Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.4.2009 21:39

Joutu vaihtamaan vakuutukset If:lle koska oli niin hyvä tarjous. Täyskaskolla 60e halvempi vuodessa kuin Pohjolassa, mutta minun mielestäni ja minun budjetilleni parempi laskutussysteemi, eli joka laskussa sama summa. Pohjolassa kun soitin niin toukokuussa olisi tullut n. 500e lasku kerralla kesäkaudesta vaikka maksan 4 osassa. Toki hyvä systeemi jos löytyy taskunpohjalta yhtäkkiä laittaa 500e kun pitäisi tässä ajovarusteitakin + tarvikkeita ostella. :D

MP-vakuutus parempi vaihtoehto !

28.4.2009 22:19

Hei, Pohjolaa parempi MP-vakuutus -vaihtoehto löytyy Tapiolalta.
Se on ympärivuotinen kuten Pohjolankin, hintaluokka koko lailla sama.
Hinnoittelu perustuu olettamukseen, että ajokausi on huhtikkuusta lokakuun loppuun ja hinnoittelu on
sen mukainen, mutta silti voi ihan hyvin ajaa vaikka joulukuussa (vakuutus on voimassa ympäri vuoden).....vaan, jos ei aja enää lokakuussa, tai käy niinkuin minulle että käsi murtui ja ajokausi päättyi heinäkuun loppuun, niin maksussa saa hyvitystä kaikilta niiltä seisontapäiviltä jotka osuvat tuohon ns, ajokauteen eli 1.4.-31.10.
Eräänkin kaverin pyörä on remontissa kesäkuun loppuun saakka, joten hän maksaa vain 31.7.-31.10 ajokauden mukaan ja huhti-kesäkuu hyvitetään maksuissa.

Turvallisia kilometrejä kaikille :D

29.4.2009 9:35

Voiko enää paremmin mainoksen näköiseksi viestinsä muotoilla?
Ja btw, itse otin tapiolaltakin tarjouksen SV:n vakuutuksia varten ja hintaa oli pitkälle yli 1000€, kun siis pohjolassa on hitusen yli 700€.

Ei manontaa

29.4.2009 17:57

Hei,
Ei tarkoitus ollut mainontaa harjoittaa vaan kertoa vaihtoehdoista.
Täytyy aina muistaa että jokaisella vakuutusyhtiöllä MP-vakuutuksiin vaikuttavat tekijät kuten
esim IKÄ ja IFillä jopa sukupuoli =(((( vaikuttaa vakuutusmaksuun erilailla.
Jos 22v kysyy vakuutusta Tapiolasta ja Pohjolasta tai 47v vastaavasti niin hinnat menee ihan päälaelleen. Hinnoittelullahan vakuutusyhtiö valikoi asiakkaansa ja tästä todisteena tuo IFIn naisten kalliimpi mp-vakuutus-hinnoittelu.
että silleen...ei katkera vaan feministi :lol:

30.4.2009 10:51

Suikkatyttö kirjoitti:Hinnoittelullahan vakuutusyhtiö valikoi asiakkaansa

Se on sitä vapaata markkinataloutta se. Jokainen alan toimija laskelmoi omat tuottonsa vs. riskinsä ja kun osakkeenomistajillekin joku vuotuinen siivu tarttisi kerätä, niin... Tosin aina osa asiakkaista on allekirjoittaneen kaltaisia laiskimuksia (?), jotka roikkuvat nykyisissä valinnoissaan kiinni vaikka kuinka maailma ympärillä olisikin muuttunut :s

T: Eräs aikanaan Kansan kanssa vakuutussopparin allekirjoittanut ja KOPpiin rahansa tallettanut :roll:

21.5.2009 23:02

En tienny mistä muualta kysyisin mutta kysyn nyt täältä. elikkä ajoin omalla kevarilla kolarin ja ei ollut paha kolari auton taka kulmaan ajoin ja siitä pyörän kans kumoon ja ojaan. svt sanoivat jotta 1600e maksavat ja olisi lunastuksenki paikka kyllä mutta sen hinnaksi sanoivat alustavasti ~2000e. elikkä jos otan kertakorvauksella ja korjaan pyörän teen siitä oman laisen pienellä rahalla tosin että on ajo kunnossa jne. niin pitääkö silti käydä katsastamassa\ runkoa mittaamassa kun kumminki kilvet kiinni ja pyörä kilvissä minun tietääkseni. minulle ei ole ilmoitettu mitään että olisi poistettu kilvistä
.

22.5.2009 8:48

Ymmärtääkseni aina mp-kolarissa se lunariin mennyt raato on merkattu ehdolliseen korjaukseen = runkomittaus on edessä jos sen liikenteeseen aiot vielä saada. Ja muutenkin tuon kertakorvauksen kanssa kannattaa olla hiukka varuillaan ja käydä vaikka erikseen hyväksyttämässä vakuutustarkastajalla että tosiaan fillari on korjattu. Voi meinaan sillä seuraavalla vahinkokerralla alkaa inisemään jotta sä mitään ole korjannut, vaan kun on vak.yhtiön dokumentit korjattuna tarkastettuna niin no probs 8)

Tosin mainitsit että teet siitä "oman näköisen", niin ihan 100-varmasti on tuolla seuraavalla kerralla ongelmia tiedossa. Vak.yhtiö vain vetäytyy korvauksista että siitä on jo kertaalleen korvaus maksettu että se saatetaan alkup. kuntoonsa ja kun dokumenttia tuosta työstä ei ole, niin... :s

3.6.2009 17:42

Sellainen kysymys heräsi, kun tässä ostin ensimmäisen "ison" pyöräni ja ikää kun on vasta 19 mittariin kertynyt ja kortissa "pikku-a" niin mitenkäs jos ajaa täystitehoisella pyörällä ja liikenteessä sattuu kolari/muu tapaturma niin korvaako vakuutus mitään, vaikka pyörässä olisikin täysi kasko? Kiitos!

vahingonkorvaus

3.6.2009 20:22

Kysymyksestäsi en ihan tiedä minkälaista vahinkoa tarkoitit, mutta riippumatta siitä mikä ajokortti on, niin liikennevakuutus pitää olla, vaikka ei olisi edes rekiströity pyörä. Liikennevakuutus on ainoa vakuutus joka kattaa henkilövahingot = tapaturmat yms. kuskille tai vastapuolen henkilövahingot. Kasko korvaa pyörälle / ajovarusteille tapahtuvia vahinkoja, mutta ei koskaan henkilövahinkoja ( ei omia eikä toisen).

3.6.2009 20:58

Tuosta asiasta on niin paljon väännetty jo muissa topikeissa, jotta huh huh. Lyhyesti: täysitehoinen 25kW papereilla = lievä vakuutuspetos, sillä vakuutettuna on "eri" ajoneuvo ja yhtiö saattaa vähentää / evätä korvauksia. Täysitehoinen papereissakin ja kuskilla vain pikku-A, pyörän vakuutukset voimassa normaalisti, mutta kuski syyllistyy kortitta ajoon.

Edit: vakuutusehdoista tietty kannattaa myös tarkistaa, miten kortitta ajo vaikuttaa niihin huolellisuusvaatimuksiin vai mihin se oli.

4.6.2009 0:19

Suikkatyttö kirjoitti:Kasko korvaa pyörälle / ajovarusteille tapahtuvia vahinkoja, mutta ei koskaan henkilövahinkoja ( ei omia eikä toisen).

Ei korvaa ajokamoista kuin kypärän.

4.6.2009 8:39

Countach kirjoitti:
Suikkatyttö kirjoitti:Kasko korvaa pyörälle / ajovarusteille tapahtuvia vahinkoja, mutta ei koskaan henkilövahinkoja ( ei omia eikä toisen).

Ei korvaa ajokamoista kuin kypärän.

Näinhän ne sanoo ja kuulemma muut ajovermeet menisi omasta kotivakuutuksesta, tiedä sitten :s Toivottavasti en itse koskaan joudu tuota kokeilemaan *koputtaa päätään* :|

4.6.2009 17:25

Mä kävin eilen kilpailuttamassa eri yhtiöitä ja 72kW pyörä sai tarjouksia 700e-1100e

Päädyin sitten ottamaan vakuutuksen osakaskolla 778e. Halvimmassa tarjouksessa ei osakaskoon kuulunut ilkivaltavakuutusta ja omavastuu oli korkeampi, joten päädyin seuraavaan vaihtoehtoon. Tosin tähän hintaan vakuutuksen saaminen vaati muiden vakuutusten keskittämistä samaan paikkaan, mutta se ei haitannut koska sain paremman kotivakuutuksenkin.

Vakuutukset

8.6.2009 16:18

Yamppi 53kw customin vakuutustarjouksissa oli 540e eroa kalleimman (nordea) ja halvimman (IF) välillä :eek: Täydellä kaskolla vuosihinnaksi tuli 361euroa ja ajaa saa läpi vuoden.
Pyysin ifiltä myös autovakuutuksesta tarjouksen. Oli kuitenkin 350e kalliimpi kuin nyt Tapiolassa.
Ei vakuutusyhtiöitä voi ainakaan hintakartellista alkaa syyttelemään :)

9.6.2009 8:38

Eritoten IF:n kanssa pulatessa kannattaa ottaa huomioon myös mahd. lisäalennukset esim. keskittämisedut, moniautoalennus, bonarien kopiointi wanhoista uusia vak. otettaessa, erilaisten liittojen ja järjestöjen alennukset, S-Bonukset... Tuosta kun koittaa sitten tavis yrittää ottaa selvää mikä yhtiö se lopulta onkaan se edullisin, niin hankalaksi menee :s Itse olenkin aatellut jos esim. mp-vakuutuksessa säästää 300e ja vaikka autoista menee 100e enempi, olen vielä 100e silti voitolla ja jätän vak.yhtiötä vaihtamatta. Se "yhden luukun" systeemi on kuitenkin sen verran helpompi kuin sirotella vakuutukset(kin) pitkin-poikin eri yhtiöihin, mikä yhtiö sitä milloinkin antaa mistäkin yksittäisestä kohteesta sen edullisimman tarjouksen :|