21.4.2010 1:30
Tomppo92 kirjoitti:JP_89 kirjoitti:Jep, eli käytännössä nuo menee ihan miten sattuu, mutta lain puitteissa se on siltikkin kortitta-ajo
Ja paperin kyselyt ja kurien tarkastelut riippuu aikapaljon tuurista ja asuinpaikasta, itse kun savonpäässä ajelin a-vuodet niin tasan kerran pysäyttivät ja sakottivat, mutta kuristuksista eivät olleet millään muotoa kiinnostuneita
Vakuutusten korvaamiseen en uskalla ottaa kantaa, mutta liikennevakuutuslaista voi haeskella. Ja kaskosta tietysti vakuutusehdoista.
Vakuutuspetos tulee jos ajelet mp:llä (25kW) papereissa ja sitten otat kurit pois eli laitat TT:ksi ja ajat lunariin. Tällöin vakuutusyhtiön ei ole pakko maksaa mitään ja voivat käytännössä haastaa oikeuteen vakuutuspetoksesta. Itse kyselin kun olin saman tilanteen edessä että laitanko 25kW ja laitanko TT:ksi vai ajanko täysitehoisella täysitehoisen papereilla. Tulin siihen tulokseen että ajan TT:llä TT:n papereilla
21.4.2010 19:48
Decide kirjoitti: Harvemmin vakuutusyhtiötä kyllä kiinnostaa pyörän tehot, useimmitenhan pyörän kaatuessa viet sen haluamaasi liikkeeseen kuntoarvioon ja ei ne siellä ala katselemaan onko kuristuksia paikalla.. Tosin voihan näitäkin oikeen paskassa säkässä käydä.
21.4.2010 23:15
22.4.2010 15:45
Decide kirjoitti:En kyllä näin ole koskaan kuullut.. Edes A1-luokassa, että mällin jälkeen joku urkkinut et onkin tt-putki kiinni.. Toki kaikki on mahdollista.
22.4.2010 23:29
23.4.2010 22:58
Decide kirjoitti:On.. Mutta kiinnijäämisestä en ole kuullut.. edes tuolla A1-puolella..
Onhan polkupyörällä ajo kännissä rikos, mutta kuinka usein siitä kiinni jää.
Jos miettii vakuutussäästöjä..
5.5.2010 7:20
6.5.2010 3:30
markketo kirjoitti:Esimerkiksi kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa tutkivat aina. Samoin uskoisin olevan asian laita vakavemmissa onnettomuuksissa, etenkin jos nopeudella on vaikutusta asiaan.
6.5.2010 7:45
6.5.2010 13:38
Henu-89 kirjoitti:-MarkusH kirjoitti:Mahtaako joutua uudestaan B-kortin oppitunneille jos lähtee kortti kun 2. vaihe on suorittamatta, se tässä myös mietityttää... Ei tuosta Suikasta tarttis ees montaa kilowattia kuristaa, mutta kallista se kuristuskin on. Ja toisaalta, ei oo poliisi pysäyttäny ku kerran ja sekin oli juhannusaattona. No, elämä on vaikeita valintoja täynnä
No käytäntöhän nykyisin tuntuu olevan että jos kortti lähtee ennen kakkos vaihetta niin se on sitten inssi ja kirjallinen uusiks eli about 300€ siihen sakkojen päälle ellei ole opetusajoneuvoksi katsastettua kotteroa ja tietysti eroja on autokoulujen autojen "vuokra" hinnoissakin.
Mutta niinhän se on että jos ajelet kiltisti niin tod näk et joudu poliisien pysäyttämäksi lähes koskaan, mutta erehdyppäs kerrankin ajamaan vähän ylinopeutta tai ottamaan luisua niin eiköhän se maija ole jossain kyttäämässä tai just sillon vastaan tule .
Itse nyt ajellut 2,5 vuotta autolla lähes joka päivä jossain päin niin taitaa olla pysäytyksiä 4 kpl joista kolme perus puhallus ratsioita ja yks mukamas luisuttelusta . Toisin kun kaveri tais joutua ensimmäisen vuoden aikana pysäytetyks about 20 kertaa kun sattu ajelemaan kaverinsa autolla jolla sitten oli useemminkin tässä saman kylän alueella poleteltu.
Mutta jos nyt oletetaan että 2 vuotta eli kaks kesää ajelua ennen lain mukaan luvat ajaa täystehosena niin mahdollisuudet tulla pysäytetyksi aika suuret mutta sillonkin tietysti että miten tarkkaan tutkiivat läpykät läpi
6.5.2010 16:32
markketo kirjoitti:Suomessa on kuollut moottoripyörän kuljettaja alle 5km/h nopeudessa ja onnettomuudessa ei ollut toista osapuolta. Kaikkea voi aina sattua.
Kai se sulle itselles on siinä vaiheessa se ja sama jos kerran henki menee, mutta joku sen laskun maksaa. Luulis et vanhemmilla on tarpeeksi rankkaa ilman sitäkin.
Mun mielestä vaan täystehosen pyörän ajaminen pikku-A:lla on pienempi rikos kuin ottaa kuristimet pois 25kW rek. pyörästä. Ja mielipiteitähän tänne foorumille on tultu julkasemaan.
11.5.2010 19:44
Puikkelix kirjoitti:Aattelin ihan sellasta kysästä täältä ku ei oikein löytyny tälläselle aiheelle omaa topiccia. Mutta niin asiaan, onko kellään ollu sillain että ajaa enisiks autokortin ja sen jälkeen pikku-a/A kortin, että tuleeko se pikku-a/A kortti halvemmaks? Tarviiko käydä yhtään teoriatuntia vaan kun ne moottoripyörä kortin omat tunnit? Eli mitäs kaikkee siihen sisältyy tollein päin loppujenlopuks. Olis kiva saada vastauksia ja keskimääränen hinta-arvio, kiitos : )
13.5.2010 12:57
14.5.2010 2:02
14.5.2010 17:11