Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

23.9.2008 20:26

Tepitin kirjoitti:Tiedättekö yhtään paljonko maksaa johonkin vaikka 600cc pyörään vakuutukset kilpailutettuna? Jos ei bonuksia muista vakuutuksista tai mitään...
Tehot vaikuttaa jonkun verran (=paljonkin?), vrt. 25kW >< täysteho. Minun kawaan olisi ollut alle 25kW papereilla neljänsadan pintaan pelkkä liikennevakuutus.

23.9.2008 20:52

Tietääkö kukaan paljonko tälläiseen olisivat vakuutukset suurinpiirtein?
http://www.brandt.fi/HONDA/MP/mallisto. ... d=3&kuva=2
Teknisissä tiedoissa lukee:
Maksimiteho 88,1kW/13 500

24.9.2008 16:44

Riippuu niin monesta asiasta. Ikä,asuinpaikka,yhtiö.Pyörän tehot ja koko.

24.9.2008 19:56

Kun nyt laskeskelin tuolla huvikseni Tapiolalla, hinnaksi tuli 767 €
Paljonko tuollaisista yleensä voi kilpailuttaa/tinkiä?

27.9.2008 18:57

Ei se kilpailuttaminen hintaa laske. Tarkottaa sitä, että kysyt eri vakuutusyhtiöistä tarjoukset. Alennuksia mun mielestä nää ei edes nykyään myönnä. Ehkä pitkäaikasille ja tunnetuille asiakkaille tai sitten konttoreiden käytäntö vaihtelee, mitä en usko, kun konsernin säännöt pitäis päteä joka toimipisteessä.

Liikennevakuutuksesta yhtiöt eivät anna lisäbonuksia. Vapaaehtoiseen vakuutukseen eli kaskoon kyllä. Yhtiöstä riippuen 50-70% lähtöbonukset jos ei aikaisemmat ajelut näytä siltä, että ei voi myöntää. Tapiolassa mahdollista saada vielä erillinen 5% hyvän kuljettajan bonus, joka on erillään kaskon bonusjärjestelmästä.

29.9.2008 9:34

Mikaeli kirjoitti:Ei se kilpailuttaminen hintaa laske. Tarkottaa sitä, että kysyt eri vakuutusyhtiöistä tarjoukset. Alennuksia mun mielestä nää ei edes nykyään myönnä. Ehkä pitkäaikasille ja tunnetuille asiakkaille.

Eri vak.yhtiöillä on nykyään aika erilaiset politiikat eri pyörätyyppejä painottaen => hintaerot eri yhtiöiden välillä saattaa olla aika suuretkin just jollain tietyllä pyörällä. Noin karkeasti arvoiden esim. Pohjola painottaa hyvin voimakkaasti teho/paino-suhdetta, kun taas If luokittelee fillarit tosiaan mallaittain ja näin esim. kuristus 25kW ei juurikaan vuosimaksuun vaikuta. Samaten ympärivuotisten vakuutusten maksupolitiikoissa on eroja, Pohjolan keskittäessä maksuja kesään (=varsinaisella ajokaudella suuremmat maksut) ja If:n laskuttaessa tasaisesti läpi vuoden, oli pyörä ajossa tai ei. Eli eikun kyselemään tarjouksia ja vertailemaan 8)

Omalla kohdalla If on kokonaisedullisin kun on otetaan huomioon talouden kaikki ajoneuvot, kämppä, mökki, eläke... Ja päälle saa vielä S-Bonusta ;)

3.10.2008 15:45

Morjesta! Tossa tuli keskustelua noista pyörien vakuutuksista porukoiden kanssa ja mutsi sano että tollaseen -90 vuoden honda cbr 600 pc23 pyörään ei sais täyskaskoo, elikkä jos pyörä lipee johki ja menee ruttuun niin vakuutus ei sitä korvais. onko asia näin vai saako tuollaisen vehkeen täyskaskoon?

3.10.2008 16:26

-k4n1- kirjoitti:Morjesta! Tossa tuli keskustelua noista pyörien vakuutuksista porukoiden kanssa ja mutsi sano että tollaseen -90 vuoden honda cbr 600 pc23 pyörään ei sais täyskaskoo, elikkä jos pyörä lipee johki ja menee ruttuun niin vakuutus ei sitä korvais. onko asia näin vai saako tuollaisen vehkeen täyskaskoon?


eipä taida mikään lafka täyskaskoa myöntää noin vanhaan vehkeeseen...

3.10.2008 16:29

ook, no ei siitä asiasta sit sen enempää :P kiitos informaatiosta ja tulipahan ainakin vastaus tuohon koko päivän pyörineeseen asiaan :D

3.10.2008 18:16

mun 1982 pyöräs oli fenniassa ja nyt Ålands ömsesidiga försäkringsbolagissa täyskasko. Kyl ne antaa mutta siinä tosiaan pätee raha/pärstä/ikä/jne. kerroin. Syitä on monia miksi ne ei anna. Mutta on monia syitä myös antaa. Helpoiten selviää kun menet ja kysyt omasta firmastasi.

Kaikki naarmut jne kirjattiin papereihin kun kävin vakuutukset ottamassa. Tarkastaja siis tarkisti pyörän kunnon päälispuolin.

3.10.2008 18:27

pohjantähti,tapiola ja pohjola ei ainakaan myönnä täyskaskoa yli 15v. vanhoihin pyöriin ja jotenkin mulla oli sellanen käsitys ettei myöntäs muutkaan, mutta ilmeisesti fenniasta sitten saa ainakin...

3.10.2008 20:39

mun fennian tieto on 2,5v takaa...

6.10.2008 8:43

IF myöntää 10+ vuotiaisiin ns. säästö-kaskon. Toimii ja korvaa kuten ihan normi-kaskokin, mutta korjaus suoritetaan ns. B-osilla ja siten vuosimaksukin on vain murto-osa tuosta normi-kaskosta 8)

7.10.2008 20:06

Kenellään vakuutusta, joka korvaa myös suljetulla alueella sattuneet vahingot esim. radalla?
Yhtiö? Hinta? Onko huuhaata vai voisko olla järkevä investointi kesän muutamille kuukausille?

8.10.2008 13:52

Itse kun vakuutusta olin ottamassa halvimmaksi tuli pohjola, ainakin nettilaskurien mukaan. Vakuutukset 25kw pyörääni on n. 800-850 vuodessa ilman seisontaa.

Uutena asiakkaana sain 20%:n ja 60%:n bonukset. Vakuutustäti sitten kertoi, että jos ostan kolmannen vakuutuksen saisin keskittäjän alennuksen, myi sitten henkivakuutuksen mikä tuli käytännössä ilmatteeksi ja sain vieläpä reilu 50€ pois pyörän vakuutuksista :)

Ja uskoi vielä kun sanoin, että pyörä on liikkeessä kuritettavana samaan aikaan ku vakuutuksia otin. :D