Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kevarimiehet!

26.3.2015 23:34

Ostin jokunen kuukausi sitten fantic capallero 125 4t 2015 pyörän ja scalvinin tehoputkiston. Joten kysymys kuuluu että voiko 4t kevarin sisäänajaa tehoputkiston kanssa vai pitääkö se ajaa sisään vakioputkistolla? :idea: :idea: :| :D

Re: Kevarimiehet!

27.3.2015 0:30

1. Meni täysin väärälle alueelle. Kevari alue on tuolla alempana ja siellä on myös mallikohtaiset topicit.
2. Pyöriä ei laiteta myyntiin ennen kuin ne on testattu. Sun pyöräsi on uutenakin osittain sisäänajettu tehtaalla.
3. Et todennäköisesti tiedä mitä hyvä sisäänajo sisältää.
4. Et osaa kirjoittaa pyöräsi mallia oikein!?

Lyhyt vastaus: Aja vaan millä huvittaa.

Re: Kevarimiehet!

27.3.2015 15:38

Stål kirjoitti:1. Meni täysin väärälle alueelle. Kevari alue on tuolla alempana ja siellä on myös mallikohtaiset topicit.
2. Pyöriä ei laiteta myyntiin ennen kuin ne on testattu. Sun pyöräsi on uutenakin osittain sisäänajettu tehtaalla.
3. Et todennäköisesti tiedä mitä hyvä sisäänajo sisältää.
4. Et osaa kirjoittaa pyöräsi mallia oikein!?

Lyhyt vastaus: Aja vaan millä huvittaa.

1. Olen uusi täällä ja en jaksa etsiä kevarialuetta joten kirjoitin tänne.
2.etkö ymmärrä että uudet kevarit/moottoripyörät pitää sisäänajaa eikä suoraan lähteä pommittamaan kaasu pohjassa... Kuten tuo fantic caBallero pitää sisäänajaa 1000km
3. Joten voiko joku vähän viisaampi eikä noin hiekkanen ihminen kertoa että vaikuttaako se koneen kestävyyteen, että ajaako sen sisään tehoputkistolla vai vakioputkistolla?
4. Ps herää nyt mee muualle vartioimaan ettei kukaan tre kirjoitus virheitä :lol:

Re: Kevarimiehet!

27.3.2015 15:47

Saat oikealta alueelta vastauksen suoraan ja nopeammin.

Mutta voit ajaa sillä tehoputkella kunhan pyörän säädöt ovat ok, eli lyöt hieman rikkaammat suuttimet sinne. Nämä valmistajan suosittelemat sisäänajot voivat olla jopa haitallisia, tärkeintä on lämmittää pyörä kunnolla ennen ajoa ja pikkuhiljaa kiihdytellä sekä moottorijarrutella kovempaa. Pari tankillista kun olet ajanut vaihdat öljyt ja tarkastat kaikki pultit sekä mutterit että ne ovat kireällä. Joku 15-30 min ajokerrat riittää, painotan vielä että lämmitä se kone kunnolla ja annat myös jäähtyä ennen seuraavaa ajoa. Eli mainitsemaani sisäänajoa se pari tankillista riittää.

Re: Kevarimiehet!

27.3.2015 15:51

Fantic125 kirjoitti:1. Olen uusi täällä ja en jaksa etsiä kevarialuetta joten kirjoitin tänne.

No mutta minä jaksoin. viewforum.php?f=78
Ja ennen kuin jaksat taas kirjoittaa viestiä foorumille, niin kerää voimia ja lue tämä. http://www.motot.net/wiki/Motot.net:Keskustelut
Tervetuloa foorumille, voimia ja jaksamisia motot.net foorumin parissa!

Re: Kevarimiehet!

27.3.2015 19:54

:lol: Tähän on pakko ottaa kantaa myös
Liian laskoja etsimään oikeata keskustelu aluetta, mutta jaksaa silti kirjoittaa ja vielä ihan väärään paikkaan, sori tästä sanomisesta, mutta tämä on omat moottoripyörä alue, missä esitellään omia moottoripyöriä ja on moottoripyöristä projekteja

Mutta asiaan tuo 1 000km sisäänajo kuulostaa kyllä aika oudolta, kun jotain autojakaan ei ajeta noin paljoa, saatika pyöriä (no voi näköjään olla), itse kyllä ajaisin sen vakiona, sitten kun se on hoidettu, niin miettisin virittämistä, vaikka siitäkään ei ole mitään hyötyä tuossa.
Tuo Lexin ohjen on todella hyvä, jos pyörä on pakesta ostettu, niin ihmellistä jos ei siellä liikkeessä kerrottu, että esim voi menettää takuun jos ajaa sisään "viritettynä", tuota suosittelen varmistaa sieltä mistä on ostettu, ettei käy vahinkoa....
Tai tuliko edes kysyttyä sieltä

Re: Kevarimiehet!

27.3.2015 22:34

Fantic125 kirjoitti:
Stål kirjoitti:1. Meni täysin väärälle alueelle. Kevari alue on tuolla alempana ja siellä on myös mallikohtaiset topicit.
2. Pyöriä ei laiteta myyntiin ennen kuin ne on testattu. Sun pyöräsi on uutenakin osittain sisäänajettu tehtaalla.
3. Et todennäköisesti tiedä mitä hyvä sisäänajo sisältää.
4. Et osaa kirjoittaa pyöräsi mallia oikein!?

Lyhyt vastaus: Aja vaan millä huvittaa.

1. Olen uusi täällä ja en jaksa etsiä kevarialuetta joten kirjoitin tänne.
2.etkö ymmärrä että uudet kevarit/moottoripyörät pitää sisäänajaa eikä suoraan lähteä pommittamaan kaasu pohjassa... Kuten tuo fantic caBallero pitää sisäänajaa 1000km
3. Joten voiko joku vähän viisaampi eikä noin hiekkanen ihminen kertoa että vaikuttaako se koneen kestävyyteen, että ajaako sen sisään tehoputkistolla vai vakioputkistolla?
4. Ps herää nyt mee muualle vartioimaan ettei kukaan tre kirjoitus virheitä :lol:

En koe tarpeelliseksi väitellä netissä 16 vuotiaiden kanssa. http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Lue toi niin viisastut. Yllättäen kyllä se "suoraan pommittamaan" on lähempänä totuutta.

Re: Kevarimiehet!

27.3.2015 22:40

Elä elä, nyt se ymmärtää taas ihan väärin, voi mennä rikki :D

Re: Kevarimiehet!

28.3.2015 2:29

tehoputkella saattaa olla jopa parempi, perustaen väitteeni siihen, että paremmin virtaava putki kuljettaa myös lämpöenergian tehokkaammin.

mut eiköhän tää ketju ollut tässä, piikkipuolella jatkot.