Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

13.1.2009 21:39

Kiitos lisäinfosta HiTec.
Minähän olin tuolla korjaamolla kysymässä miten homma etenee ja sanoivat että vakuutustarkastaja oli käynyt. Tänään otin ja soitin Fennialle ja kysyin mikä mättää. Lain mukaanhan korvauspäätös pitää olla valmis kuukauden sisällä ja minun tapauksessa mennyt noin 3 kuukautta. Fenniasta sitten soitettiin vakuutustarkasajalle ja eihän sitä minun pyörää mikään vakuutustarkastaja ole katsonut. Valehtelivat suoraan päin naamaa huollossa! Vakuutustarkastaja onneksi otti tänään yhteyttä ja lupasi käydä tällä viikolla katsomassa sitä pyörää. Oli ymmärtäväisen olonen kaveri. Tajusi kuinka kovaa tekoa tollaset enskat on ja ei uskonut hevillä menevän lunariin. Katsotaan miten käy.

14.1.2009 20:04

Kuten HiTec sanoi niin kertakorvauksesta otetaasn pois yleiset alennukset eli omavastuun lisäksi 30% lunastusarvosta tai korjausarviosta ja toiset yhtiöt ottaa kokonaan työn hinnan pois tai sitten osa vähentää 50%.

Eli jos sun lunastetun pyörän hinnaksi arvioidaan 10000€ niin sä saat rahaa 6850€ jos omavastuu on 150€.

20.1.2009 20:17

Moikka pitkästä aikaa :D

Tässä parin vuoden tauon jälkeen sorruin taas 2-pyöräisen ostamaan (kuva galleriassa) eli mistä suosittelette mennä kysymään vakuutusta ja millaista? 636 kawa, 20-25w ja asuinkunta Kouvola.

Pohjolaa tuo isäukko suositteli ja eikös siel vielä olekkin se vakuutus jossa ei ole ollenkaan seisontaaikaa?

21.1.2009 20:44

heti kärkeen sanon että laita tarjouspyyntö jokaiseen yhtiöön.

21.1.2009 20:54

Onkos tuolla lähivakuutuksella jotain laskuria millä saisi laskea näit vakuutuksii. En nopealla haulla oikee löytäny. Kiinnostas ton 525 KTM:än (12kW tehois) vakuutukset

21.1.2009 21:23

SnaG kirjoitti:Onkos tuolla lähivakuutuksella jotain laskuria millä saisi laskea näit vakuutuksii. En nopealla haulla oikee löytäny. Kiinnostas ton 525 KTM:än (12kW tehois) vakuutukset

kannattaa mielummin soittaa tai lähettää mailia, koska noi laskurit on mitä on

22.1.2009 9:04

No summittaista arviota ton kotkan vakuutuksista? Sinulla näytti olevan kyseinen ktm niin paljos sul on vakuutukset?

22.1.2009 17:50

ei sitä voi sanoa edes summittaisesti koska kuljettajan ikä ja sukupuoli vaikuttaa asiaan kaikkein eniten. Bonuksien määrä jne. Ero voi olla satoja euroja täsmälleen samalla pyörällä.

22.1.2009 18:46

Oho, tuosta en tiennykkää :D Pitää soitella ja kysellä vähä

22.1.2009 23:04

Omasta kokemuksesta voin sanoa, kun oli sama motskari kyseessä, niin Helsingissä vakuutus oli 700€/v ja täällä maalla asuessa 420€/v kaikenkattava vakuutus samassa yhtiössä. AINOA ero oli osoite. Ja hinnat oli siis tällä nykyisellä systeemillä eli ympäri vuoden vakuutus.

28.1.2009 19:02

Sergey kirjoitti: Ja hinnat oli siis tällä nykyisellä systeemillä eli ympäri vuoden vakuutus.
Mä oon niin vanhanaikainen että mul on vanhalla tavalla kaikki vakuutukset, seisottaminen on kivaa :D suizakin on seissyt 2005 vuodesta... ukon honda vuodesta -92. taitaa olla sukuvika.

Eivaa, toi karsii mullakin paljon yhtiöitä mistä voin vakuutuksen ottaa, koska haluan seisonta-ajallisen vakuutuksen prätkiin.

28.1.2009 23:11

Hitusen muuten tosiaan eroja vakuutusyhtiöiden välillä. Kyselin tuohon suzukiini vakuutustarjouksia niin seuraavanlaisia tullut(pyöristettynä):
-FENNIA 1500€
-TAPIOLA 1250€
-POHJOLA 750€

Fennia oli jostain syystä vaihtanut ilmoittamani 25kw tehon tilalle täysitehoisen tehot jonka vaikutus voi olla selvä jos he käyttävät tehopainosuhdetta laskennassa mukana. Pitänee laittaa sähköpostilla lisäselvityspyyntöä, että löytää sen halvimman tarjouksen. Niin ja Fennialla kaatumisessa 300e omavastuu kun muilla 150. Outoa, kun muistaakseni sai valita vaihtoehdoksi myös 150 ja muistaakseni näin valitsin...

Lähivakuutuksen tarjousta odottelelen vielä...

LISÄYS: tarkistin tarjouspyyntölomakkeesta ja fennialla ei ollut ainakaan siinä mahista vaikuttaa omavastuuseen, eikä lomakkeessa kysytty teholukemaa... Eli ilmeisesti aika se ja sama onko pyörä niissä 25kw tehoissa vai 53kw, vakuutukset varmaan samat josseivät teholukemaa käytä hyväksi laskuissa.

29.1.2009 15:06

paperbox kirjoitti:Lähivakuutuksen tarjousta odottelelen vielä...

Mihinkäs IF on jäänyt listaltasi? :s Ei sillä että itse tuosta jotain hyötyisin, mutta onhan se kiwa kun 4x vuodessa napsahtaa talon vakuutuskirja maksuun á 500e (sis. 2x autot, 2x mopot, 1x prätkä, kämppä, mökki, muksujen tapaturmat...) niin on ainakin 4x vuodessa S-Bonukset "kohillaan" ;) Juuri kopsahti postiluukusta vimosin bonus-laskelmakin ja joulukuusta pelkästään napsahti n. 70e taas palautusta. Ei paha 8)

29.1.2009 15:27

HiTec kirjoitti:Mihinkäs IF on jäänyt listaltasi? :s Ei sillä että itse tuosta jotain hyötyisin, mutta onhan se kiwa kun 4x vuodessa napsahtaa talon vakuutuskirja maksuun á 500e (sis. 2x autot, 2x mopot, 1x prätkä, kämppä, mökki, muksujen tapaturmat...) niin on ainakin 4x vuodessa S-Bonukset "kohillaan" ;) Juuri kopsahti postiluukusta vimosin bonus-laskelmakin ja joulukuusta pelkästään napsahti n. 70e taas palautusta. Ei paha 8)

Kovalla etsimisellä en löytänyt IFin sivuilta ollenkaan tarjouspyynnön mahdollisuutta. Jos löydät niin pistä ihmeessä linkkiä niin pistän sinnekin hakemusta.

29.1.2009 19:52

onko hinnat täyskaskolla vai millä? ja tää tarkotettu paperbox:lle