Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.7.2008 17:49

Pande kirjoitti:
KimBlex kirjoitti:
Pande kirjoitti:Meidän lähetti porukassa vekaralla oli minä ja yks toinen ketkä oli tosissaan ajanut crossia/enduroa. Pari rällännyt pellolla rossilla ja melkeinpä kaikki muut vaan ajanut katupiikeillä. Näin siis noin 20 lähetin porukasta.

Että kyllä pääsee vaikka ei ole kunnon enduro/crossi kokemusta. Suosittelen kyllä hakemaan lähetiksi, pelasti mun intin ihan täysin ;)
Koulutuspääliköt kutsu mua prätkähiireksi tai crossipääliköksi :P Oli mukava kisata kouluttajien kanssa siellä :D

Viikon päästä kertaamaan kiila-08 harjoitukseen. Täytyy mennä käskemään intin kotareita pitkästä aikaa :D


millos olit pyöräkurssilla? itse olen erää 1/06, ja pyöräkurssin kävin alikkina kesällä -06.. kiilassa kävin myös kertaamassa :D ettet olis samalla kurssilla ollut :D


Itse olin 2/04 ja kiilassa olin kertaamassa. Eli olin se ainut viestimies lähetti :)



Vähän menee offiksi, mutta siis minkä komppanian mukana olit tuolla?`
Ite tuli oltua vk:n yksi kolmesta lähetistä tuolla Kiilassa. EK:ssa oli ilmeisesti yksi kertaaja lähetti.

29.7.2008 12:31

hyötysähkö kirjoitti:Vähän menee offiksi, mutta siis minkä komppanian mukana olit tuolla?`
Ite tuli oltua vk:n yksi kolmesta lähetistä tuolla Kiilassa. EK:ssa oli ilmeisesti yksi kertaaja lähetti.


Joo olin EK:n mukana se ainut kertaaja.

11.8.2008 15:59

Dero kirjoitti:
Lutikka^ kirjoitti:Onkos Kajaanissa lähettikoulutusta? Kovasti kiinnostais nuo hommat ja parin viikon päästä olis lähtö :) Tosiaan vasta paikanpäällä voi alkaa ilmaisemaan kiinnostusta hommaa kohtaan? Tsäänssit olis päästä koulutukseen vaikka en oo ikinä kummemmin crossia/enduroa ajanu? Mitä kavereitten pyörillä joskus montulla möyriny menemään..
Tervetuloa vaan :D Kyllähä siellä niitä koulutetaan, mutta ei kaikista yksiköistä. Esim. tykistössä jossa itse olen nyt, ei ainakaan meidän yksiköstä otettu yhtään.


Itse pääsin Tj- ja Vptrista. Eli tykistöstä. Kaveri on Kajaanissa 2. Jk:ssa Koksuna ja osas kertoa että ne kaikki 12 toimivaa kottaraista on joka leireillä käytössä jimmyillä. Eli ei vissii tarvii nähdä noita pyöriä kurssin jälkeen. Mut oikeestaan aika sama. Oon vaa ilonen et morttileirillä kuulin että mp-lähetti ja 6kk. :P ja pelkkää hymyä loppuleiri. Tupakaverit rupes gonahtelee, kun kuulivat et joutuvat 12kk BeCe:iks. :D

Tosiaan kannattaa vaikka satuilla vähä että pääsee. Itsellä ainaki crossikokemus ratkaisi. 11 halukasta, joista kaksi pääsi koulutukseen. Myöskin P-kokeissa ei kannata olla liian fiksu. Välttää mukavasti Aukin.

Ketään muita tulossa KaiPr:sta Mp-kurssille?

Ja niin, ainakin tykistössä tuo nimitys on mp-lähetti, eikä tst-lähetti. Vaikka kelaperseeks sitä vissii silti joutuu, kun ei firmalla pyörät riitä.

21.9.2008 14:11

Crazy88 kirjoitti:Itse pääsin Tj- ja Vptrista.

Menee vähän offtopiciksi, mutta oletko siis tällä hetkellä töhössä ja vempassa lähettinä?

21.9.2008 18:39

onks ne kuinka korkeita ne pyörät ko itteä kans kiinnostas lähtee mutta pitäs vaan tietää että yltääks mulla ees jalat maahan :s

21.9.2008 20:23

vilhou kirjoitti:onks ne kuinka korkeita ne pyörät ko itteä kans kiinnostas lähtee mutta pitäs vaan tietää että yltääks mulla ees jalat maahan :s
Mp-Maailmassa oli jotain juttua noista. Se on vissiinkin kaikki madallettuja. Mut ei sinne noin vaan taideta mennä, kuitenkin halukkaita löytynee enemmän kuin tarpeeks. Vai...? :s

24.9.2008 19:34

Vain osa on madallettuja, suurin osa vakiokorkuisia. Matalaa versiota ajaa lyhyempikin, ja asenne ratkaisee vaikka pystyssäpysymisen kanssa olisikin hakemista.

26.9.2008 10:30

Ahaa, ok. Lukaisin vain nopeasti kaupan lehtihyllyllä sen artikkelin. Kypärät vaikutti aika hyödyttömiltä :D

26.9.2008 21:32

Mp-Maailmasta itsekkin luin koulutuksesta ja hämmästyi varusteiden kehnoutta, ei ole kehumista ei!

1.10.2008 17:33

Siellä on hyvät rintapanssarit, hanskat, myssyt, hengitysilmanohjaimet, kyynärsuojat ja lasit, lisänä Arain kypärä. Parhaat varusteet vaan jää sinne koulutuskurssille, joka kestää reilun kuukauden. Käyttö on sellasta, ettei kannata antaa mitään Araita sotaharjotuksiin mukaan. Suojat lähtee, hanskat, potta ja lasit vaihtuu. Parolassa saa kuitenkin yleisesti ottaen käyttää omia ajovarusteita, joskin omalla vastuulla.

Ajokengät on kurssin aikaan alkukeväästä aina märät (toisin kun miehistön kumpparit), kannattaa laittaa muovikassit/pussit jalkaan ennen ajoon lähtöä, te ketkä sinne kurssille keväällä meette.

1.10.2008 19:09

Meillä oli Los Vekaroksella uudehkot ajosaappaat, huonot nahkahanskat, ok ajomyssy ja naamasuoja (tuli tarpeesee) sekä ajohousu/takkisetti, jossa tuli jopa kävellessä talvella hiki :D
Sekä tietysti ne puolikuukypärät, jotka muuten on hemasevan seksikkäät police-laseila höystettynä Kouvolan keskustassa :nörtti:

Ite E-kausi oli aivan pirun mahtavaa, mettätykitystä ja "maantie"ajoo (nokittelua lutin perässä) noilla pikkuteillä, mitä muuten sielläpäin riitti :eek:

Kannattaa pyrkiä sinne jos haluaa päästä kokeilee miten se Kotka taittuu kunnon lumihangessa.

27.10.2008 12:36

Tänään oli kutsunnat ja toivoin pääseväni mp-lähetiksi 8) Toivottavasti riittää paikat siellä 8)

27.10.2008 16:47

Missäs päin Suomea näitä mplähettikoulutksia on?

27.10.2008 17:12

Mimmost duunii tää on ja mimmosil pärril yleensä?

27.10.2008 18:43

Huomenna olisi kutsunnat ja olisi kauhea hinku päästä tuone sodankylän mp-lähetiksi! Onkohan sillä yhtään painoarvoa että on harrastanut pari vuotta motocrossia? Pahin este mulla taitaa olla se ettei mulla ole kevarikorttia, auto, mopo ja traktorikortti kyllä löytyvät. Onkohan mulla minkäänlaisia mahdollisuuksia päässä lähetiksi? Vaikka kerkeäishän tässä varmaan vielä hommata ennen inttiä tuon kortin jos ilman ei ole mitään mahdollisuuksia :|