => kaikkiin vakuutuksiin tulee mun em. alennukset mukaan = aika pitkä penni vuodessa silkkaa säästöä + toki maksuista kertyvät S-Bonukset kaupan päälle 8)

Siis esim. toinen talon mopoista on pojan ja toinen autoista vaimon. Silti nämä ovat mukana tuossa samalla lapulla ja siten myös niistä tulee em. alennukset. Eli jos vain suinkin mahdollista, niin ihan winkkinä joskos vaikka yhä kotona asuvana saisit vakuutuksesi vanhempiesi kanssa samalle lapulle, voisi tuosta olla ihan rahallistakin hyötyä - vaikka ne vak.maksut omalta osaltasi viimekädessä itse sitten maksaisitkin 8)

18.4.2009 22:57

DT-Racing kirjoitti:Minkähintasia vakuutuksia porukalla ollut 600cc, 25kw pyörissä? Bonukset, ikä ja yhtiö olis kiva tietää kans.


Kaverin pyörässä; ei bonareita, -03 636, 19v, 25kw, pohjola, 480e ympäri vuoden.

edit: paikkakuntana pikkukylä. Ja Pohjolan sivuilta löydät suuntaa-antavan laskurin.

20.4.2009 21:16

Itselläni:
Suzuki SV650S -05, paikkakunta Vantaa, pohjola, tieliikennevakuutus+isokasko 150€ omavastuulla noin 700 euroa. Lähtöbonaria tieliikennevakuutukseen 20% ja isokaskoon 60%.

EDIT: 25kW tehot siis!
Viimeksi muokannut paperbox päivämäärä 25.4.2009 20:46, muokattu yhteensä 1 kerran

24.4.2009 22:17

Viime vuonna oli 12R kawaan IF:ssä vakuutukset 1000 € ,nyt vaidoin R1:seen ja IF:ssä hinta olis ollu n.2300 €.Aktiasta sai 1200 € tarjouksen.
Huimia eroja.

25.4.2009 9:53

Otin juuri pohjolasta vakuutukset koska olen Osuuspankin asiakas, eli saan myös keskittämisalennukset. liikenne + isokasko 600e omavastuulla 900e vuosi lähtöbonuksilla 20% ja 60%. Pyörähän on siis Comet GT 650 R -05. Hämmästyttää ja kummastuttaa miten paperboxilla voi olla paljon halvempi ja pienemmällä omavastuulla vaikka melkein sama pyörä kyseessä?

25.4.2009 20:46

Therussu kirjoitti:Otin juuri pohjolasta vakuutukset koska olen Osuuspankin asiakas, eli saan myös keskittämisalennukset. liikenne + isokasko 600e omavastuulla 900e vuosi lähtöbonuksilla 20% ja 60%. Pyörähän on siis Comet GT 650 R -05. Hämmästyttää ja kummastuttaa miten paperboxilla voi olla paljon halvempi ja pienemmällä omavastuulla vaikka melkein sama pyörä kyseessä?

Tosi outoa kyllä, olettaen että sulla on kans 25kW tehot...?

Vakuutukset

26.4.2009 13:36

Siinäpä se sitten tuleekin. :D Mulla on täystehoinen.

26.4.2009 14:41

Therussu kirjoitti:Siinäpä se sitten tuleekin. :D Mulla on täystehoinen.

Jep, unohtui tosiaan mainita tossa alkuperäisessä viestissä se :D