Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: a-kortti

29.9.2011 20:17

SadistinenMonarkki kirjoitti:Voi perkele mitä rosvoamista.
Onneks itse saan viikon päästä tuon pienen a:n niin ei tarvii piitata noista.

Joo no hyvä sulle :D Kyllä pistää vihaks. Aina täynnä olevat ajotunnit ja muut eiku ruuhkaantuu ja autokoulujen pitäjät tykkää. Taidan kyllä kiertää tänkin mafia touhun niin kaukaa kun voi, eli opetusluvilla vaan.

Mutta ei kellään ois tarkempaa tietoa, vaikka ei niin ajankohtaista ihan vielä ookkaan?

Re: a-kortti

2.10.2011 13:35

asiahan menee näin. Olen suorittamassa harkkaluvilla a1 korttia ja olen tehnyt nyt käsittelykokeen ja teoriakokeen ja kaikki harkkalupiin edellyttävät tunnit käynyt, enään poliisille viemättä harkkalupapaperit. KYSYMYKSENI kuuluu näin: onnistuuko että vien harkkalupahakemuksen vasta ensi keväänä poliisille ja sitten ajelen harkoilla tuon 1-3kk ja sen jälkeen inssi???? Kiitoskia vastauksista jo näin etukäteen

Re: a-kortti

2.10.2011 17:12

Keuvlaa kirjoitti:asiahan menee näin. Olen suorittamassa harkkaluvilla a1 korttia ja olen tehnyt nyt käsittelykokeen ja teoriakokeen ja kaikki harkkalupiin edellyttävät tunnit käynyt, enään poliisille viemättä harkkalupapaperit. KYSYMYKSENI kuuluu näin: onnistuuko että vien harkkalupahakemuksen vasta ensi keväänä poliisille ja sitten ajelen harkoilla tuon 1-3kk ja sen jälkeen inssi???? Kiitoskia vastauksista jo näin etukäteen


http://www.helsinginliikennekoulu.fi/ti ... en2010.pdf

"5. Teoriakokeen voimassaolo
Hyväksytysti suoritettu kuljettajantutkinnon teoriakoe on voimassa kuusi kuukautta
ja opetusluvan hakijan koe kaksi vuotta."-

Re: a-kortti

2.10.2011 20:55

JP_89 kirjoitti:
Keuvlaa kirjoitti:asiahan menee näin. Olen suorittamassa harkkaluvilla a1 korttia ja olen tehnyt nyt käsittelykokeen ja teoriakokeen ja kaikki harkkalupiin edellyttävät tunnit käynyt, enään poliisille viemättä harkkalupapaperit. KYSYMYKSENI kuuluu näin: onnistuuko että vien harkkalupahakemuksen vasta ensi keväänä poliisille ja sitten ajelen harkoilla tuon 1-3kk ja sen jälkeen inssi???? Kiitoskia vastauksista jo näin etukäteen


http://www.helsinginliikennekoulu.fi/ti ... en2010.pdf

"5. Teoriakokeen voimassaolo
Hyväksytysti suoritettu kuljettajantutkinnon teoriakoe on voimassa kuusi kuukautta
ja opetusluvan hakijan koe kaksi vuotta."-


Okei, mutta kauanko tuo käsittelykoe on sitten voimassa?

Re: a-kortti

3.10.2011 15:37

käsittelykoe taisi olla voimassa 9kk

Re: a-kortti

8.10.2011 12:10

Jos haen maanantaina harjoitusluvan poliisilta ja siinä menee noin vko poliisin mukaa ennen kuin saa luvan itselleni. Niin kysymykseni kuuluuki, ajelen sen vähimmäis määrän 1kk ja menen insiin, mitä jos on satanut jo ensilumet??? voiko inssiä enään silloin ajaa?

Re: a-kortti

11.10.2011 16:20

Keuvlaa kirjoitti:Jos haen maanantaina harjoitusluvan poliisilta ja siinä menee noin vko poliisin mukaa ennen kuin saa luvan itselleni. Niin kysymykseni kuuluuki, ajelen sen vähimmäis määrän 1kk ja menen insiin, mitä jos on satanut jo ensilumet??? voiko inssiä enään silloin ajaa?


Oon kuullu juttua joistaikin katsastuskonttoreista, jotka ottais inssejä vastaan keleistä riippumatta... :s Voi olla ihan paikkakuntakohtaista saatko ajaa inssin ensilumien aikaan vai et.

Re: a-kortti

14.10.2011 16:54

Ois yks kysymys. Mä hankin A1 kortin 17 vuotiaana ja mulle myönnettiin se itse muovinen kortti 23.6.2011
Meneekse nyt niin että mä saan ton pikku a:n vasta vuoden päästä siitä kun mulle on myönnetty toi A1 ajolupa, vai voinko heti 18 vuotta täytettyäni käydä poliisiasemalla päivittämässä korttini pikku a:ksi?
Tänks

Re: a-kortti

14.10.2011 18:43

Heti kun täytät 18-vuotta, niin voit käydä päivittämässä kortin.

Re: a-kortti

21.10.2011 21:13

Mites se a-> A muutos meni, päivittyy pikku a:sta isoon A:han syntymäpäivänä vai vasta aB kortin antamispäivänä, eli tässä tapauksessa pari kk synttärien jälkeen?

Re: a-kortti

22.10.2011 0:49

Tämän hetkisen lainsäädännön mukaan a -> A, kun a ollut 2v.

Re: a-kortti

22.10.2011 12:40

entä jos saa esim 6kk ajokieltoa a-kortin aikana. Saako silloin A-kortin tavallaan vasta kun haki 2v 6 päästä siitä kun haki pikku a:n asemalta?

Re: a-kortti

23.10.2011 18:28

0Pi kirjoitti:Tämän hetkisen lainsäädännön mukaan a -> A, kun a ollut 2v.


Ok, kiitos. No hyvään aikaan päivittyy lumien sulamista ajatellein, 6.5.2012.

Re: a-kortti

8.11.2011 0:40

Mites jatkossa menee tuon ison A:n saanti sitten, pitääkö käydä kouluja, teoriakokeita ja ajokokeita? Itse täytän 20v 2014 ja olen hommannut A1 kortin 16vuotiaana. Pikku-a ehtii tulla siis vielä ens vuonna, 2012 kun täytän 18vuotta ihan vielä vanhan kaavan mukaan?
Eli siis, mitä minun tarvitsee sitten 2014 tehdä jotta saan ison A:n?

Re: a-kortti

11.11.2011 0:34

Näillä näkymin muuttunee siis 2013 siten, että a->A päivityksen saadakseen on käytävä jokunen ajotunti väh. 35kw pärrällä. Hintaa tulee muutama satanen..