Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

20.5.2008 11:15

itsellä oli piikillä kerran lähtenyt kortti 2 kertaa. ekalla kertaa ylitys 36km/h, ja seuraavan kerran kun kahdet sakot vuoden sisällä. ei edes mainittu mitään.

yleensä menee niin että kortillisista on pulaa niin pääsee. omassa yksikössä kaikki halukkaat 6kk miehet pääsivät, ja alikit "pakotettiin" kenellä kortti oli.

näin vekaralla 3psjk. loput tuli 1. ja 2psjk, esikuntak. ja tykistöstä. muitten mestojen asioista en tiedä.

31.5.2008 1:03

onks siin jotain perää et täytyy olla harrastanut motocrossia tai enduroa et pääsee mp-lähetiks .

31.5.2008 8:29

rambous kirjoitti:onks siin jotain perää et täytyy olla harrastanut motocrossia tai enduroa et pääsee mp-lähetiks .


no katsotaan se ainakin eduksi siellä. kuulemani mukaan sinne kyllä pääsee porukkaa jotka eivät ole ikinä skootteria kummoisemmalla ajaneet :P

1.6.2008 8:25

olen enduroa ajany jonkun verran tai terpeaksi kai

3.6.2008 10:25

Meidän lähetti porukassa vekaralla oli minä ja yks toinen ketkä oli tosissaan ajanut crossia/enduroa. Pari rällännyt pellolla rossilla ja melkeinpä kaikki muut vaan ajanut katupiikeillä. Näin siis noin 20 lähetin porukasta.

Että kyllä pääsee vaikka ei ole kunnon enduro/crossi kokemusta. Suosittelen kyllä hakemaan lähetiksi, pelasti mun intin ihan täysin ;)
Koulutuspääliköt kutsu mua prätkähiireksi tai crossipääliköksi :P Oli mukava kisata kouluttajien kanssa siellä :D

Viikon päästä kertaamaan kiila-08 harjoitukseen. Täytyy mennä käskemään intin kotareita pitkästä aikaa :D

3.6.2008 10:34

Francisco kirjoitti:Kuulin kaverilta ettei lähettikoulutuksee pääse jos on ylinopeussakko(ja) alla.. onko asia tosiaan näin kun kuulostaa perin kummalliselt..?


Mulla oli kortti lähtenyt ennen inttiä, eikä vaikuttanut mitenkään. Ne tarkastaa myös muut rikkeet tietokannoista. Jos oot tapellut tai muuta perseillyt ja poliisi on saanut kiinni niin kaikki on tietokannoissa vaikka ei olisikaan virallista rikosrekisteriä. Ei haitannut vaikka oli yks hässäkkä historiassa. Päälikkö vaan kysy tapahtuman kulun ja se oli sillä käsitelty.

On vaan heti ekasta päivästä aktiivisesti kiinnostunut lähetin hommasta ja aina kun kysellään kiinnostuksesta tms. niin sanoo että pärrä hommat kiinnostaa, niin tod näköisesti pääsee.

Kannattaa sanoo myös jyrkästi EI vuoden hommille jos ei kiinnosta, muakin yritti kovasti saada aukkiin ja että sen jälkeen lähettiryhmänjohtajaksi, mut sanoin että ei todellakaan kiinnosta ja kaiken oon tähän asti tehnyt hyvin jotta pääsen nyt heti lähetiksi. Sit pääsin :)

3.6.2008 19:54

Miten käytännössä tuonne hakeminen toimii. Itsellä suuntana parola mutta haku kaavasta ei ota selkoa kun erillistä kohtaa lähetti koulutukselle ei löydy. Jos joku voisi selventää niin pistäsin paperit menemään :D

Ja onko jolla kulla kokemusta parolan lähetti koulutuksesta??

5.6.2008 8:46

Wyzyy kirjoitti:Miten käytännössä tuonne hakeminen toimii. Itsellä suuntana parola mutta haku kaavasta ei ota selkoa kun erillistä kohtaa lähetti koulutukselle ei löydy. Jos joku voisi selventää niin pistäsin paperit menemään :D

Ja onko jolla kulla kokemusta parolan lähetti koulutuksesta??


Meillä vekaralla oli semmonen systeemi että noin ekan kuukauden jälkeen tuli iso "lakana" eli paperi seinälle, jossa oli erivaihtoehtoja ja siihen piti merkata kiinnostuksen kohteet.

Ite jo ekana päivänä komppanian päällikön haastettelussa sanoin että lähetin hommat kiinnostaa ja aina kun oli jotain haastatteluja (noin 3krt tais olla) niin painotin sitä että lähetin hommat kiinnostaa ja olen eniten hyödyksi jos pääsen siihen hommaan.

Eli ennen intin alkamista ei ole siihen hommaan mitään hakua käsittääkseni.

5.6.2008 18:17

Juu ei siihen erikseen hakua ole. Haastatteluissa sitten pitää kertoa, että lähetin hommat kiinnostaa. Ja uskotella kouluttajat, että siihen hommaan pääsee :). Parolan lähetttikoulutuksessa löytyy kyllä juttua tästä threadista kunhan vaan selailet vanhempia viestejä.

5.6.2008 19:15

Jaa jaa. no täytyy sitten pistää vaan ykkös ja kakkos vaihtoehto ja lisä kommentteja kohtaan kiinnostus lähetti hommaan.

23.6.2008 13:32

Pande kirjoitti:Meidän lähetti porukassa vekaralla oli minä ja yks toinen ketkä oli tosissaan ajanut crossia/enduroa. Pari rällännyt pellolla rossilla ja melkeinpä kaikki muut vaan ajanut katupiikeillä. Näin siis noin 20 lähetin porukasta.

Että kyllä pääsee vaikka ei ole kunnon enduro/crossi kokemusta. Suosittelen kyllä hakemaan lähetiksi, pelasti mun intin ihan täysin ;)
Koulutuspääliköt kutsu mua prätkähiireksi tai crossipääliköksi :P Oli mukava kisata kouluttajien kanssa siellä :D

Viikon päästä kertaamaan kiila-08 harjoitukseen. Täytyy mennä käskemään intin kotareita pitkästä aikaa :D


millos olit pyöräkurssilla? itse olen erää 1/06, ja pyöräkurssin kävin alikkina kesällä -06.. kiilassa kävin myös kertaamassa :D ettet olis samalla kurssilla ollut :D

23.6.2008 14:44

Onkos Kajaanissa lähettikoulutusta? Kovasti kiinnostais nuo hommat ja parin viikon päästä olis lähtö :) Tosiaan vasta paikanpäällä voi alkaa ilmaisemaan kiinnostusta hommaa kohtaan? Tsäänssit olis päästä koulutukseen vaikka en oo ikinä kummemmin crossia/enduroa ajanu? Mitä kavereitten pyörillä joskus montulla möyriny menemään..

23.6.2008 15:41

KimBlex kirjoitti:
Pande kirjoitti:Meidän lähetti porukassa vekaralla oli minä ja yks toinen ketkä oli tosissaan ajanut crossia/enduroa. Pari rällännyt pellolla rossilla ja melkeinpä kaikki muut vaan ajanut katupiikeillä. Näin siis noin 20 lähetin porukasta.

Että kyllä pääsee vaikka ei ole kunnon enduro/crossi kokemusta. Suosittelen kyllä hakemaan lähetiksi, pelasti mun intin ihan täysin ;)
Koulutuspääliköt kutsu mua prätkähiireksi tai crossipääliköksi :P Oli mukava kisata kouluttajien kanssa siellä :D

Viikon päästä kertaamaan kiila-08 harjoitukseen. Täytyy mennä käskemään intin kotareita pitkästä aikaa :D


millos olit pyöräkurssilla? itse olen erää 1/06, ja pyöräkurssin kävin alikkina kesällä -06.. kiilassa kävin myös kertaamassa :D ettet olis samalla kurssilla ollut :D


Itse olin 2/04 ja kiilassa olin kertaamassa. Eli olin se ainut viestimies lähetti :)

24.6.2008 13:18

Lutikka^ kirjoitti:Onkos Kajaanissa lähettikoulutusta? Kovasti kiinnostais nuo hommat ja parin viikon päästä olis lähtö :) Tosiaan vasta paikanpäällä voi alkaa ilmaisemaan kiinnostusta hommaa kohtaan? Tsäänssit olis päästä koulutukseen vaikka en oo ikinä kummemmin crossia/enduroa ajanu? Mitä kavereitten pyörillä joskus montulla möyriny menemään..
Tervetuloa vaan :D Kyllähä siellä niitä koulutetaan, mutta ei kaikista yksiköistä. Esim. tykistössä jossa itse olen nyt, ei ainakaan meidän yksiköstä otettu yhtään.

24.6.2008 13:34

Pande kirjoitti:
KimBlex kirjoitti:
Pande kirjoitti:Meidän lähetti porukassa vekaralla oli minä ja yks toinen ketkä oli tosissaan ajanut crossia/enduroa. Pari rällännyt pellolla rossilla ja melkeinpä kaikki muut vaan ajanut katupiikeillä. Näin siis noin 20 lähetin porukasta.

Että kyllä pääsee vaikka ei ole kunnon enduro/crossi kokemusta. Suosittelen kyllä hakemaan lähetiksi, pelasti mun intin ihan täysin ;)
Koulutuspääliköt kutsu mua prätkähiireksi tai crossipääliköksi :P Oli mukava kisata kouluttajien kanssa siellä :D

Viikon päästä kertaamaan kiila-08 harjoitukseen. Täytyy mennä käskemään intin kotareita pitkästä aikaa :D


millos olit pyöräkurssilla? itse olen erää 1/06, ja pyöräkurssin kävin alikkina kesällä -06.. kiilassa kävin myös kertaamassa :D ettet olis samalla kurssilla ollut :D


Itse olin 2/04 ja kiilassa olin kertaamassa. Eli olin se ainut viestimies lähetti :)


nonii eli sama heppu :D