23.4.2015 17:02
23.4.2015 17:27
snuarrow kirjoitti: venttiilisäätöhuolto ~500e,
25.4.2015 12:41
Maekine kirjoitti:Mitäs Jarez arvelet, että montako vuotta menee, ennen kuin nämä alkaa olla kilpailukykyisiä bensavehkeiden kanssa ja näillä alkaa olla Suomen markkinoillakin jonkinnäköinen osuus?
Jonkin ennusteen mukaan 2020 Suomen uusista autoista 10% olisi täyssähköautoja. Moottoripyörien kohdalla luku taitaa jäädä jonkin verran pienemmäksi.
Kuinkahan nämä sähkömoottorillisten kulkineiden ongelmat ratkaistaisiin:
-Hintaa on aivan liikaa. Esimerkiksi mt-07 maksaa ilman abseja n. 7800e uutena. Brammo maksaa 17-18k e? Hinta pitää saada puolitettua.
-Toimintasäde maantiekäytössä alle sata kilometriä brammolla. Jammulla n. 4l kulutuksella toimintasdäde on ~350km. Brammon toimintasäde täytyy ainakin tuplata.
-Yamahan märkäpaino polttoaineineen on 179kg. Brammo painaa 213kg.
-Lataus kestää aivan liian kauan. Akkujen pitäisi latautua noin 1/5 ajassa nykyisestä.
-Latauspisteitä täytyy rakentaa todella paljon lisää ja se tapaa maksaa.
-Halutaanko sähköajoneuvoja tukea, kun ovat jarruna julkisen liikenteen kehittymiselle?
-Kapungeissa on todella paljon edullisempaa kulkea polkupyörällä, kun sähkömoottorisilla ajoneuvoilla. Helsingin ruuhkassa polkupyörällä taitaa päästä liikkumaan nopeammin, kun millään autolla tai moottoripyörällä.
-Myös polttomoottorit kehittyvät.
-Elinkeinonharjoittajat, kuten pienkonekorjaajat, moottoripyöräliikkeet, joissa osa liikevoitosta on huoltotöitä, varaosamyyntiä jne. ?
-Polttoaineessa on aika reilusti veroa. Osa siitä käytetään/pitäisi käyttää teiden kunnostukseen. Millä saadaan hupenevat tulot valtiolle pidettyä ennallaan, jos ei sähkömoottorillisten verotuksesta?
25.4.2015 17:53
25.4.2015 19:44
27.4.2015 17:25
29.4.2015 10:14
14.5.2015 0:18
14.5.2015 19:15
4.6.2015 14:59
20.6.2015 11:12
20.7.2015 14:31
29.7.2015 15:56
30.7.2015 10:34
12.8.2015 20:54