2010 Oltiin nykyisen avovaimokkeen kanssa moporeissulla Norjaa kohti. Vanhalla kunnon sutsukilla puksutettiin hissukseen rajaa kohti, mutta Enontekiössä Karessuvannolla alkoi kuski nuokkumaan ja meni mutka suoraksi kyytiläisineen päivineen. Semmoista n.80km/h tai vähän vajaata märkään ojaan, hieman kerkesin korjaamaan suuntaa ennen itse ojaan sukeltamista, mopo heitti volttia ja eukko meni kuperkeikan kautta jaloilleen, ei suurempia vaurioita, minä taas tuli stongan yli naama edellä ojanpenkkaan josta syystä nenä veressä, kypärä päreinä ja heräilin pari sekuntia myöhemmin sikiöasennosta ojanpohjalta.
Onni oli, että oja märkä ja kivetön, mopo ei tullut päälle tms. Ensimmäinen autokunta joka pysähtyi sisälsi Ruotsin puolelta eläkeläisiä ja suurin huoli oli onko meillä sääskiöljyä, sen jälkeen pysähtyikin joku karavaanaripariskunta joka soitti ihan hätäkeskukseen ja järjesti hinaajan paikalle. Vedettiin hinaajasedän kanssa mopo lavalle ja mopo siirtyi firman tallin nurkkaan odottelemaan hakijaa. Paikallinen VPK ehti ensimmäisenä paikalle ja iski niskatuen minulle ensimmäiseksi (juuri punnerrettiin mopo hinausauton kyytiin ojasta
) ja paikalle eksyi myös poliisi, oikea ambulanssi ja olipa ambulanssihelikopteri sepekin jo matkalla mutta peruttiin.
Päättivät sitten viedä minut ja tyttöystäväni Rovaniemelle kuvauksiin varmuuden vuoksi joka olikin onni kun pääsimme sieltä suoraan junalla etelään parantelemaan haavoja. Minulla nimittäin selästä varmaan kaikki lihakset revähtivät naamakosketuksen seurauksena ja ihan hieman kipeät seuraavan viikon. Selvittiin melkein säikähdyksellä siihen nähden mitä olisi voinut käydä! Mopo meni aika lailla päreiksi, mittaristo muun muassa irtosi ja upposi ojaan, ajosaappaat bensassa jne mutta terveys on ilmeisesti tallessa.