Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

KTM LC4 2006

7.7.2019 21:26

Tuli hommattua 2006 vuoden KTM LC4 640.. Pitkästä aikaa pyörä alla. Aion kirjoitella kuvien kanssa tänne kaikista muutoksista mitä teen pyörään. Ostohetkellä pyörästä oli poistettu SAS-järjestelmä ja putki tyhjennetty. Muuten aika vakio minivilkkuja ja kilventelineen modausta lukuunottamatta. Ajokilometrejä oli sen 20 000.

Kuva

Tällä hetkellä tehtävälistalla on seuraavaa... toteutetaan rahatilanteen ja aikataulujen salliessa 8)

[X] Rallye nokka-akseli ja kansihuolto
[X] EPC:n poisto
[ ] Kilventelineen parantelu (lentää paska niskaan atm)
[ ] Lectron 40 HV -kaasari räväkämpää kaasuttelua varten
[ ] K&N vapaavirtaussuodin
[ ] Kannen porttaus
[ ] Akrapovicin putkisto
[ ] Big bore? Ehkä joskus kun kone leviää oikein kunnolla.
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 7.7.2019 21:34, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: KTM LC4 2006

7.7.2019 21:29

Rallye-nokka. Halusin pyörään enemmän luonnetta, ettei ois niin traktorimainen ajaa ja tällähän sitä tuli! Ehkä vähän huipputehokin nousi, en tiedä. Keula nousee kaasulla edelleen, mutta kaasu pitää painaa korkeammilla kierroksilla. Tosin se aiheuttaa sen, että kierrokset loppuu nopeammin kesken, jos kulmaa ei ole tarpeeksi :D
Kuva
Kuva
Kuva

Rallye-nokalla soundi muuttui hiukan matalemmaksi ja tehoalue siirtyi korkeammille kierroksille, eipä oikein muuta eroa.

Pistin kans 175 pääsuuttimen, ja enää ei pauku niin älyttömän paljon joka kerta, kun höllään kaasua. Tais käydä laihalla.

Samalla vaihdettiin myös nokan laakerit ja imu keinuvipu. Enää ei kolise niin paljoa toi yläpää. Muuten kolisee kyllä edelleen.. taitaa olla kottaraiselle normaalia.

Muille vinkkinä, että kannattaa vaihtaa aina ne circlipit (en tiedä suomenkielistä nimeä), joilla lukitaan laakerit ja muut paikoilleen. Jouduin avaamaan kannen uudestaan, koska ne ei pysynyt enää paikoillaan toista kertaa, eikä konetta saatu enää käyntiin, koska nokka-akselin auto-deco siirtyi millin vasemmalle, jonka takia pakoventtiilit oli koko ajan hiukan auki.

Re: KTM LC4 2006

21.12.2019 22:01

Onko projekti edennyt? Pääasiassa kiinnostaa kuinka Lectron toimii näissä 640 kotareissa.