Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

9.6.2006 16:59

Joo jos on aikaa itellä ni sit yhdistää lomamatkan ja hakumatkan. Noi välittäjät kun ottaa aika rankasti rahaa... 500-1500¤/pyörä. Sil rahal lomailee jo aika hyvin saksassakin. Mutta siinä taas on se miinus, että pitää itse hoitaa paperihommat ja käsittääkseni viikonloppuna niit ei saksas voi hoidella. Eli yks arkipäivä menee siinä paperihommiin/hukkaan.

27.6.2006 17:29

En tiiä meneekö offtopickis mutta isäukko ois ostamassa wanhaa (90 luvun mallia) suzuki gs 500cc. Ajettu mittariin ~30 000km ja äkkiseltään kuulema hyväkuntoinen. 1500e ois pyynti ja veroja joutuu kuulema maksamaan 500e. Olisko millään tavalla kannattava ostos? Ja yleesäki nii paljon tommosesta kehtais maksaa kun on uitettu saksasta..?

27.6.2006 17:58

Tolla hintaa niit saa suomestaki iha normaalisti... Mut ne o kyl pääsääntöisesti enemmä ajettuja. Saksassa noi on alkaen 500¤. Useimmat siinä 1000¤ luokkaa ja liikkeissä pikkusen yli. Siihen rahti päälle.

Onko siitä saatu jo veropäätös? Vero ei kyl täl hetkel oo ku maksimissaan 450¤ luultavasti kyl alle. Arvioisin veron jonnekin 200-300 paikkeille mutta se o aika paljo itest kii paljo jaksaa panostaa ja mitä tullille kertoo.

Alla esimerkki vastaavasta suomessa:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=364889

Muutaman satasen säästön takia en lähtis hakemaan saksasta. Mä en saksasta tuodusta maksais kyl kahta tonnia, mutta kunto sen ratkasee, onko se oikeesti ajettu 30000 vai ei. Tos hinnassa on selkeesti monta sataa euroo puhdasta voitoa myyjälle. jopa 25%!

Samanlainen riski se kyl silti on ostaa suomesta tai saksasta, mutta kotimaasta on niin paljon helpompi selvittää edelliset omistajat jne..

27.6.2006 18:08

Sergey kirjoitti:Tolla hintaa niit saa suomestaki iha normaalisti... Mut ne o kyl pääsääntöisesti enemmä ajettuja. Saksassa noi on alkaen 500¤. Useimmat siinä 1000¤ luokkaa ja liikkeissä pikkusen yli. Siihen rahti päälle.

Onko siitä saatu jo veropäätös? Vero ei kyl täl hetkel oo ku maksimissaan 450¤ luultavasti kyl alle. Arvioisin veron jonnekin 200-300 paikkeille mutta se o aika paljo itest kii paljo jaksaa panostaa ja mitä tullille kertoo.

Alla esimerkki vastaavasta suomessa:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=364889

Muutaman satasen säästön takia en lähtis hakemaan saksasta. Mä en saksasta tuodusta maksais kyl kahta tonnia, mutta kunto sen ratkasee, onko se oikeesti ajettu 30000 vai ei. Tos hinnassa on selkeesti monta sataa euroo puhdasta voitoa myyjälle. jopa 25%!

Samanlainen riski se kyl silti on ostaa suomesta tai saksasta, mutta kotimaasta on niin paljon helpompi selvittää edelliset omistajat jne..
Ok, tänks vastauksesta :) Pitää noudattaa noita ennen ku lähtee kauppoja hieromaan. Käydä vielä ite tsekkailee se kunto ja pyytää vaik koeajot siin pihas/lähistös. Yritän kylläki käännytellä isäukkoo vähän uudempiin pyöriin vielä :D

27.6.2006 18:14

Muuttofirma Kähäri 0400 433087 ainakin toimittaa kaikkialta euroopasta pyöriä ovelta ovelle. Hintaa muistaakseni oli paikasta riippuen rahdilla jotain 300-500e.

27.6.2006 18:24

Siis eihän tuo ole edes Wanha... Wanhat on 80 ja vanhempia, 90 luvun pyörät o yleisimpiä suomen teillä. Normikalustoa.

Mutta jos se tosiaan on hyväkuntonen, niin miksikäs ei, siit säästää sen pari sataa kuitenki. Toisaalt miksi ei laittas pari vuotta uudempaan sen 500¤ lisää? Tai toiseen merkkiin.

Mutta mun mielestä just toi GS500 on ehkä laiskin 500cc pyörä mil oon ikinä ajanu. Mielummi Kawa 550 Zephyr, on paremman näkönen, pikkusen isompi... ja kalliimpi.

Valintoja...

26.7.2006 18:36

Jonkun pitäs tehdä wikiin juttu tästä tai liisteripostaus etusivulle. Vaikka "Käytetyn ajoneuvon maahantuonti toisesta EU-maasta" ja "Käytetyn ajoneuvon maahantuonti muualta kuin EU-maasta"

Nytkin useampi maa edustettuna etusivulla vaikka kaikkiin EU-maihin pätee samat säännöt. Muista maista tullin lisä on 0-8% ostohinnasta. Ja siltikin suurimmat kustannuserot tulee matkakuluista ja rahdeista.

*Huomaatte kenties pientä vinoilua ilmassa*

28.7.2006 9:47

Sergey kirjoitti:Jonkun pitäs tehdä wikiin juttu tästä tai liisteripostaus etusivulle. Vaikka "Käytetyn ajoneuvon maahantuonti toisesta EU-maasta" ja "Käytetyn ajoneuvon maahantuonti muualta kuin EU-maasta"

Nytkin useampi maa edustettuna etusivulla vaikka kaikkiin EU-maihin pätee samat säännöt. Muista maista tullin lisä on 0-8% ostohinnasta. Ja siltikin suurimmat kustannuserot tulee matkakuluista ja rahdeista.

*Huomaatte kenties pientä vinoilua ilmassa*


kenties jotain pientä...mut asiaa puhut!

25.8.2006 11:25

Aloittelijan kysymys: voikos tuon veron kanssa taktikoida mitenkä, jos nyt hankkisi pyörän talveksi laittoon ja keväällä sitten rekisteriin ja verot maksuun?

Ja onko kellään kokemuksia tuommoisesta liikkeestä: http://home.mobile.de/MotoFm

Mobile.de:n ilmoituksissa toivottavat "international dealerit" tervetulleiksi ja mainostavat lähettävänsä myös pohjoismaihin. Saksan rajoissa rahti on 150,-. Luulisi tällöin suomeen tulevan jollain 300,- tietämillä.

25.8.2006 18:17

Saat nillittää tullia niin kauan kun pyörä ei suomen virallista maankamaraa koske. Eli jos tuot laivalla, et sillä pyörällä saa poistua satamasta ajamatta tullin kautta. Satamissa välivarastoissa kyllä saa seisottaa ulkona, ainakin autoja, mutta siinä ei kyllä ole mitään järkee.

26.8.2006 21:14

Eikai siinä muuta kun hommaat pakun johon nakkaat mopon kyytiin satamassa ja viet kotio varastoon.

Sitten kevään tullen marssii vaan tulliin ja rekisteröi sekä maksaa verot. Eihän niitä kukaan valvo mihin se auto/moottoripyörä menee jahka satamasta lähtee.

Pointtina lienee se että ulkomailta tuodulla autolla/prätkällä ei saa ajaa yleisellä tiellä ennen rekkaamista.

26.8.2006 21:45

Jep näinkin voi tehdä. Ja ei nykyään ole edes laitonta.

28.8.2006 13:52

Kiitokset vastauksista. Peräkärryn kanssa hakemaan, niin tuohan onnistuisi.

Oleellinen kysymys jääkin sitten ilmoille, kuinka saada teknisesti tyydyttävä pyörä suomeen satamaan, jos ei itse ole koeajamassa saksassa, tai anna toimeksiantoa jollekin tätä ammatikseen tekevälle.

Eli toisinsanoen, jos meinaa halvalla päästä, niin taitaa olla todella riskipeliä pyörän toimivuuden suhteen. Myyjähän nyt tietysti kehuu pyörän mitä on myymässä, mutta puolueetonta mielipidettä ei saa.

28.8.2006 16:59

Käytännössähän ainoot vaihtoehdot edullisesti on odottaa sopivaa aikaa että ite, kaveri tai kaverin kummin kaima käy tsekkaamas. Välittäjät haluaa sen ison rahansa pois.

29.8.2006 11:20

Nettimotossahan on alkanut olemaan ulkomaalaistenkin ilmoituksia. Kirjoitin sitten yhdelle, että onko ilmoituksen pyörä ainoa, vai hommaako hän muitakin pyöriä. Kuulemma hommaa ja "will find the perfect one for you...)

Tämä siis tiedoksi kaikille riskejä pelkäämättömille. =) Itse en ainakaan vielä ole valmis maksamaan pyörän hintaa näin lyhyellä tuttavuudella. En silti sano, etteikö voisi olla ok-kaveri.