Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

5.7.2009 17:29

lauritz kirjoitti:Mites tuota, 4vuotta sitten suoritin kevarikorttia. Jäi teoriaa ja inssiä vaille suoritetuksi..
Vanheneeko ajo-opetus ja teoria opetus? Ja jos vanhenee niin missä ajassa?
Kiitos vastauksista!


Nyt on asiasta otettu selvää. Elikkäs ajo-opetus ja teoria ei periaatteessa koskaan vanhene.

Hiukkasen harmittaa että venytin tätä kortin hankkimista näinkin pitkään, nyt joutuu
elokuulle asti odottelemaan että pääsen vihdoin ajamaan kortin loppuun.

8.7.2009 1:48

Tuttu tilanne tuo asioiden hitaasti hoitaminen ;)

nimim. B-kortti vuodessa

9.7.2009 13:41

en osannu yhdistää noist aikasemmista kysymyksistä ja vastauksista joten, minulla on A1 kortti ja ens vuonna olisi suunnitelmis vaihtaa sen siihen seuraavaan kortti luokkaan ( max 25kw) tarviiko poliisille jotai papereita, paljon tulisi kustantaa?

9.7.2009 14:52

<-santtu-> kirjoitti:en osannu yhdistää noist aikasemmista kysymyksistä ja vastauksista joten, minulla on A1 kortti ja ens vuonna olisi suunnitelmis vaihtaa sen siihen seuraavaan kortti luokkaan ( max 25kw) tarviiko poliisille jotai papereita, paljon tulisi kustantaa?

Se päivittyy samassa kun ajat B/C:n. Jos et noita aja, niin pitää käydä asemalla ja kai ne siitä jonkun kympin kiskoo...

9.7.2009 15:02

nii nii ettei sen kalliimpi :D täytys juu käydä vaihtaa toi oma rupsukka pois kun toi pyörä alkaa olemaan jo kylän vitsi :D sitte taas ei viitti uutta piikkiä hommata jos nyt toi kortin vaihtamiin ole ton kalliimpaa:D

13.7.2009 1:02

Taitaa olla 60 euroa se maksu

13.7.2009 19:29

tytn kirjoitti:Taitaa olla 60 euroa se maksu

60e on juu ajokorttilupahakemus, mutta suuri osa nuorista ajaa kuitenkin heti täytettyään autokortin, jonka lupahakemuksessa tuo prätkäkortti menee samassa. Poliisilaitokselta saa sitten heti 18v täytettyään väliaikaisen ajokortin kympillä.

14.7.2009 11:34

Asia selvä. Oon vaan tottunu siihen ettei näissä virallisissa lupa-asioissa saa mitään tehtyä alle 50 eurolla.

24.7.2009 1:04

Keskustelin tuossa keskiviikkon erään mp-liikkeen myyjien kanssa prätkästä ja a-kortista mitä alan nyt suorittamaan ja he sanoivat että kyllä kannattaakin nyt syksyllä heti suorittaa että vuodenvaihteessa muuttuu kalliimmaksi ja joutuu suorittamaan uudestaan joka 10. vuosi. Onko kukaa muu kuullu tälläsestä?

24.7.2009 12:07

Luin että jotain sellasta olis suunnitteilla, mutta ei vissiin vielä oo päätetty tuleeko voimaan.

7.8.2009 20:19

Jos suoritan A-kortin 18-vuotiaana isäni opetuksessa eli opetusluvalla, saanko ajaa sen yli 25kW pyörällä? Kortin saatuani en tietysti saa ajaa kuin alle 25kW pyörää, mutta saanko suorittaa itse kortin tehokkaammalla, tässä tapauksessa 1000-kuutioisella CBR:llä? (99kW)

7.8.2009 23:36

Pappis79 kirjoitti:Jos suoritan A-kortin 18-vuotiaana isäni opetuksessa eli opetusluvalla, saanko ajaa sen yli 25kW pyörällä? Kortin saatuani en tietysti saa ajaa kuin alle 25kW pyörää, mutta saanko suorittaa itse kortin tehokkaammalla, tässä tapauksessa 1000-kuutioisella CBR:llä? (99kW)


Ihmettelen suuresti jos antavat suorittaa harkkaluvilla.. 25kw pakko olla käsittääkseni, ei poikkeuksia. Sen takia itsekin joudun autokoulussa ajamaan kevarilla kun heillä toinen pyörä on yli 25kw.

8.8.2009 0:28

Pappis79 kirjoitti:Jos suoritan A-kortin 18-vuotiaana isäni opetuksessa eli opetusluvalla, saanko ajaa sen yli 25kW pyörällä? Kortin saatuani en tietysti saa ajaa kuin alle 25kW pyörää, mutta saanko suorittaa itse kortin tehokkaammalla, tässä tapauksessa 1000-kuutioisella CBR:llä? (99kW)


A-kortin voi suorittaa samallalailla kuin A1 kortin harjoitteluluvilla. Eli et tartte isääs opettamaan niinkuin B-kortin kanssa. Pyörä pitää olla alle 25kw.

8.8.2009 12:51

Siis tarkoitan opetuslupaa, en harjoituslupaa. Eli siis ei tarvitsisi käydä ajokoulussa kuin suorittamassa kokeet ja teoriat.

21.8.2009 19:52

Noniin!! Vihdoin sain 4vuotta kestäneen kortin suoritus projektin loppuun!
Kortti polttelee taskussa eikä asiaa helpota että romppeet hankin pari viikkoa sitten. :seko: