Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

8.10.2008 13:55

Issor kirjoitti:Kenellään vakuutusta, joka korvaa myös suljetulla alueella sattuneet vahingot esim. radalla?
Yhtiö? Hinta? Onko huuhaata vai voisko olla järkevä investointi kesän muutamille kuukausille?


Pohjola korvaa rata-ajelut jos se on ns ajoharjoittelua, jonkun ajo-opettajan valvonnassa. Esim kerhojen toiminta jne jne.

17.10.2008 13:38

If:issä taitaa olla kalleimmat vakuutukset ~900€/huhtikuusta-lokakuuhun, osakaskolla.
Pohjolassa oli 480€, täyskaskolla, sekä ympärivuotinen.

25.10.2008 14:23

Issor kirjoitti:Kenellään vakuutusta, joka korvaa myös suljetulla alueella sattuneet vahingot esim. radalla?
Yhtiö? Hinta? Onko huuhaata vai voisko olla järkevä investointi kesän muutamille kuukausille?
Jos oikein muistan niin IF:llä on tuollaista ollut tarjolla mutta jos radalla on jotain sattunut niin omavastuu oli moninkertainen vrt. kadulla sattuneeseen (oisko ollu 3kertainen tai 5kertainen). Eli jos on vaikka 500e omavastuu niin aika pitkä penni siitäkin kertyy jos jotain sattuu.. :roll:

25.10.2008 14:30

Mun vak. yhtiössä on silleen että rata-ajelut korvataan, mutta omavastuu on 4x eli 600-1200€. Muuten se on siis ihan normaali vakuutus.

12.12.2008 23:56

Vaihettiin vakuutusyhtiötä tuossa muutama päivä sitten. IF(entinen) --> Nordea(nykyinen), tippui se hinta about 400e.
OT: Samalla isä vaihtoi kaikki vakuutukset IF:istä Nordeaan, niin säästöä tuli yli 1000e. :D

13.12.2008 0:14

mulla kävi samalla tavalla kun siirsin Fenniasta paikalliseen Eipankkilaitos-vakuutusyhtiöön. Ovelasti vaihtelevat nimiä niin ei voi haukkua ku ei oo enää vanhoi nimii. Pankit vaan vaivihkaa ostaneet kaikki vak yhtiöt. Ja sehä tarkottaa sitä että niiden bisnes ei ole vakuuttaminen vaan pankkitoiminta eli rahan pitäminen kotona.

13.12.2008 18:00

Otin eilen Fenniasta tarjoukset näihin meidän pyöriin. Liikennevakuutus, vuodenaikahinnoittelu, vuosimaksut ennen bonuksia ja muita alennuksia: Suzuki Freewind 35kw/180kg, 701,88€. Yamaha RD 125Lc 11kw/110kg, 889,05€. Yamaha DT 125R 9kw/130kg, 889,05€. Ja näissä "vakuutusehdotuksissa" on vielä erikseen mainittu: Jos vakuutuksenottaja on 50v- tai vanhempi, vuosimaksussa on otettu huomioon vakuutuksenottajan ikään perustuva alennus :lol: ,siis olen! Mitäköhän nuo maksaa sitten alle 50v. :roll: Eipä vaihdu ainakaan tuonne! Toivottavasti saadaan pian vaihtoehtoja muualta Euroopasta myös liikennevakuutuksiin! Niin, nyt Suzuki Pohjolassa 654,50€, piikit Ifissä, siellä halpa piikkivakuutus310,12€, hinnat ennen bonusten vähentämistä. Voisitko Sergey vihjata mikä tuo Eipankkilaitosyhtiö on, niin osaisi mennä.

14.12.2008 0:07

Ahvenanmaalaisten oma, ei muille myyvä Ålands ömsesidiga försäkringsbolag, Ömsen. Mun samanlainen DT on 260€/v.

14.12.2008 16:46

Sergey kirjoitti:Ahvenanmaalaisten oma, ei muille myyvä Ålands ömsesidiga försäkringsbolag, Ömsen. Mun samanlainen DT on 260€/v.

Tietenkään meillä kantahämeessä tuollaista puulaakia oo... :paha:

14.12.2008 17:55

mutta Svensk finland toimii myös mantereella, aikoinaan se oli mp vakuutuksissa ylivoimaisesti halvin.

7.1.2009 17:13

Oma pyörä nököttää Bikeworldin pihalla kolaroituna. Kolari tapahtui syksyllä joten päätin mennä kysymään mikä kestää. Sain kuullaa, että vakuutustarkastaja oli käynyt katsomassa ja nyt odotellaan päätöstä. Tarkastaja oli kuitenkin sitä mieltä jo tarkastuksen aikana, että pyörä menee lunastukseen (vaikka omasta mielestä selvittiin melkein katevaurioilla).

Näistä asioista vielä kokemattomana kysynkin nyt, että jos pyörä menee lunastukseen enkä ole tyytyväinen tarjoukseen niin onko minulla oikeus valittaa siitä ja pyytää parempaa tajousta tai vaatia pyörän korjausta? Ei sitten tarvitsisi peukku perseessä istua ja ihmetellä kun vakuutustarkastaja pirauttaa.

7.1.2009 17:20

Omega89 kirjoitti:Oma pyörä nököttää Bikeworldin pihalla kolaroituna. Kolari tapahtui syksyllä joten päätin mennä kysymään mikä kestää. Sain kuullaa, että vakuutustarkastaja oli käynyt katsomassa ja nyt odotellaan päätöstä. Tarkastaja oli kuitenkin sitä mieltä jo tarkastuksen aikana, että pyörä menee lunastukseen (vaikka omasta mielestä selvittiin melkein katevaurioilla).

Näistä asioista vielä kokemattomana kysynkin nyt, että jos pyörä menee lunastukseen enkä ole tyytyväinen tarjoukseen niin onko minulla oikeus valittaa siitä ja pyytää parempaa tajousta tai vaatia pyörän korjausta? Ei sitten tarvitsisi peukku perseessä istua ja ihmetellä kun vakuutustarkastaja pirauttaa.

mun mielestä sulla on oikeus päättää lunastaako ne pyörän vai antaako kertakorvauksen (tai mikä lie oikealta nimeltään onkaan) eli antaa suunnilleen rikki menneiden osien hinnan sulle (silloin korjaat itse pyörän).
jotenkin näin on mennyt parilla kaverilla..

7.1.2009 17:23

Pyörä menee helposti lunastukseen vaikka olisikin pieniä katevaurioita. Koska alkuperäiosat maksaa niin helevetisti ja pyörän korjauttaminen tulisi maksamaan maltaita. He katsovat, että tämä on järkevämpää pistää lunastukseen kuin korjata.

Nämä pyörät on sit AVK:l huippukamaa ;)

8.1.2009 8:50

joo taidanpa minäkin kertoa oman pärrän vakuutuksen :)

Hondan vakuutusmaksu on noin 400 euroa/vuosi eli vain noin 50 euroa kalliimpi kuin ybr:ssä oli ja yhtiönä toimii pohjola ;) niin ja pyörän vuosimalli on 2000 ja pyörä on 25 kw:n papereissa jos jotakin kiinnostaa.

edit: osakaskolla mennään ;)

13.1.2009 15:36

Muistaakseni tuossa kertakorvauksessa oli vielä sellainen jippo että korvaus ei tosiaan ole se mitä he korjauskustannuksiksi arvoivat 8o Osien hinnoista otettiin muistaakseni osa pois ja työllekin laskettiin -50% tuntihinta sille mitä korjaamo siitä olisi laskuttanut => kertakorvaus on vak.yhtiölle erittäinkin edullinen vaihtoehto - tai mistä minä tiedän paljonko vak.yhtiöt saa alennusta noista osien ja korjaamotuntien ovh:sta :| Ja kannattaa myös varautua ongelmiin jos otat kertakorvauksen ja mälläät fillarin uudelleen => vak.yhtiö rupeaa lähes 100-varmasti pokkana väittämään ettet koskaan ole fillariasi korjannutkaan. Eli tarkastuta tuo korjaus myös ko. yhtiöllä jotta saat "puhtaat paperit" ja näin tuo uusikaan mälli ei silleen aiheuta mahd. turhaa lisätaistelua vak.yhtiön kanssa 8)