Ajoreitit, ajokokemukset, tapahtumat yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
4.5.2009 10:28
Janttux kirjoitti:Hey! Itse ostin juuri Honda FMX:n, ja tehoa löytyy 27 kw.. Korttinani toimii pikku a, joten kannattaako lähtee kuristamaan kahta kwattia pois? Uskotteko, että poliisi ottaa herneet nenään kahdesta ylikilowatista?
Aika pahalla päällä saa poliisi olla, että tuosta alkaa natiseen
mutta toisalta se on sit kyllä kusinen juttu kun joutuu maksamaan sakkoja kahden kw:n takia
Itsellä oli cagiva 28kW mutta kuristin varmuuden vuoksi ja nyt kurit on veks
4.5.2009 23:10
Ihan sama se on lukeeko niissä papereissa 27kW vai 150kW. Ajo-oikeus ei riitä sen tehoiseen pyörään kuitenkaan.
5.5.2009 22:37
SMRacing kirjoitti:Ihan sama se on lukeeko niissä papereissa 27kW vai 150kW. Ajo-oikeus ei riitä sen tehoiseen pyörään kuitenkaan.
Niin, lain mukaan, käytäntö on Suomen tieliikenteessä pitkälti eri.
6.5.2009 19:29
Ja sinähän sen tiedät?
Kyllä Suomen virkavalta hoitaa työnsä huolellisesti. On tullut todettua ainakin täälläpäin maata. Johonkin toiseen topiciin olit tainnut todeta, ettei sinulta ole rek.otetta kysytty kertaakaan ja että eivät kysy jos nätisti ajaa. +"Eivät välitä vaikka mopokin kulkisi toista sataa, jos ajaa asianmukaisesti". P*skat, minut on pysäytetty mopolla/mp:llä ja autolla yhteensä enemmän kuin 5 kertaa "ilman syytä". Ja aina on kyllä tutkittu paperit ja kortti tarkkaan. Erityistä tarkkuutta käyttäen, jos asialla on ollut mp poliisi. Huomautuksiakin on sadellut aivan mitättömiltä tuntuvista asioista. Toiveajattelu ei siinä vaiheessa auta, kun kortti otetaan pois ja tiedustelet ajokiellon määrää. Mielestäni vastuutonta sanoa, että " joo on turvallista ajaa, ei tule mitään sanktioita vaikka olisi 2kW ylimääräistä". Kannattaa enemmän uskoa lakiin, kuristaa pyörä ja ajaa lain sallimilla tehoilla, mikäli haluaa olla varma ettei joudu sen kanssa vaikeuksiin. Muulloin on milloin tahansa mahdollista joutua syyniin ja saada sen mukaiset rangaistukset. Tai sitten ajaa ilman ajo-oikeutta, ja kestää rangaistukset jos niikseen tulee. Joillain sattuu ratsioita ja syynejä enemmän kohdalle vaikka ajaisi rauhallisesti, joillain ei osu pysäyttäjät kohdalle vaikka ajaisi laittomasti jatkuvaan. Se on ihan arpomista sitten tämän ajo-oikeudetta ajamisen suhteen sattuuko se kortin lähtö omalle kohdalle vai ei.
Jos 27kW pyörä on papereissa 25kW ja ajaa sitä "väliluokan" a:lla, ei luulisi sanktioita tulevan, koska ylitehoisuutta ei millään persdynolla voi huomata.
6.5.2009 21:28
No omat kokemukseni ovat kyllä erilaisia kuin sinun...
8.5.2009 17:20
Ja vielä tuohon kuristamiseen, niin ei taida vakuutusyhtiötä paljoa kiinnostaa onko siinä 27kW vai 150kW onnettomuuden sattuessa, eikö se niin mene että jos kusetat vakuutusmaksuissa niin vakuutusyhtiö ei ole velvollinen maksamaan mitään. Toisin sanoen jos vaikka onnettomuudessa onnistut saamaan jonkun ihmisen halvaantuneeksi, luultavasti maksat siitä koko loppuelämäsi. Ja tottakai kaikki ajattelevat että ei semmosta tapahdu minun kohdalleni, tosiasia on että sitä tapahtuu lähes koko ajan.
9.5.2009 12:25
-MarkusH kirjoitti:No omat kokemukseni ovat kyllä erilaisia kuin sinun...
Kannattaa tosiaan muistaa että ne sinun omat kokemukset ei todellakaan ole mikään pätevä otanta mistään.
10.5.2009 12:31
Laban kirjoitti:Ja vielä tuohon kuristamiseen, niin ei taida vakuutusyhtiötä paljoa kiinnostaa onko siinä 27kW vai 150kW onnettomuuden sattuessa, eikö se niin mene että jos kusetat vakuutusmaksuissa niin vakuutusyhtiö ei ole velvollinen maksamaan mitään. Toisin sanoen jos vaikka onnettomuudessa onnistut saamaan jonkun ihmisen halvaantuneeksi, luultavasti maksat siitä koko loppuelämäsi. Ja tottakai kaikki ajattelevat että ei semmosta tapahdu minun kohdalleni, tosiasia on että sitä tapahtuu lähes koko ajan.
Eikös vakuutus korvaa siihen asti, kun kuski on selvä. Summaa toki voidaan pienentää jos käy ilmi, että pyörässä oli enemmän tehoja kuin piti, mutta silti vakuutus maksaa suurimman osan?
14.5.2009 17:25
Da Kaktus kirjoitti:Laban kirjoitti:Ja vielä tuohon kuristamiseen, niin ei taida vakuutusyhtiötä paljoa kiinnostaa onko siinä 27kW vai 150kW onnettomuuden sattuessa, eikö se niin mene että jos kusetat vakuutusmaksuissa niin vakuutusyhtiö ei ole velvollinen maksamaan mitään. Toisin sanoen jos vaikka onnettomuudessa onnistut saamaan jonkun ihmisen halvaantuneeksi, luultavasti maksat siitä koko loppuelämäsi. Ja tottakai kaikki ajattelevat että ei semmosta tapahdu minun kohdalleni, tosiasia on että sitä tapahtuu lähes koko ajan.
Eikös vakuutus korvaa siihen asti, kun kuski on selvä. Summaa toki voidaan pienentää jos käy ilmi, että pyörässä oli enemmän tehoja kuin piti, mutta silti vakuutus maksaa suurimman osan?
tätä oon itekki miettiny, että jos pyörä on papereissa 25kw ja ottaa kurit pois ja ajaa kolarin niin korvaako se vakuutus sitten tosiaan mitään kun pyörässä on kuitenkin tehoja ollut paljon enemmän kuin se 25kw?
14.5.2009 17:57
Oman käsitykseni mukaan se korvaa henkilövahingot hyvin pitkälti, mutta pyörästäsi et saa mitään korvauksia vaikka olis mikä kasko. Voin olla väärässäkin...
8.6.2009 21:59
äsken poliisi pysäytti mut ja pyys näyttää rek otteen ja ajokortin. hetken kateltuaa käski hankkii vilkut ja peilit eikä sen enempää mitään sanonu, onneks
.. ja siis joo mulla on pelkkä pikku-a ja pyörän tehot papruis 30kw
9.6.2009 17:55
Liikennevakuutus ei sitten toimi kun syyllistyt törkeään liikenteen vaarantamiseen. Kalliiksi voi tulla
9.6.2009 22:24
:'( kirjoitti:Liikennevakuutus ei sitten toimi kun syyllistyt törkeään liikenteen vaarantamiseen. Kalliiksi voi tulla
en pelleile liikenteessä.. ja enpä usko että sun vakuutus paljoa paremmin toimii kun tehot ei täsmää papereihin. kalliiksi voi myös tulla
1.9.2009 20:56
Toisaalta jos ajaa kolarin ylitehoisella pyörällä niin tuskin sitä pyörää kiinnostaa dynottaa jos papereissa kuristettu ja kuristukset poistettu. Varsinkin jos pyörä on jo muutenkin solmussa.
2.9.2009 8:37
Liikenne- ja kaskovakuutukset ovat yleisesti voimassa täysitehoisessa pyörässä vaikka kuskilla olisikin vain pikku-a. Kaskoon saatetaan tehdä vähennyksiä ajo-oikeudettomuudesta, mutta harvoin kovin suuria.
Kievari: kaikissa vakaviin loukkaantumisiin tai kuolemaan johtavissa onnettomuuksissa pyörä tutkitaan perinpohjin. Yleensä puuttuvat kuristukset siis huomataan. Jos papereissa on väärä tieto pyörän tehosta, kaskovakuutuksessa ei ole korvausvelvollisuutta yleensä lainkaan...