Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.6.2007 12:23

onko pirkkalassa mp lähettikoulutus :O OMG
ite oon menossa pirkkalaan noin niinku vuoden myöhempään ku muut samassa ikäluokassa, niin vois luulla että sinne pääsee, kun kutsunnat on kuitenkin jo nyt syksyllä. (eix ne varaa mulle paikan sieltä <3?).

Eikös se oo niin että kutsunnoissa haetaan tiettyyn paikkaan ja siellä ite mestassa päätetään parin viikon päästä et mihin pääsee niinku erikoistumaan? näin offtopiccina.

mplähettihomma vois ollaki asiallista ;)

29.6.2007 12:22

illusione kirjoitti:onko pirkkalassa mp lähettikoulutus :O OMG
ite oon menossa pirkkalaan noin niinku vuoden myöhempään ku muut samassa ikäluokassa, niin vois luulla että sinne pääsee, kun kutsunnat on kuitenkin jo nyt syksyllä. (eix ne varaa mulle paikan sieltä <3?).

Eikös se oo niin että kutsunnoissa haetaan tiettyyn paikkaan ja siellä ite mestassa päätetään parin viikon päästä et mihin pääsee niinku erikoistumaan? näin offtopiccina.

mplähettihomma vois ollaki asiallista ;)
Itsekkin olin menossa santikseen tai upinniemeen,mutta vekaralle ne pisti ilman mitään kyselyjä. Ainakin mulla ne erikoistumiset päätettiin jonkun viikon palveluksen jälkeen. Ja toiseen kysymykseen; mp-lähetin homma on tosiaan sen 6kk.

29.6.2007 15:30

Moi..mites onko jollain tietoo voiko sakko ja kortinlähteminen vaikuttaa mp-lähetiks pääsemiseen?
Ei ollu mikään törkeä liikenteenvaarantaminen,mutta ylinopeus kuitenkin alaikäisenä..
Saattaa tietysti olla juttuu tästä jo aikasemminkin,mutta en jaksanut kaikkea alkaa lukemaan,koska luin joskus ajat sitten koko topikin läpi...

29.6.2007 22:49

kutsuntalapussa ainakin muistaakseni kysyttiin että onko saanut sakkoja tms

30.6.2007 10:58

-TeeZetäR- kirjoitti:Moi..mites onko jollain tietoo voiko sakko ja kortinlähteminen vaikuttaa mp-lähetiks pääsemiseen?
Ei ollu mikään törkeä liikenteenvaarantaminen,mutta ylinopeus kuitenkin alaikäisenä..
Saattaa tietysti olla juttuu tästä jo aikasemminkin,mutta en jaksanut kaikkea alkaa lukemaan,koska luin joskus ajat sitten koko topikin läpi...


Itsellä oli 3 sakkoa 2v ajalta jotka ne tarkasti.. ja juuri sain kortin takasin, kun menin inttiin. Eli ei se paljon vaikuta.

Jos nyt joku hakee sinne niin muista, Että aina kun sinulta kysytään mitä haluat tehdä niin vastaa mp-lähetiksi! Sitä ei saa vaihtaa enää sitten kesken leikin.. Koko ajan jankuttaa sitä niin skapparit (kantahenkilökunta) tykkää.

13.7.2007 13:41

Moro

Mikä on lähin paikka rovaniemeltä katsottuna mistä löytyy tämä mp homma ja onko vaikea päästä?

18.7.2007 1:15

Jees, ite olin kans Säkylässä Moottoripyöräasentajana / Taistelulähettinä, pyöränä oli -06 vuoden KTM 640 LC4, helvetin hyvä peli ajaa. Kuntoahan tonne vaadittiin, hakijoitakin oli paljon ja vähän valittiin. Jotenkin puhumalla tonne pääsin vaikka kuntokin on aivan paska :D Päivisin korjasin noita KTM:iä, jos ei siis tärkeitä harjoituksia ollut, ja leireillä pyörällä. Paras homma mitä voi olla intissä. Kurssit oli kyllä rankkoja, ts. ei meillä mitään juoksulenkkejä siellä ollut mutta kyllä ne parin pvän suo-ajo harjoitukset otti kunnon päälle kun kaikilla parin metrin välein mopot upposi puol metriä suohon ja kaikki kimpassa repi niitä ylös jne :D :D Mutta kaippa noikin olis _helposti_ mennyt jos tosiaan sitä kuntoa olisi ollut niin paljon kuin vaadittiin :P

18.7.2007 8:28

se kutsuntalappu ei vaikuta millään lailla mihinkään, paitsi siihen mihin varuskuntaan pääset, ainakaan omalla tai kenenkään tuttujeni osalla.

Hain itse vekaralle sotilaspoliisiks tai tarkka-ampujaks, musta tuli sitte MP-tiedustelija...
Vekaralle kuitenki, ei siinä paikassa muuta vikaa, kun että niin helvetin kaukana kaikesta.

Kyllä tuolla pöpelikössä oppi ajamaan ja kivaa oli, suosittelen!

Usein kyllä ruokailu myöhästy ainaki meijän joukkueen MP-tiedustelijoilta, koska rullailtiin usein jossain ku muut safkas, tai toisinpäin, piti vetää saatanan nopeesti hutut käkättimeen ja sit tiedustelemaan...

(II/06 3.PsjK) Sattuiko kukaan muu olee samassa erässä MP-tiedustelija/lähetti Vekaralla?

18.7.2007 18:09

Tämä lähettikoulutus alkoi kiinnostamaan :) Mitäs tämä sitten tarkoittaa? Luin jonkun verran näitä kommentteja. Vaikka tämä mp-korjaaja? Kun kutsunnoissa kysytään että mitä haluaa tehdä ja vastaa että lähettikoulutus. Mitä sitten tapahtuu kun lähtee inttiin? :)

20.7.2007 20:09

mitenkäs te jotka ootte parolassa ollu mp-lähetteinä. Niin koulutettiinko sieltä osa porukasta alikessuiks vai oliko se suoraa kaikille sen 6kk?

24.7.2007 2:48

itse suoritin juuri intin tuossa, kotiuduin parit viikot sitten.. ja MP-lähettinä parolassa tosiaan. 6kk homma, paitsi sotilaspoliisi-lähetille, jolla on normaali 9kk palvelusaika niinkuin spolleilla yleensä on.. Oli meidän kurssilla yksi alikessu myös, ja sattuipa siellä yksi luutnanttikin olemaan, halusi luultavasti vähän lisää mukavuutta leireille, pääsi ajelemaan jne.

aliupseeri oli panssarivaunukomppaniasta, heillä tais olla yhteensä 4 lähettiä samasta yksiköstä, ja tuo au kait toimi ns. ryhmänjohtajana sille pikkuporukalle.. Vaunut tarvitsee tykinruokaa enempi siellä eturintamalla :D ..

Kuitenkin, yksi vuoden lähetti oli siis, mutta hänkin oli heinäkuussa kotiutuvaa sakkia elikkäs oli suorittanut aukin ja oli ollut jo puoli vuotta intissä ennen kuin kurssille tuli. en tiedä oliko kyseessä jonkinmoinen erikoistapaus, ja halukkuus alikilta itseltään enempi vai onko se käytäntö ottaa yksi alikessu sinne mukaan...

Hienoa hommaahan se oli, tosin mun jopina oli kyytsätä 24/7 yhtä upseerikokelasta, mikä oli ehkä puuduttavaa, mutta täytyy myöntää etä siellä pitkin mettiä kun kyytsäsi kaveria LC4:ella, koko setillä oli painoa yli 300kg, niin tuli siinä pikkuhiljaa siihenkin hommaan varmuutta :P.. eli ei välttämättä ole enään asvalttitiellä kyytsäämisessä paljoa ongelmia.. ?

Muutenhan porukka päästeli menemään varsin vapaasti, ja päästelin minäkin silloin kun sen ylellisyyden koin, että yksin ajoin :)

Kurssi oli todella hyödyllinen kyllä varsinkin vähän kokemattomalle kuskille, ja kyllä, siellä oli myös yksi kuski kellä ei ollut edes A-korttia siviilissä, eikä kaveri ollut ennen mettässä edes ajanut enskaa..

edit: pakko sanoo vielä niistä pyöristä.. ne uusimmat 640cc lc4:et on ihan kohtalaisia käsitellä, siltikin törkeen raskaita mettään, sitten ne vähän vanhemmat, mahdollisesti vihreän väriset 400cc:t onkin sitten ihan umpipaskoja, väljiä, ja yhessä sun toisessa reistaili aina jokin juttu.. :P

24.7.2007 14:05

Masqutti kirjoitti:edit: pakko sanoo vielä niistä pyöristä.. ne uusimmat 640cc lc4:et on ihan kohtalaisia käsitellä, siltikin törkeen raskaita mettään, sitten ne vähän vanhemmat, mahdollisesti vihreän väriset 400cc:t onkin sitten ihan umpipaskoja, väljiä, ja yhessä sun toisessa reistaili aina jokin juttu.. :P


Kai ne nyt on, kun ne niin hyvin raiskattiin jos silloin aiemmin. :P Firman vehkeitä kun oli, ei mitään sääliä.

24.7.2007 14:27

Itse olisin päässyt "ajelemaan" intin kotareilla, MUTTA selästä paukahti yks välilevy semmoseen kuntoon, että eilisestä lähtien mulle tuli vuoden lykkäys :( Vähän ketuttaa..

24.7.2007 16:37

onko näitä koulutuspaikkoja missään keski-suomessa?

29.7.2007 11:25

Eipä taideta järjestää Parolan SPOLKissa MP-lähetti koulutusta tänä vuonna, eli ehkä sitten komppanian vaihto kun sen aika tulee.