Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Moottoripyörä Saksasta tai muusta EU maasta

20.2.2004 2:50

kävin tuossa selaileen mobile.de :tä ja alko kiinnostaan tuoda pyörä saksasta. nyt sitten kiinnostas tietää mikä on halvin tapa tuda pyörä suomeen. netistä löysin yhden jutun http://wwbike.net/Artikkelit/mp_saksasta2.php tuossakaan ei tullu paljo ollenkaan kuluja mutta kuinka riskaapelia tuo on onko joku luotettavampi ja ehkä myös halvempitapa tuoda pyörä ku tuo pois ajaminekaan ei taida tulla kovin halvaksi jos laskee matkat ja muut

20.2.2004 12:14

saksasta on tosi kannattavaa tuoda/tilata pyörä.
setä tilas saksasta ducatin,joka tuotiin rahdilla suoraan koti pihaan,eikä maksanut ku 300€ se kuljetus.
jossan 300-500 euron välillä pyörivät nuo tuonti hinnat..

20.2.2004 15:17

sanosin että 300-900€... valitettavasti taitaa olla usein niin että hinta=laatu

24.2.2004 23:05

Kirjoittelin tänne oikein artikkelinkin aiheesta tai sitten voit kurkata päiväkirjaani :D Yhteenvetona todettakoon että pyörä maksoi kaikkineen, tip-top kunnossa, huollettuna sen saman mitä Suomesta olisi saanut huoltamattoman "rungon". Lisäksi pyörä oli huomattavasti varustellumpi ja mittarilukema alle puolet siitä mitä kotimaisissa vastaavan ikäisissä yleensä - pyörän historia tarkistettu, olen sen 3. omistaja 8)

25.2.2004 11:07

"mittarilukema alle puolet siitä mitä kotimaisissa vastaavan ikäisissä yleensä - pyörän historia tarkistettu, olen sen 3. omistaja "

juu saksassa kun on tapana heittää pyörät vajan perälle parin vuoden ajojen jälkeen... lähes aina parivuotta vanhat pyörät on 20-40tkm ajettuja ja 10-15v vanhat pyörät ihan saman verran ajettuja, josta voimme päätellä että parin vuoden ajojen jälkeen sitä seisotetaan tallin perällä kunnes jossain vaiheessa tilanpuutteessa se myydään poies... toisaalta asiaan voi vaikuttaa sekin, että pari ekaa vuotta pyörällä ajelee joku nuori julli ja pyörän toisena omistajana on lähes poikkeuksetta joku 70v matkamotoristi joka käyttää sitä kyykkypyörää vain kauppakassina ja kilometrejä kertyy enää mittariin vain muutama sata kesässä...

Saksanpyöristä

25.2.2004 12:55

Niimpä. Suomalaiset maahantuojat ja auto/mp-liikkeet kilvan haukkuvat tuontipyöriä: "mittarit ruuvattu, kolaroitu, ei saa osia" jnejne bullshittiä..
Kas, kun varastonsa ovat täynnä ylihintaisia Suomimopoja joista pitäis päästä eroon kovalla hinnalla.

Asia on vain näin, että korkeamman elintason maissa, kuten Saksassa, on varaa pitää tallissa pari autoa ja pari prätkääkin ja ajella niillä silloin kun huvittaa ja aurinko paistaa. Ei tartte sniiduilla vakuutuksien ja seisonta-aikojen kanssa ja puoliväkisin ajella räntäsateessa prätkää kun se on kalliissa vakuutuksissa.
Myös huollot ja varaosat ovat naurettavan halpoja Suomeen verrattuna, tästä syystä niitä on varaa myös huollattaa tai, vaihtaa uuteen malliin vaikka entinen olisikin loistavassa kunnossa..

KAIKKI Saksasta prätkän tuoneet tuttuni ovat olleet tyytyväisiä pyöriinsä ja hintaan jonka siitä maksoivat, minä siinä mukana.

Vielä noista varaosasaatavuuksista: kuka epäilee että Suomen mitättömille (maailmanlaajuisesti) mp-markkinoille tehtäisiin ihan omia malleja omilla teknisillä ratkaisuilla??

2.3.2004 11:14

Voit kyllä uskoa että meikäläinenkin hieman "Juu juu *heh* Kyllähän se mittari paikkansa pitää *heh* tietysti" -tyyliin noihin lukemiin, mutta kun pyörää olen nyt parin vuoden aikana läpi käynyt, niin kyllä ne perhana ihan totuuden mukaisina tässä tapauksessa vain vaikuttavat :eek: No mutta mikäs siinä - minä en ainakaan valita :D

Varaosien suhteen ei lienekään kysymys jotta suomen markkinoille oltaisiin tuotu jotain Fin-Only -erikoismalleja, vaan pikemminkin paljonko jotain tiettyä mallia ylipäätään on tuotu. Jos jotain pyörää ei montaa täältä löydy, onkin hyvin oletettavaa ettei sille myöskään varaosia jokaisen mp-pajan hyllyssä ole - hyvä jos löytyy edes yleisimpiin malleihin ilman (Jaappanista) tilaamista :-? Tosin onneksi mm. Louisilta löytyy kyllä aika kattava valikoima varaosiakin ja vieläpä Keski-Euroopan hinnoilla 8)

23.5.2004 19:30

kertokaa joitain yrityksiä jotka tuovat pyöriä ja osoitteillekkin ois käyttöö.

24.5.2004 9:07

Lues tuolta aiempaa 24.02. jättämäni viesti ja sen linkit :D Graulin on yhä toiminnassa ja kaikki tuntemani tapaukset ovat häntä kehuneet - SUOSITTELEN! 8)

25.5.2004 5:30

ei noi tuonti mopot mitään romuja ole.....mulle tuotiin uus 6rr kawa rahdilla suoraan pihalle eikä ollu pahan kallis (en nyt äkkiä hintaa muista).

kuljetuksessa oli paketti saanut pienen kolhun kulmaan, mutta ei pahasti....siitä on jo silti lähetetty palautetta.

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 08848.jpeg

25.5.2004 12:15

mää kirjoitti:ei noi tuonti mopot mitään romuja ole.....mulle tuotiin uus 6rr kawa rahdilla suoraan pihalle eikä ollu pahan kallis (en nyt äkkiä hintaa muista).

kuljetuksessa oli paketti saanut pienen kolhun kulmaan, mutta ei pahasti....siitä on jo silti lähetetty palautetta.

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 08848.jpeg


tuskin tässä kyse mistään uusista mopoista oli... samaa kamaahan ne on vaikka siperiasta tois. käytetyistä lienee nyt kyse...

isileasingilla hankittu, kun et edes hintaa muista?

25.5.2004 12:17

TmZ kirjoitti:
mää kirjoitti:ei noi tuonti mopot mitään romuja ole.....mulle tuotiin uus 6rr kawa rahdilla suoraan pihalle eikä ollu pahan kallis (en nyt äkkiä hintaa muista).

kuljetuksessa oli paketti saanut pienen kolhun kulmaan, mutta ei pahasti....siitä on jo silti lähetetty palautetta.

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 08848.jpeg


tuskin tässä kyse mistään uusista mopoista oli... samaa kamaahan ne on vaikka siperiasta tois. käytetyistä lienee nyt kyse...

isileasingilla hankittu, kun et edes hintaa muista?


meinaax et kaikki hankkii pappabetalar....jos sun äijäs maksaa kaikki sun harrastukset?!

25.5.2004 12:18

Eiköhän siinä ollut taas jo tarpeeksi pappabetalareista tähän topiciin.

26.5.2004 20:38

No onhan tuossa sen verran totuuttakin mukana että myös bränikät fillarit ovat Saksasta itse tuotettuina usein merkittävästikin edullisempia kuin täältä ostettuna. Eikös se SMOTO:kin tehnyt oikein listan tuotettu vs. täältä ostettu ja eroja oli useampia tuhansia eeroja oikeastaan jokaisessa fillarissa :eek:

16.6.2004 0:39

mites noi ajotakit, kypärät ja muut semmoset tuolta saksasta?? onko paljonkin halvempaa