Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

GSX-R600 K1 uudelleenrakennus

1.1.2021 16:38

Moi!

Tuli nyt liityttyä uutena käyttäjänä foorumille ja pistää nykysestä gixxeristä topikkia pystyyn.

Mut ensin hieman tarinaa alkuun.

Moottoripyörät ovat aina olleet makeita, hienoja laitteita. Mutta en edes osannut ikinä haaveilla jostain syystä että itsellä voisi olla sellainen...
En tiedä miksi. Sitä ei tullu mietittyä. Perheessä kellään ei ollut ikinä pyörää ja oli sellanen käsitys alitajunnas että ne on rikkaiden harrastus.
Itse kun en ole rikas... :(

Mutta vuonna 2015 koitin kaverini hommaamaa 600 gixxeriä ja voi pojat ku se tuntui hullulta raketilta kokemattomalle!!! Tautinen vehe!
Jalat tärisi ja ääni väpätti ku pyörän palautti! Hitto mikkä adrealiinit :eek:

No sehän teki sellaisen vaikutuksen että kotia päästyä nettimoto auki ja pyöriä selailemaan.... MITÄ!! eikö nuo tämän enempää maksakkaan!?!?
En silloinkaan uinut rahassa, mutta olin kuvitellut muuta. Rikkaiden hömpötyksiksi.
No silloista tarjontaa unettomina öinä kahlanneena oli selvää että silloin lompakkoa tuijotellessa selvää oli se että omasta mielestä hienoin sporttipyörä mihkä
rahani riitti oli Yamahan YZF-R6 00-. Noilla kriteereillä tosiaan valitsin silloisen pyörän
Ja hitto! Olihan se hieno!! Sininen jammu, 39tkm mittarissa ja yoshimuran sliparilla. AIE! 8)
Ei ollu vielä korttia taskussa, enkä muista ajoinko pyörän silti kotia. Enkä enää muista ajelinko pyörällä muutamia tyyppejä ennen korttia.
Luultavasti en. Eihän niin saisi tehdäkkään ja tuossa tilanteessa numerollisesti aikuinen ihminen osaa kyllä hillitä itsensä :seko:

Laitetaan kuva (2016) vaikkei suoraan liitykkään. Kuvassa siis gixxeri joka humalsi minut tähän maailmaan, oma ärkuus ja seuraavana kesänä hankkimani katupommituslaite pc25 CBR.
Kuva

Kuva

Siitä se motskahulluus sitten lähti. Kilometrejä alla eri pyörillä yhteensä alla nyt vajaa 20tkm suurinpiirtein.

Autojen kanssa touhuan päivät työkseni ja siksi harrastusinto onkin niihin laantunut. Pyöriä onkin kiva harrastaa vastapainoksi.

Tästä onkin hyvä hypätä tähän topikin pyörään. Se oli suoraviivaista toimintaa. Olin tasan vuorokauden ilman pyörää. Paassilan hinauksella oli myynnissä
gixxeri edukkaasti.
Soitto sinne. Pyörä lipattu, kunnostettu halvalla ehjillä osilla välittämättä kosmeettisista virheistä ja katsastettu. Teknisesti kunnossa, ei kaunis.
Myyjä oli rehti ja hinta kohdillaan. Ei kaunisteltu eikä peitelty mitään. Vieläkään ei ole tullut pahaa mieltä.

Hakureissulta:
Kuva

Heti alkuunsa tietysti tärkein jotta uskalsi ajella levollisesti ajokauden loppuun. Eli öljyt.
Kuva

Pyörähän on nätti metrien päästä. Lähempänä jälkiä, halkeemia siältääl.
Kuva

Jos siis K1 gixua voi nättinä pitää Itse en ole tuon muotoilun ystävä. kyllä saman ikäne jammu on muotoilultaan edellä

Mutta nyt olisi ajatuksena tehdä pyörästä omaa silmää miellyttävempi. Toki raamit, eli muotoilu pysyy samana.

Perusraamit: Runko mustaksi, överi katteet, osumaa ottaneet osat ja patentit vaihtoon. Huollot ajantasalle.

Eli niinkuin viisas filosofi joskus sanoi: Mialummin överit, kuin vajarit - Gandhi 8)

Tän hetken tilanne on tämä. Runko aikalailla valmis vietäväksi maalaamoon ja moottoriin tehdä venttiilien tarkistus/mahdollinen säätö.
Kuva

Itse olen aina tykännyt seurata projekteja netin välityksellä ja välillä haaveillut että olisi hienoa ehkä jonain päiväinä tehdä itse sisältöä juutubeen.
Ainoa että omaan hyvin heikot atk-taidot, välineinä olisi vanha läppäri, joskus saatu cuben actioncami, vanha kännykkä. :roll:
Mutta päätin silti aloittaa jostain, eikä aina vain miettiä sitä. Nythän mulla olisi sopiva aihio mistä tehdä tarinaa, ja tehdä sisältöä intternetteihin.

Kuvitelmissa en tajunnutkaan sitä kuinka jännittävää on olla kameran edessä ja OUTOA! :eek: Enkä tajunnut kuinka aikaa vievää on editointi.
Varsinkin kun en ollut eläessäni ikinä editoinut/käsitellyt mitään
Enkä osaa vieläkään edelleen opetellaan. Mutta enhän osaa/tiedä pyöristäkään vielä mitään. Sitäkin opetellaan.
Mutta aikakin kehityskaarta olisi nyt seurattavissa tuolla:
https://www.youtube.com/channel/UCaL...vMVoH97g8W2ZrQ

Eli aihion esittely:
https://www.youtube.com/watch?v=v5nxL2aG8-s

Katteiden riisuminen:
https://www.youtube.com/watch?v=Nr9uLABAJZI&t=2s

Vanteiden fiksaus:
https://www.youtube.com/watch?v=hwT6O1YrUAM&t=8s

Moottorin irroitus:
https://www.youtube.com/watch?v=hdDhAj4onhg&t=958s

Nyt aletaanki olemaan tässä päivässä

Tiedetään ettei laatu ole timanttia, muttei ole tekijäkään :lol:

Mutta uskon silti että tämmöinen saattaa kiinnostaa monia. :)

Se miksi liityin tänne, niin toivon löytäväni täältä vinkkejä, ideoita, apua moneen asiaan ja tietysti tuoda projuni nähtäville.

Re: GSX-R600 K1 uudelleenrakennus

7.1.2021 10:10

Hyvältä näyttää! Into projektiin on käsinkosketeltava :D Tätä seurailee mielellään.

Re: GSX-R600 K1 uudelleenrakennus

1.2.2021 21:22

kale3000 kirjoitti:Hyvältä näyttää! Into projektiin on käsinkosketeltava : D Tätä seurailee mielellään.


Kiitos! lämmittää mieltä ja motivoi : )

Hommat etenee hitaammin kuin mitä haluis. Halua ja intoa on enemmän kuin aikaa käytössä.
Osia on tullut osteltua nii tautisesti ja niitä onkin saapunu tontille vähitellen. Välillä tullin kautta.
Osa tulematta ja varmaan osa tilaamatta.

Kuva

Katteista toistaiseksi jättäny julkasematta vielä teemaa...En tiä miks..kaippa mä haluan että se on yllätys ja
ettei kukaan lynkkaa keskenerästä. Lynkakkoon sit lopuksi koko härveli : D

Tosiaan rungon sain kiikutettua maalarille. Ja päädyin ruiskuun ihan siksi kun työkseni ropailen autoja, niin
helpoimmalla pääsin kun annoin maalarille jolle töin puolestakin käytämme autot. Ja kun tiesi että kyseinen
kaveri tekee hyvää jälkeä. Vanteet meni samalla kyydillä jotta sai lakan pintaan suojaamaan teippejä.
Uskaltaa sit lutrata vannehapolla ketjurasvoja pois : D

Kun sillävälin kun olin ilman runkoa, kerkesin tarkistaa venttiilien välykset. Pyörässä kun ei ole minkäänlaista
huoltokirjaa, niin ihan oman mielenrauhan vuoksi. Välysmitassani oli mittavälit 0,05 välein. Mutta silla sai
tarpeeksi tarkasti kun kaikki olivat hyvin ohjearvojen välissä.

Lavastettua kuvaa tekemisestä.
Kuva
Kuva

Ainoa mikä oli lähellä reuna-arvoa oli 4syl reunimmainen pakoventtiili. Siinä 0,25mm liuska liikkui liukkasti,
mutta 0,30mm hiukan liian väkivaltaisesti.

Kuva tuloksista:
Kuva

Venttiilikoppa oli ollut joskus auki. Oli sen verran lutrattu tiivisteliimaa. Sitä raaputtelin varovasti pois.
Tilasin suzuki orkkis venttiilikopantiivistesarjan, jossa on kaikki pulttien aluskumitkin. Makso mansikoita.
Oisko ollu 145€:blink: Joutu yskii pari kertaan hihaan sitä tilatessa mut en halunnu lutrailla liimalla
kertaalleen liimattuja tiivareita. Jos vaikka nyt säästyis öljyvuodoilta.

Samalla se kampiakselin puoleinen proppu/luukku mikäliekään niin nuljaantui avatessa kun oli niin pirusti
kiinni!
Se myös tiivisteen kanssa suzuki originellinä tilaten. Ei vain ole viellä saapunut kotia. Olishan sen vielä
kiinnittänyt, mutta seuraavalle kerralla avates tarvisi maggyveriä paikalle.

Teen vielä "ohje" videon juutuubbiin venttiilien tarkistuksesta. harmikseni kuvatuissa pätkissä joissa
mulla oli ottanauhalla gopro siinä kotelossaan, tuli äänet hiljaa, mutta paljon kohinaa ja kolinaa...:sad:
Täytyy modata hieman koteloa ja koittaa kuvata jonkinmoinen how to check yuorself pätkä.

Mutta tänään sain rungon maalarilta! ELI NYT VAIHTUU RÄIKÄSTÄ SUUNTA!!! fuck yeah!!:WAZAAP:

Kuva

Kuva

Vitsit mikä fiilis nyt!

Lisää tarinaa ja pätkää näköratioon kun aika koittaa. UGH!

Re: GSX-R600 K1 uudelleenrakennus

3.2.2021 18:11

Eilen ennenkuin toin rungon kotia saakka, laittelin swingin paikoillee, rasvailin kaikki liikkuvat,
sekä prässäsin ohjauslaakerit
Kuva

Hioin vanhan ohjainlaakerin sisäkoolia hieman, että pystyin käyttämään sitä apuna kun painoin
Laakerin prässillä paikalleen.
Laakerirasvaa laitoin luonteenomaisella tyylillä. Eli mielummi överit kuin vajarit. :D
Kuva

Rungon kun sai kotia niin oli pakko hahmotella hieman tulevaa lookkia. Harmikseen ei välity
Kunnolla kameraan. Mutta voi pojat minkä virneen sai aikaseks!
Eli pieni sneekpeakki väriteemasta. 8)
Kuva

Tämän helmikuun ajan on meikällä aika hieman kortilla, mutta jatkan kun jatkan ;)