Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

KTM 690 ENDURO PROJEKTI

2.2.2020 17:14

IMG_20200113_195710_815.jpg
Tosiaan marraskuussa 2019 tuli ostettua -08 vuoden 690 Enduro smotovanteilla.. Oli selvä että tästä tulee talven projekti. Tuli ajettua pidempi testilenkki ennen purkamista, pyörä tuntui hauskalta laitteelta ja kaikki näytti toimivan. Kylille en kehdannut lähteä.. Halusin välttää naurunalaiseksi tulemisen, olihan pyörä suoraan sanottua ihan saatanan ruma :D (tuntosarvet ja kaikki). terveisiä vaan edelliselle ''tuunaajalle'' haha :D

Kestävä kone kuulemma tämä LC4 (jotkut sanoman mukaan ajanut yli 100 000km ennen männänvaihtoa) mikä tuntuu hurjalta, vaikka ei tämä olekkaan mikään exc.
Pyörällä ajettu reilu 60000km..


Itselle kun tämä rakennetaan, niin pyritään hyvään lopputulokseen eikä aleta turhasta sniiduilemaan.. puretaan varmuudella moottori ja vaihdetaan ainakin kaikki alakerran laakerit , stefat + mäntä. Tilanteen mukaan kaikki uusitaan mikä on tarpeen (jos vain saldo mahtaa riittää :D )

Ulkonäköön satsaten ainakin uudet katteet, vanteet, tarrat ja osia pulveriin..
Tähdätään että kesäksi ois ajokunnossa jos ei suurempia muuttujia tule.


Edit. Pyörä purettu ja projekti edennyt jonkin verran, mutta kuvia ei voi lisätä.. itkee että liian suuri tiedosto.. osaako joku auttaa? Olen yrittänyt pienentää kuvia, mutta ei auta. Vittu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut greatiini1 päivämäärä 21.2.2020 13:10, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: KTM 690 ENDURO PROJEKTI

5.2.2020 15:46

Täytyy sanoa, että on siinä jollain ollut erikoinen maku :lol:

Vaikka se mäntä pyöriskin satatonnia ehjänä (mitä hyvin vahvasti epäilen), niin kyllä siinä vaiheessa sylinteri on entinen. Satavarmasti aivan soikea jo paljon pienemmilläkin kilsoilla. Ja siinä vaiheessa kun on soikea, niin hajoamisen riski kasvaa potenssiin 10, jolloin vaarana on alakerran ja kannen vauriot, jollon mylly on hyvin äkkiä entinen.

Seuraillaan etenemistä 8)