Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.6.2007 21:32

Sinähän et Parolaan yritä mp-lähetiks. On nimittäin itellä sama tavoite. :D Joku tuolla aiemmin mainitsi, että on vaikeeta päästä.. Kun ei vaan olis liian vaikeeta.

19.6.2007 22:17

Tappokone kirjoitti:Sinähän et Parolaan yritä mp-lähetiks. On nimittäin itellä sama tavoite. :D Joku tuolla aiemmin mainitsi, että on vaikeeta päästä.. Kun ei vaan olis liian vaikeeta.

Siellä nähää :D. juu oon kuullu kans et ei mikään helpoin juttu päästä

22.6.2007 12:05

Ei sinne nyt niin vaikeata ole päästä. Sanotte vaikka, että olette harrastanut enduroa vaikka kuinka paljon ja yms.. Itsellä oli sakkoja 3 kpl 2 vuoden sisällä ja ei haitannut mitään. Vekaralla Mp-lähettinä II/06..

Osterix olimmeko samassa kenties? =)

22.6.2007 12:08

tirkkonen kirjoitti:Ei sinne nyt niin vaikeata ole päästä.


näin oon kuullu, serkku tais olla I/05, kaikki ei siis osannu ajaa ees tasaisella tiellä niillä laitteilla :D

23.6.2007 21:29

No tääpäs alko kiinnostaan :D
Kattelin tuolla puolustusvoimien sivuilla niitä vaihtoehtoja, ja aina kun oli puhe mp-lähetin hommasta niin mainittiin että pitää olla kova kunto.
Pitääkö paikkaansa? Ei meinaan ole ihan mikään vahvin alue mulla toi kunto..
Niin ja mikä paikka olis lähimpänä, ku asun pirkanmaalla? Onhan tässä vielä useempi vuosi inttiin, mut sattu silmään tää aihe ja rupes heti kiinnostaan. Onko vaikee päästä mp-lähetiks?

24.6.2007 0:53

j0nt5ki kirjoitti:No tääpäs alko kiinnostaan :D
Kattelin tuolla puolustusvoimien sivuilla niitä vaihtoehtoja, ja aina kun oli puhe mp-lähetin hommasta niin mainittiin että pitää olla kova kunto.
Pitääkö paikkaansa? Ei meinaan ole ihan mikään vahvin alue mulla toi kunto..
Niin ja mikä paikka olis lähimpänä, ku asun pirkanmaalla? Onhan tässä vielä useempi vuosi inttiin, mut sattu silmään tää aihe ja rupes heti kiinnostaan. Onko vaikee päästä mp-lähetiks?


lUEPPAS PIKKUISEN YLEMPÄÄ!! "Ei ole vaikea päästä"

Juu ja itse jouksen "kävelen" 12min 2000m ja olin silti nopeinpia tuolla kun ajettiin ja kestävin. Eli ei TODELLAKAAN vaadi kuntoa. Koulutetaan viemään viestejä mopolla eikä ajamaan kilpaa rynkky selässä. Vaikka sitäkin tuli pikkuisen harrastettua =) Ja oli hauskaa.

24.6.2007 0:53

Kuntoa nyt on helppo nostaa ihan joka päiväisessä elämässä. Fillarilla lyhyet reissut prätkän sijaan, portaat eikä hissi, pilkkoo vuoden polttopuut jne. Ei siinä itteään tartte rääkätä, mut pitäis jaksaa aina tehdä vähän jotain, pidemmällä aikavälillä.

Itse kysymykseen, että hyvä kunto on edellytys haussa, joten hyväkuntoiset pääsee sisään ennen huonokuntoisia. Eikö se riitä jo perusteeksi? :) Käytännössäkin sitä tarttee, ei ne ole kuitenkaan mitään kevyitä vehkeitä tempoa ylös suosta. Mutta ei siis mitään yli-ihmisiä tarvitse olla. Normaali hyvä lihas- ja peruskunto.

Pirkanmaalla, varmaan Parola?

24.6.2007 0:54

tirkkonen kirjoitti:
lUEPPAS PIKKUISEN YLEMPÄÄ!! "Ei ole vaikea päästä"

Juu ja itse jouksen "kävelen" 12min 2000m ja olin silti nopeinpia tuolla kun ajettiin ja kestävin. Eli ei TODELLAKAAN vaadi kuntoa. Koulutetaan viemään viestejä mopolla eikä ajamaan kilpaa rynkky selässä. Vaikka sitäkin tuli pikkuisen harrastettua =) Ja oli hauskaa.


Hah, meillä menee jutut nyt vähän ristiin. :D

Kyllä minusta siel tartti kuntoa. Ihan oikeasti ainakin päästiin ajamaan. Ja onhan se muutenkin itsensä takia parempi jos jaksaa tehdä jotain, intin ulkopuolellakin.

24.6.2007 13:42

SirKaarlo kirjoitti:
tirkkonen kirjoitti:
lUEPPAS PIKKUISEN YLEMPÄÄ!! "Ei ole vaikea päästä"

Juu ja itse jouksen "kävelen" 12min 2000m ja olin silti nopeinpia tuolla kun ajettiin ja kestävin. Eli ei TODELLAKAAN vaadi kuntoa. Koulutetaan viemään viestejä mopolla eikä ajamaan kilpaa rynkky selässä. Vaikka sitäkin tuli pikkuisen harrastettua =) Ja oli hauskaa.


Hah, meillä menee jutut nyt vähän ristiin. :D

Kyllä minusta siel tartti kuntoa. Ihan oikeasti ainakin päästiin ajamaan. Ja onhan se muutenkin itsensä takia parempi jos jaksaa tehdä jotain, intin ulkopuolellakin.


Juu kyllä peruskuntoa kannattaa olla,että pääsee vanhana yksillä vihreillä sen tien ylitse.

Itse olen koko ikäni harrastanut enduroa joten ei ollut paha raksi ainakaan minun ajella.. Jotkut kyllä olivat todella ongelmissa, kun eivät olleet ajanut kun pv:tä joskus! Itsellä vielä helpotti 95kg painoa jolla viedä sitä mopoa kun sekin painaa 180kg! Punttikselle vain tekemään kyykkyjä ja mavea niin alkaa mopot nousta suosta. =) Jos nyt kutsunnoissa joku hakee sinne mp-lähetiksi niin kannattaa sanoa, että on ajanut koko ikänsä enduroa.. Ei ne ala sitä tarkastamaan mistään.

24.6.2007 13:51

SirKaarlo kirjoitti:Kuntoa nyt on helppo nostaa ihan joka päiväisessä elämässä. Fillarilla lyhyet reissut prätkän sijaan, portaat eikä hissi, pilkkoo vuoden polttopuut jne. Ei siinä itteään tartte rääkätä, mut pitäis jaksaa aina tehdä vähän jotain, pidemmällä aikavälillä.

Itse kysymykseen, että hyvä kunto on edellytys haussa, joten hyväkuntoiset pääsee sisään ennen huonokuntoisia. Eikö se riitä jo perusteeksi? :) Käytännössäkin sitä tarttee, ei ne ole kuitenkaan mitään kevyitä vehkeitä tempoa ylös suosta. Mutta ei siis mitään yli-ihmisiä tarvitse olla. Normaali hyvä lihas- ja peruskunto.

Pirkanmaalla, varmaan Parola?


Ok, täytyy kattella sitten ku rupee oleen se edessä. :D

24.6.2007 18:58

Pääsisköhän itsekin mopolähetiksi. Pitäs selvittää onko semmoista koulutusta tuolla Oulussa... En kyllä ole harrastanut krossihommia, ajanut olen kakspuokeilla eikä kyllä ole ongelmaa ajella nopeampaakaan. Sen verran rautaa tullut nosteltua että kai sitä jaksaa sen mopon sieltä suosta nostaa, ainakin jos ei kovin väsymys paina. :)

25.6.2007 20:18

Rasenger kirjoitti:Pääsisköhän itsekin mopolähetiksi. Pitäs selvittää onko semmoista koulutusta tuolla Oulussa... En kyllä ole harrastanut krossihommia, ajanut olen kakspuokeilla eikä kyllä ole ongelmaa ajella nopeampaakaan. Sen verran rautaa tullut nosteltua että kai sitä jaksaa sen mopon sieltä suosta nostaa, ainakin jos ei kovin väsymys paina. :)


Ja nopeus ei ole tärkein. Kunhan vain pystyssä pysyy..

25.6.2007 21:04

Löysin homma koko vitun intissä! Itse yritin ja varmaan noin 50 muuta kaveria yritti samaan hommaan ja kaksi siihen valittiin (siis meidän yksiköstä). Toisella näistä kahdesta ei ole juuri mitään kokemusta prätkistä ennen inttiä ja toisella vähän kadulta. Jos haluat,että intissä on jotain hauskaa hommaa,et tykkää kipinöistä/vartioista,et unettomista öistä niin kannattaa kinua itsensä mp-lähetiksi.

26.6.2007 10:02

j0nt5ki kirjoitti:No tääpäs alko kiinnostaan :D
Kattelin tuolla puolustusvoimien sivuilla niitä vaihtoehtoja, ja aina kun oli puhe mp-lähetin hommasta niin mainittiin että pitää olla kova kunto.
Pitääkö paikkaansa? Ei meinaan ole ihan mikään vahvin alue mulla toi kunto..
Niin ja mikä paikka olis lähimpänä, ku asun pirkanmaalla? Onhan tässä vielä useempi vuosi inttiin, mut sattu silmään tää aihe ja rupes heti kiinnostaan. Onko vaikee päästä mp-lähetiks?


Kunto kannattaa olla semmonen että 1. jaksaa nostaa pyörän KUN se kaatuu (paino n. 170 kg) 2. jaksaa ajaa.. kun välillä vedettiin 18 tuntia päivässä metsää, rataa, enduroa, maantietä jne... Tekee mieli repiä kädet irti sen jälkeen, kannattaa ottaa kunnon hanskat (kädet rakoilla).
Ja Pirkanmaalta Parolaan, ellei pääse Pirkkalaan.

Ite selitin että tää homma on tehty mua varten! -hyvä lause ja varmasti pääsee. Olin yksi neljästä joka pääsi. Vaikka muut oli joitain krossitähtiä.

28.6.2007 2:58

Eikös mp lähetti ole puolen vuoden homma armeijassa?