23.3.2009 23:22
Entropia kirjoitti:Tume34 kirjoitti:Mikäs tuo Entropian tapaus on sitten? No, byrokratian rattaa tunnetusti pyörii hitaasti.
Tilannehan oli tämä, kuten kuulustelupöytäkirjoihin kirjattiin.
Olin ajamassa naispuoleisen ystäväni kanssa moottoripyörällä. Saavuin Petäikönkadulta ja suunnistin kohti Relanderinkadun risteystä, tarkoituksena oli mennä ABC-huoltoasemalle.
Kiihdytin vauhdin noin viiteenkymmeneen. Huomasin punaisten valojen palavan ja autojen olevan jonossa vasemmalla kaistalla, yksi moottoripyörä oikealla. Päätin ryhmittyä oikealle.
Juuri kun olin saapumassa jonoon, valot vaihtuivat vihreiksi ja jonot alkoivat liikkua. Oikealla kaistalla ollut moottoripyörä oli jo kääntymässä Relanderinkadulle, kohti Varkauden porttia. Minun ei siis tarvinnut hidastaa, koska pääsin ajamaan kaistaa esteettä. Hieman ennen risteystä näin auton kääntyvän eteeni. Tein voimakkaan jarrutuksen, poliisit mittasivat matkaksi yhdeksän metriä. Osuin kuitenkin auton keulaan. Uskon nopeuden olleen törmäyshetkellä 10-20km/h. Matkustajani lensi ylitseni noin 3-5 metrin päähän. Minä taasen jäin konepellille, osittain pyörän ja auton väliin.
Kummatkin selvisimme ilman vakavampia vahinkoja, mustelmia vain.
Kuitenkin silminnäkijät esittävät minun tulleen pujottelemalla kaistojen välistä huomattavalla ylinopeudella. Arvioksi on annettu 70-80 km/h. Nämä väitteet eivät pidä paikkaansa.
Ensinnäkin, jarrutusjäljet ovat keskeltä kaistaa, joten tämä poissulkee kaistojen välistä pujottelun.
Huomattavasti hitaammasta nopeudesta tilanteessa kertovat seuraavat seikat
1) Vammamme olivat erittäin vähäiset.
2) Ehdin reagoida ja aloittaa jarrutuksen. 80km/h vauhdista en olisi ehtinyt tehdä mitään.
3) Moottoripyörästä romuttuivat vain keulan liukuputket, ohjausakseli katkesi ja etupuoliset katteet hajosivat kokonaan. Moottoriin tai emärunkoon ei tullut näkyviä vaurioita. Esimerkiksi heti keulaputkien takana oleva öljynjäähdytin ei saanut kuin pienen painauman, öljyä tai muita nesteitä ei valunut ulos. Isommissa vauhdeissa tämä osa yleensä hajoaa heti, huokoisen rakenteensa vuoksi.
4) Matkustajani lensi 3-5m metrin päähän ja minä jäin konepellille.
Jos vauhtia olisi ollut enemmän, olisivat vammamme olleet huomattavasti suuremmat, olisimme lentäneet paljon pidemmälle ja moottoripyörä olisi romuttunut täysin.
Ennen olin sitä mieltä, että poliisi tekee vain työtään ja päättäjät ovat perseestä. Nyt kun on poliisin kanssa asioinut useampaan otteeseen, voin todeta kummankin olevan yhtäsyvältä persereiästä.
26.3.2009 21:33
26.3.2009 22:00
Lehtonen__ kirjoitti:Ja mitä mieltä kaikki nyt sitten yleisesti ovat että kannattaako sitä prätkää edes kuristaa lainkaan?
26.3.2009 22:24
26.3.2009 22:30
26.3.2009 22:37
26.3.2009 22:51
26.3.2009 22:56
16.4.2009 18:20
Lehtonen__ kirjoitti:luon koko keskustelun lävitse ja tämmönen jäi mieleen että kun minä olen 19- vuotias ja minulla on 69kw papereissa oleva mopedi niin jos en kuristaisi sitä ja jäisin kiinni niin vaikuttaako se asiaan olenko ajanut 2 vaiheen vai onko sillä mitään väliä? Ja mitä mieltä kaikki nyt sitten yleisesti ovat että kannattaako sitä prätkää edes kuristaa lainkaan?
17.4.2009 14:45
17.4.2009 20:49
2.5.2009 13:22
2.5.2009 16:12
2.5.2009 16:33
3.5.2009 12:29