Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.8.2007 1:31

Tappokone kirjoitti:
yamaha r6 kirjoitti:meitsi pääs parolaan mp lähetiks ny saa nähä minkälaista hommaa tulee oleen.


Missäs komppaniassa olet? Ite tosiaan SPOLK:ssa ja huimat kaks paikkaa löytyy mp-läheteille. Tiistaina selviää pääsenkö siihen. Ottaa aika rankasti päähän jos en, koska sen takia jätin menemättä AUK:iin.
Oon panssari-ilmantorjunta patteris eli psit. toivotaan et pääset, täytyy sanoo et oli yhtä hymyä se jälkee koko loppu päivä ku se kerrottiin :D.

29.8.2007 11:37

Just tossa heinäkuussa kotiuduin kontiorannasta jossa olin nimenomaan mp-lähetti. Kyllä meillä ainakin tossa heti p-kauden jälkeen oli moottorikelkka kurssi ja sit myöhemmin keväällä tuo prätkäkurssi.

Intin ehdottomasti paras homma jos pääset vielä komppanian päällikön lähetiks niin saat ajaa niin paljon ku sielu sietää. ajoo tuli noin 1500 km intin aikana josta kyllä pelkässä loppusodassa oli 800 km.
Vartioo/kipinää ei tarvinnu pitää ja sain nukkuu leireillä korotetussa puolijoukkueteltassa jonne tuli agregaatilla sähköt.

Tästä puolen vuoden erittäin mukavasta tehtävästä sai palkinnoks vielä korpraalin nakkiauran.

1.9.2007 12:05

yamaha r6 kirjoitti:
Tappokone kirjoitti:
yamaha r6 kirjoitti:meitsi pääs parolaan mp lähetiks ny saa nähä minkälaista hommaa tulee oleen.


Missäs komppaniassa olet? Ite tosiaan SPOLK:ssa ja huimat kaks paikkaa löytyy mp-läheteille. Tiistaina selviää pääsenkö siihen. Ottaa aika rankasti päähän jos en, koska sen takia jätin menemättä AUK:iin.
Oon panssari-ilmantorjunta patteris eli psit. toivotaan et pääset, täytyy sanoo et oli yhtä hymyä se jälkee koko loppu päivä ku se kerrottiin :D.


No pääsinhän minä siihen hommaan. Kurssi 3.9-28.9 eli neljä viikkoa :O. Se aika pitäis pysyä terveenä tai lentää kuulemma kurssilta melko hätäseen. Nooh panadolia naamaan jos siltä tuntuu :P

1.9.2007 22:40

Tappokone kirjoitti:
yamaha r6 kirjoitti:
Tappokone kirjoitti:
yamaha r6 kirjoitti:meitsi pääs parolaan mp lähetiks ny saa nähä minkälaista hommaa tulee oleen.


Missäs komppaniassa olet? Ite tosiaan SPOLK:ssa ja huimat kaks paikkaa löytyy mp-läheteille. Tiistaina selviää pääsenkö siihen. Ottaa aika rankasti päähän jos en, koska sen takia jätin menemättä AUK:iin.
Oon panssari-ilmantorjunta patteris eli psit. toivotaan et pääset, täytyy sanoo et oli yhtä hymyä se jälkee koko loppu päivä ku se kerrottiin :D.


No pääsinhän minä siihen hommaan. Kurssi 3.9-28.9 eli neljä viikkoa :O. Se aika pitäis pysyä terveenä tai lentää kuulemma kurssilta melko hätäseen. Nooh panadolia naamaan jos siltä tuntuu :P
Mulle sanottiin kans et pitää pysyä terveenä tai jos tuut kipeeks et mee vemppaa ellei sua kanneta sinne. Mulle sanottii et se on 3.9-22.9 se kurssi ja pitää olla klo 9 autokomppania ees.

6.9.2007 13:59

mites se on tarviiko tähän hommaan A kortin vai ajattaako ne sen siellä?

6.9.2007 17:20

-pRoXI- kirjoitti:mites se on tarviiko tähän hommaan A kortin vai ajattaako ne sen siellä?


Tarvii olla kortti valmiina.

Täällä kun on ollut puhetta, että ei ne tarkasta kutsunnoissa mistään onko saanut liikennesakkoja, niin faktana ja tänään koettuna voin sanoa että kyllä ne näkee ne tiedot koneelta heti.

vittuperkelesaatana 99.999999% todennäköisyydellä 362vrk. tiedossa. :S

6.9.2007 18:24

Mitenköhän pahasti vaikuttaa se, että kortti on hyllyllä vielä määrittelemättömän ajan, luultavasti kevääseen :S

7.9.2007 14:53

Snage kirjoitti:Mitenköhän pahasti vaikuttaa se, että kortti on hyllyllä vielä määrittelemättömän ajan, luultavasti kevääseen :S


Mulla kun kerta mainitsi erikseen jo tosta lievästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta kuljetuspuolesta kun puhuin, niin luulis että toi sun tulee vaikuttamaan aika ratkasevasti. Kyseessä kun ei mikään lievä rike taida olla jos kortti on kevääseen asti kuivumassa? :roll:

7.9.2007 15:35

joo kyllä ne multakin noita liikennerikkomuksia vähä seuras, muttei ne esteenä mp-lähetin hommalle eikä B-ajoluvalle ollu.

mp-homma kusi ku yhtäkkiä tarvittiinki vaan 4 mönkijäkuskia eikä yhtään mp-kuskia, vaikka aluks piti olla 2 ja 2.

9.9.2007 18:34

mhäh? Sanooko ne vai siel pääseekö ajeleen. Mulle kerrottiin vaa, et se katotaa sit kajaanis montako ne kouluttaa ja moro, seuraava! Eli toisinsanoen tuol kutsunnois ei saanu avattua edes suuta ku ne puhu päälle ja heitti ulos.

16.9.2007 15:43

Jökke kirjoitti:
-pRoXI- kirjoitti:mites se on tarviiko tähän hommaan A kortin vai ajattaako ne sen siellä?


Tarvii olla kortti valmiina.

Täällä kun on ollut puhetta, että ei ne tarkasta kutsunnoissa mistään onko saanut liikennesakkoja, niin faktana ja tänään koettuna voin sanoa että kyllä ne näkee ne tiedot koneelta heti.

vittuperkelesaatana 99.999999% todennäköisyydellä 362vrk. tiedossa. :S


Itseasiassa ainakaan Parolassa ei olisi tarvinut olla korttia valmiina.

16.9.2007 15:47

Tappokone kirjoitti:
Jökke kirjoitti:
-pRoXI- kirjoitti:mites se on tarviiko tähän hommaan A kortin vai ajattaako ne sen siellä?


Tarvii olla kortti valmiina.

Täällä kun on ollut puhetta, että ei ne tarkasta kutsunnoissa mistään onko saanut liikennesakkoja, niin faktana ja tänään koettuna voin sanoa että kyllä ne näkee ne tiedot koneelta heti.

vittuperkelesaatana 99.999999% todennäköisyydellä 362vrk. tiedossa. :S


Itseasiassa ainakaan Parolassa ei olisi tarvinut olla korttia valmiina.
Santahaminassa ainakin tarvii.

22.9.2007 20:58

Tappokone kirjoitti:
Jökke kirjoitti:
-pRoXI- kirjoitti:mites se on tarviiko tähän hommaan A kortin vai ajattaako ne sen siellä?


Tarvii olla kortti valmiina.

Täällä kun on ollut puhetta, että ei ne tarkasta kutsunnoissa mistään onko saanut liikennesakkoja, niin faktana ja tänään koettuna voin sanoa että kyllä ne näkee ne tiedot koneelta heti.

vittuperkelesaatana 99.999999% todennäköisyydellä 362vrk. tiedossa. :S


Itseasiassa ainakaan Parolassa ei olisi tarvinut olla korttia valmiina.


Muistaakseni tuo meni niin, että kortin olisi saanut "helposti" siinä samalla kurssia suorittaessa. Ensinhän oli ihan autokoulutyyliin teoriakoe, ja sitten ajeltiin Hämeenlinnan keskustassa inssi-ajo. Ihan varmaksi en kyllä muista, mutta korjatkaa jos olen väärässä.
Ja muistaakseni meidän saapumiserässä kaikilla ei ollut A-korttia.

1.10.2007 13:21

Meillä oli silleen että kaikilla paitsi yhdellä oli a-kortti. Se kenellä sitä ei ollu oli crossi taustaa joten sille suostuivat sen opettamaan.

3.10.2007 21:32

Mikaeli kirjoitti:mhäh? Sanooko ne vai siel pääseekö ajeleen. Mulle kerrottiin vaa, et se katotaa sit kajaanis montako ne kouluttaa ja moro, seuraava! Eli toisinsanoen tuol kutsunnois ei saanu avattua edes suuta ku ne puhu päälle ja heitti ulos.
jäi huonosti edellisen sivun viimeseks viestiks. Mut kertokaa viisaampina?