Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

22.2.2009 14:40

no jaa suomen armeijahan on nykyään ihan mitä sattuu, minä lähdin A-papereilla kutsunnoista, ja terveydentilan muuttumatta ensimmäisessä lääkärin tarkastuksessa alettiin ehdottamaan B-papereita, mutta miten kävikään......... mitä B-miehiä ei tänne semmosia tarvita lähe kotiin täältä ja kirjotti C-paperit, vaikka armeijalle ei mitään estettä ollutkaan, että näin tällä kertaa :(

22.2.2009 17:50

Vaihtuu kuulemma kotarit jammuihin tässä vuoden mittaa. Kukaan muu kuullut samanlaista juttua?

Niin mites onko joku kilpailutausta ehdoton jos tuonne meinaa pyrkiä?

22.2.2009 18:15

Näinpä siinä tulee tapahtumaan. Kunhan kotarit lahoaa niin jammut tilalle. 250cc yammuja siis.

22.2.2009 18:56

sape kirjoitti:
Niin mites onko joku kilpailutausta ehdoton jos tuonne meinaa pyrkiä?



ei ole, ja kuulemma ei edes suotavaa... kilpakuskit ovat ollet kuulemma niin ylimielisiä. Näin siis kuulin lyhyen armeija visiitin aikana!

22.2.2009 20:56

Niin, mahtaahan se vääpeliä viututtaa kun alokkaat soittaa ohi jänkhällä :) No ehkei niin mutta kumminkin.

Voinko itse tehdä jotain mikä edesauttaa tuonne pääsyä, jotain mitä ne ottaisi mielellään?

22.2.2009 21:49

Sakkoja ei kannata keräillä ja kortti olis hyvä olla valmiina ja tietenki vähä ajotuntemusta

23.2.2009 17:53

juuri kuten byrdänä sanoi, hienoa tammikuussa jouduin pois koska sain c-paperit ja tänään tuli kirje että minulle ei ole myönnetty vielä mitään terveys luokitusta, vaan tervetuloa jälkitarkastukseen, jäännää tää touhu :(

25.2.2009 17:35

Onkos muuten kukaan lähetti saanut kertauskutsua? Jos on ja jos meni vielä kertausharjoituksiin, niin millaista oli? Mopoporukan kanssa ajelua metsässä, vai oman yksikön kanssa rämpimistä metsässä? Olisihan se kiva lähteä kesällä viikoksi Vekaran metsiin ajamaan uusilla Yammuilla :P Niin ja siis minulle ei ole tullut kertauskutsua.

1.3.2009 18:44

sape kirjoitti:Voinko itse tehdä jotain mikä edesauttaa tuonne pääsyä, jotain mitä ne ottaisi mielellään?


Sakot minimiin, mieluiten ei ollenkaan, voi olla karsiva tekijä. Ite en meinannut juuri tuon takia päästä.
Meillä sanottiin, että A-kortti olis pakollinen, tai ohan sinne vitusti hakijoita, yks parhaista nakeista intis. Niin ja itsekehu ei oo pahasta, suotavaa pikemmin ;) .

2.3.2009 2:04

mf-690 kirjoitti:no jaa suomen armeijahan on nykyään ihan mitä sattuu, minä lähdin A-papereilla kutsunnoista, ja terveydentilan muuttumatta ensimmäisessä lääkärin tarkastuksessa alettiin ehdottamaan B-papereita, mutta miten kävikään......... mitä B-miehiä ei tänne semmosia tarvita lähe kotiin täältä ja kirjotti C-paperit, vaikka armeijalle ei mitään estettä ollutkaan, että näin tällä kertaa :(

Tällaisia seliseli-heppuja oli kyllä armeija pullollaan. Puhuttiin kovin muttei mitään saatu koskaan aikaiseksi eikä itsessä ollut koskaan mitään vikaa.

8.3.2009 14:34

Ek1 kirjoitti:
mf-690 kirjoitti:no jaa suomen armeijahan on nykyään ihan mitä sattuu, minä lähdin A-papereilla kutsunnoista, ja terveydentilan muuttumatta ensimmäisessä lääkärin tarkastuksessa alettiin ehdottamaan B-papereita, mutta miten kävikään......... mitä B-miehiä ei tänne semmosia tarvita lähe kotiin täältä ja kirjotti C-paperit, vaikka armeijalle ei mitään estettä ollutkaan, että näin tällä kertaa :(

Tällaisia seliseli-heppuja oli kyllä armeija pullollaan. Puhuttiin kovin muttei mitään saatu koskaan aikaiseksi eikä itsessä ollut koskaan mitään vikaa.



No mieli piteensä kullakin mutta jos joukku yksikössä aloittaa 280 henkilöä 12.1.09 ja tällä hetkellä jo yli 130 pistetty lopettamaan niin, onse vika jossain muuallakin!

8.3.2009 19:43

Tuossa joku päivä sitten tuli postissa kyselylomake. Kiinnostas tuo taistelulähetin homma kun crossia olen ajanut ~7vuotta ja enskaakin harrastetasolla kilpaa jonkin verran. Ootteko ilmoittaneet kiinnostuksen tuota tst-lähetin hommaa kohtaan jo tuossa kyselylomakkeessa vai vasta sitten kutsunnoissa?

9.3.2009 22:54

ite laitoin tossa kyselyhommassa sen jo, sitten kutsunnoissa ne katto siitä paperista sen ja siinä puheltii mukavia ;)

21.3.2009 11:49

Ite tuli ilmotettua halukkuus tst-lähetti koulutukseen josain p-kauden loppu viikoil, mut silti tuli päästyy hommaan

21.3.2009 13:06

Minkälaista tuo moottoripyörälähetin homma on oikein armeijassa? Mitä kuuluu työnkuvaan, onko "oman tien kulkua" (Siis et saa omia tehtäviä, ja joutuu yksinään/kaverin kanssa ajelemaan pitkänkin matkan) vai mitä siihen oikein kuuluu. Pääseekö mp-lähetti leireillä helpomalla, vrt. ihan jalkaväkimies?