15.6.2010 23:05
16.6.2010 20:12
16.6.2010 23:51
Valitettavasti yleensä se kaatuminen tapahtuu silloin, kun sitä vähiten odottaa. Itsekkin viime syksynä piikkikortin omaavana, mutta pyörä remontissa, lähdin kouluun siskon sachs dirty devil -mopolla. Ajokamoiksi laitoin farkut, ajotakin, kypärän ja hanskat. Piikillä ajaessa käytin lähes aina myös ajohousuja. No satuimpa sitten kaatumaan sillä mopolla 40 km/h:n vauhissa ja ei ne farkut kummemmin suojannu ja polvi oli reilusti auki vielä kuukaudenkin päästä. Kanttasin vain normaalisti, vaikka hiekkaa tai mitään ei asvaltilla ollutkaan, niin pyörä vaan lähti kylelleen.Yzä kirjoitti:Ei niitä ajovarusteita jaksa aina läheskään laittaa päälle (paitsi kypärä ja hanskat aina), jos menee esimerkiksi vain kaupungille/ kavereitten luo/töihin, ihan turhat silloin.
18.6.2010 12:43
-Riuku- kirjoitti:Valitettavasti yleensä se kaatuminen tapahtuu silloin, kun sitä vähiten odottaa.Yzä kirjoitti:Ei niitä ajovarusteita jaksa aina läheskään laittaa päälle (paitsi kypärä ja hanskat aina), jos menee esimerkiksi vain kaupungille/ kavereitten luo/töihin, ihan turhat silloin.
Kyllä tulee itsekkin kauhulla katseltua mopoilla ja skoottereilla shortseissa ja t-paidassa ajavia tyyppejä. Varmasti oppiivat käyttämään ajokamoja kunhan kerran kaatuvat.
Kannatan ajotunteja mopokorttia varten. Käytännon kautta oppii parhaiten. Pelkkä teoriakoe ei kaikkien kohdalla riitä tarvittavaan osaamisen.
18.6.2010 15:18
18.6.2010 21:58
Mutta, kun se kevari sattuu olemaan ainut kulkuväline niin sillä mennään missä kelissä vaan mihin vaan, että ei siinä tule ajateltua mitään motoristi-imagoa ollenkaan.DriveFast kirjoitti:Tuosta yza:n postauksesta huomaa hyvin tuon mopoilijan/kevarimopoilijan asenteen.. Tosin onhan näitä samoinajattelijoita myös isojen poikien joukossa.. Ko. henkilöt on omasta mielestä ns. muotimotoristeja.. Ajetaan ne muodikkaat shortsit ja hieno t-paita päällä sillä uudenkarheella busalla, jotta kaikki varmasti näkevät mikä on tullut ostettua.. Sitten tulee mutka ja mietitään, et
19.6.2010 0:44
19.6.2010 12:59
19.6.2010 21:08
20.6.2010 4:02
20.6.2010 21:21
22.6.2010 15:54
22.6.2010 22:12
Sergey kirjoitti:mitkään lisätreenit ja lisätunnit yms. ei auta nii kaua ku korvienvälissä ei ole tarpeeksi asiallaista toimintaa. Tämän ongelman juuret on KOTONA, ei liikennekoulussa.
22.6.2010 22:49
23.6.2010 9:46
Yzä kirjoitti:En näe pyörän koolla hirveesti väliä tässä topikissa.