Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

öö

8.7.2009 23:20

mihkäs komppaniaa vekaralla kannattaa pyrkiä et pääsis mplähetiks tai olis ees aika varma paikka...

15.7.2009 17:36

saunat0nttu kirjoitti:mihkäs komppaniaa vekaralla kannattaa pyrkiä et pääsis mplähetiks tai olis ees aika varma paikka...

Tykistöllä on mopolähettejä. 1/07 - 2/07 saapumiserillä lähetit oli 3kt:ssa.
Myös PSJK:lla on omat lähettinsä.
Ja huolto- ja kuljetuskomppanialla.
Varmaan lähes kaikissa yksiköissä :)

Sanot kutsunnoissa, että haluat mopohommiin niin saatat ehkä päästä.

30.7.2009 19:10

Ite olin nyt just 1/09 mopolähettinä santahaminassa ja voin kyl sanoo et oli antoisaa hommaa...suosittelen. Ajeltii 640 lc4:silla jotka oli kuristettu 25kW mut voin sanoo et se riittää mettää iha tarpeeks hyvi, eikä kukaa täält tarvi täystehosta kuusnelikybästä jos on crossivälit ni metikköö...kadul oli ehkä vähä huudattamist mut sille ny ei voinu mitää :D

Toisaalt oli kyl aika vaativaa hommaa, että ei kandee pyrkii jos ei oikeesti kurapyörää oo koskaa ajanu. Ja siit viel et kaikista komppanioista pääsee prätkälähetiks ja vieläpä jokaisel joukkueel on omat lähetit eli on suhkoht helppo päästä. Vaatimuksena on A-kortti ei muuta, niis valinta lapuis selitellää jotai ettei sais olla sakkoi ym. mut esim. meijä kurssil ei varmaa ollu ketää sellast jolla ei sakkoi ois ollu. Mulki lähteny kortti ja sakkoi o tullu iha riittävästi.

Ja tosiaan pyrkiminen mp-lähetiks tapahtuu rastiruutuun menetelmällä p-kauden lopulla, samassa missä valitaa et haluuks esim. aukkii tai perus rynkkyheeboks.

Ja mikä parasta nii tää o 6kk homma! OHI ON! AAMUJA! kiitos ja anteeks....

Joo ja meinas viel unohtuu et tosiaan meil oli 1viikon ajoleiri, jossa siis pelkästään ajeltii ilman taisteluvarustusta pitkin enskareittei ja voin sanoo et oli nii siisti kokemus et siit ois voinu melkee maksaa... ;)

16.8.2009 12:23

Ilmoitin halukkuuteni kyseiseen hommaan, ja kerroin nopeasti yksikön päällikölle ajokokemuksesta, ja siitä että omistan a-kortinkin. Nyökytteli vain eikä mitään sen ihmeempiä vastaillut tai sakoista kysellyt. Jäi hieman outo fiilis "haastattelusta".

P1 kokeesta 3 pistettä ja P2 kokeesta 0 pistettä :D Jos olisin paremmin tiennyt, niin en olisi P1 kokeessa joka toiseen kysymykseen vastannut tahallaan väärin. Ajattelin, että molemmat vaikuttavat AUKkiin joutumiseen ja sitä riskiä en halunnut ottaa. Nyt kuulin, että mitä paremmin P1 koe on mennyt, niin sitä varmemmin pääset ykkösvalintaasi.

Millasia pisteitä te saitte noista kokeista?

19.8.2009 18:44

tanelii kirjoitti: Millasia pisteitä te saitte noista kokeista?


P1 oli ainakin mun aikana 9 täydet - sain 8 ku loppu aika vähän yllättäen kesken..
P2: 6 tais olla täydet, semmonen tuli.


Kyllä toi P2:n täydellinen kuseminen pitäs riittää aukin välttämiseen jos ei sinne kertakaikkiaan halua. P2=0p ni tuskin laittavat väkisin. Jos siellä on vastannu, että vanne kiristää päätäni yms... :D

28.8.2009 20:02

Joo tänään tuli valinnat: tst-lähetti :D Hyvä fiilis. Tosi hyviä tyyppejä tulee noille kursseille myös. TJ 134

2.9.2009 22:22

Päiviä. Semmoista nyt kyselisin, vaikka tuo armeija nyt onkin vielä parin vuoden päässä, että opetetaankos tuolla mp-lähettikoulussa sitten ihan ns. 'alusta alkaen' kaikki, eli ei periaatteessa tarvitse olla aikaisempaa kokemusta endurosta, vaikka se nyt onkin tietysti hyödyksi jo sinne pääsemissä?

Olis kauhee kiinnostus päästä tohon hommaan sitten kun ite marssin tonne armeijaan, ja ens kesänä tulee ehkäpä crossikin pihaan, joten jos siihen hommaan syttyy niin... :)

3.9.2009 16:20

Osaisko kukaan sanoa että kummassa Vekaralla vai Santahaminassa pääsis helpommin tähän hommaan? Eli suunnilleen montaki jannuu otetaan koulutukseen molemmis?
Kiitti

4.9.2009 15:14

Roub:lle :
Pyöräkurssilla ei varsinaisesti opetella enää ajamaan sitä pyörää, vaan suoraan lähdetään harjottelemaan, tavotteena kulkea pyörällä paikoissa johon kaikki ei mene edes jalan tai suksilla. Tuosta voit itse päätellä miten alkeista sitä enduroa lähdetään harjoittelemaan...

Varsinaisesti aikasempaa kokemusta endurosta ei vaadita, pääsykriteerinä taisi olla ainoastaan pyöräkortti.

Cride:lle :

Itsellä ainakaan ei kauheesti sytytä ajatuksena, että enduropyörällä ajetaan pääasiassa asfalttiteitä. Vekaralla varmasti parempi harjotteluympäristö, joten vekaralle lähtisin, mikäli pyörähommat kiinnostaa.
Koulutettavien pyöräkuskien määrä vaihtelee vuosittain, mutta varmasti lähes yhtä helppo/vaikea on molemmissa paikoissa päästä tähän hommaan. Itse kallistuisin siis Vekaran suuntaan.

4.9.2009 15:48

yz125-- kirjoitti:Roub:lle :
Pyöräkurssilla ei varsinaisesti opetella enää ajamaan sitä pyörää, vaan suoraan lähdetään harjottelemaan, tavotteena kulkea pyörällä paikoissa johon kaikki ei mene edes jalan tai suksilla. Tuosta voit itse päätellä miten alkeista sitä enduroa lähdetään harjoittelemaan...

Varsinaisesti aikasempaa kokemusta endurosta ei vaadita, pääsykriteerinä taisi olla ainoastaan pyöräkortti.


Ookke, kiitos vastauksesta. ;)

Ei siis ilmeisesti kannata ihan märkäkorvana sinne lähteä. :seko:

4.9.2009 17:09

yz125-- kirjoitti:Cride:lle :

Itsellä ainakaan ei kauheesti sytytä ajatuksena, että enduropyörällä ajetaan pääasiassa asfalttiteitä. Vekaralla varmasti parempi harjotteluympäristö, joten vekaralle lähtisin, mikäli pyörähommat kiinnostaa.
Koulutettavien pyöräkuskien määrä vaihtelee vuosittain, mutta varmasti lähes yhtä helppo/vaikea on molemmissa paikoissa päästä tähän hommaan. Itse kallistuisin siis Vekaran suuntaan.

Selevä, kiitti...Täs olin just kutsunnois ja pistettii Santahaminaa.

4.9.2009 19:33

Niin kuten joku edellisellä sivulla jo kyseli; paljastakaas hitusen mitä ne mp-kuskit sitten oikein tekee? Välittelevät viestejä mahd. nopeasti vai kulkevat porukan edellä härnäämässä tankkeja? Entä kuinka paljon sitä ajoa loppujen lopuksi on?

4.9.2009 20:47

Roub kirjoitti:
yz125-- kirjoitti:Roub:lle :
Pyöräkurssilla ei varsinaisesti opetella enää ajamaan sitä pyörää, vaan suoraan lähdetään harjottelemaan, tavotteena kulkea pyörällä paikoissa johon kaikki ei mene edes jalan tai suksilla. Tuosta voit itse päätellä miten alkeista sitä enduroa lähdetään harjoittelemaan...

Varsinaisesti aikasempaa kokemusta endurosta ei vaadita, pääsykriteerinä taisi olla ainoastaan pyöräkortti.


Ookke, kiitos vastauksesta. ;)

Ei siis ilmeisesti kannata ihan märkäkorvana sinne lähteä. :seko:
Meidän komppaniasta otettiin 2 mp-tiedustelijaa, joista toisella ei ole kuin katupyörätaustaa. Valinnoissa vaikutti eniten se, että omistaa A-kortin ja että on hyvä kunto. Cooperin tulos ratkaisi meillä toisen jannun hyväksi, ite jouduin tyytymään teka-kuskin hommaan..

4.9.2009 22:28

Winegum kirjoitti:
Roub kirjoitti:
Ookke, kiitos vastauksesta. ;)

Ei siis ilmeisesti kannata ihan märkäkorvana sinne lähteä. :seko:
Meidän komppaniasta otettiin 2 mp-tiedustelijaa, joista toisella ei ole kuin katupyörätaustaa. Valinnoissa vaikutti eniten se, että omistaa A-kortin ja että on hyvä kunto. Cooperin tulos ratkaisi meillä toisen jannun hyväksi, ite jouduin tyytymään teka-kuskin hommaan..


No perkele. Ei sitten mitään toivoo :D

5.9.2009 22:18

mahtavaa kun pääsi tuohon taistelulähetin hommaan :D onko kellään kokemusta että kuinka paljon sodankylässä ajellaan nuilla pyörillä? Jos tuohon lähetin hommaan tahtoo päästä niin kannattaa sanoa jämerästi heti ensimmäisenä armeijapäivänä että haluaa tuohon hommaan. Kersantti sano että meikäläinen pääsi tuohon hommaan melkein pelkästään sen takia että tiesin heti 1 päivänä mihin hommaa haluan tehdä :) pällitesteillä ei varmaankaan kovin suurta merkitystä ole kun itekki sain molemmista aivan surkeat pisteet kun tehin tahallaan ne huonosti ettei joudu aukiin. niin ja tj 125 :D