Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

4.7.2018 21:36

Mielenkiintoinen proju, hyvältä näyttää :D

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

5.7.2018 12:53

jalmari1337 kirjoitti:Mielenkiintoinen proju, hyvältä näyttää :D


Kiitoksia! Vielähän tuossa on tekemistä, mutta pientä toivon kipinää elättelen siitä että saan pyörän tänä kesänä vihdoin ajoon :D

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

5.7.2018 13:30

Keveen näkönen ulkomuoto pyörällä. Siistiin pakettiin oot saanut kaikki mahtumaan. :)

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

5.7.2018 13:40

n3d kirjoitti:Keveen näkönen ulkomuoto pyörällä. Siistiin pakettiin oot saanut kaikki mahtumaan. :)


Tattis vaan! Sähköjen piilottelua pitää hieman harjoittaa vielä, mutta muuten alkaa homma olla kasassa. Iso keskitunneli tuossa tankissa mahdollistaa aika hyvin kaiken paketoimisen :)

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

9.7.2018 8:30

Moro vaan taas

Viikonloppuna pyörähdin tallilla laittamassa valojen sähköt kuntoon ja lykkäämässä takajarrun sylinterin korjaussarjan paikalleen. Pariin otteeseen purin sylinterin ja puhdistelin sen, mutta jostain syystä järjestelmä ei ota nestettä sisäänsä. Tuohon hätään ei löytynyt sopivia tarvikkeita takaperin ilmaamiseen, eli se saa jäädä ensi kerralle.

On muuten aikamoista hepreaa nuo mittariston sähköt, kun ajattelin heittää uuden mittarin ''tuosta vaan nopsaan'' paikalleen :D Sekin jää nyt sitten johonkin Ilosaaren jälkeiseen aikaan :D

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

23.7.2018 8:24

Hyvää moroa taas

Viikonloppuna otin matsia jarrujen kanssa ja selviydyin urakasta lopuksi voittajaksi! Nesteet pysyi hienosti sisällä, mutta takajarru ei vaan meinannut ilmaantua kirveelläkään. Satulan mäntä oli aika jumissa, eikä neste jostain syystä lähtenyt kiertämään kupilta järjestelmään.

Kikkailin myös siinä sivussa takalokarin valkoiseksi. Nyt tuo vehje olisi enää yhtä tiivistettä, paria pulttia, sivuposkea ja mittarin valoa vaille ajokuntoinen :) Vielä kyllä pitäisi etsiä oikean kokoinen mittarinpyörittäjä, kun tuota etuvannetta pienennettiin melko paljon niin voi näyttää aikalailla omiaan tällä hetkellä.

Pari kuvaa tähän loppuun vielä.

Kuva

Kuva

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

14.8.2018 20:17

Moro vaan kaikille!

Ihme ja kumma, tämäkin päivä koitti joskus :D Vilkut, valot, torvi yms. toimivat täysin, nesteet pysyvät sisällä, eikä öljyäkään tunnu häviävän. Alkukäyrän lämpökääreet hieman savusivat kun käyttelin pyörää lämpimäksi, vaan väliäkö tuolla :) Kivasti jysähtää muuten polkaisemalla käyntiin - ehkä poistan tuon sähköstartin jossain vaiheessa kokonaan ''autenttisen tunnelman'' tavoittelemiseksi :D

Testilenkkiä en käynyt vielä ajamassa, kun säästelin naapureiden korvia. Tuo nykyinen vaimentaja ei vaimenna käytännössä mitään, joten päädyin sellaiseen ratkaisuun että etsin jostain uuden vaimentajan jolla sitten passaa kruisailla.

Sivuposki näyttää näin kaukaa otetuissa kuvissa kivalta, mutta itse en ole siihen täysin vielä tyytyväinen. Katsotaan jos sille keksii jotain jossain välissä. Myös lampun keltainen kalvo, sekä ''safariverkko'' loistaa poissaolollaan, mutta nekin kyllä löytävät jossain vaiheessa paikalleen. Alla muutama kuva :) (ne on hyvin samannäköisiä kuin nuo kaikki edellisetkin, mutta ehkä niistä erottaa että jotain on tapahtunut).

Kuva

Kuva

Kuva

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

3.9.2018 21:06

Moro vaan :)

Lomalla tuli pyörähdettyä taas tallin puolella sen verran, että kotari sai uuden loppuvaimentimen jonkun HD:n loppuvaimentimesta. Pyörä piti niin hirveää mekkalaa tuolla aikaisemmissa kuvissa näkyneellä vaimentimella, että pienen kierrättelyn jälkeen korvat oli lukossa vielä tunnin päästä :D Pakkohan se oli siis vaihtaa.

Sitten itse asiaan. Ensimmäinen ajolenkki sujui varsin mallikkaasti. Parin kilometrin verran oli siisteintä ikinä! Lysti tosin loppui lyhyeen, kun öljylinja ampui kuumat öljyt pitkin jalkaa :D Oma moka, kasausvaiheessa olin jättänyt tuon teräspunosletkun menemään hölmösti ja nyt siitä sitten sai kärsiä. Ensi kerralla uutta letkua paikalleen fiksummalla tavalla ja ajot saavat jatkoa :)

Loppuun pari kuvaa putkesta. Kiillottelin vielä hieman tuon pantakuvan jälkeen noita suurempia naarmuja pois, mutta kuitenkin jättäen vaimentimen harjatun väriseksi.

Kuva

Kuva

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

4.9.2018 10:49

Hyvin sopii uus änkkä kokonaisuuteen. Tarpeeksi erikoinen ratkaisu tähän laitteeseen. 8)

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

4.9.2018 13:00

n3d kirjoitti:Hyvin sopii uus änkkä kokonaisuuteen. Tarpeeksi erikoinen ratkaisu tähän laitteeseen. 8)


Tattista! Äänimaailmakin on ihan miellyttävä hieman suuremmilla kierroksilla, tyhjäkäynnillä pyörä on melkoisen hiljainen :)

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

8.10.2018 10:44

Hei vaan kaikki!

Öljylinja on kunnossa ja pyörä pelaa kylmänä hienosti - lämpimänä ei tosin lähde enää käyntiin jos sen erehtyy sammuttamaan. Viisaammat neuvoivat tarkistamaan välykset ja seoksen, pitänee ottaa työn alle.

Talven suunnitelmia olisi ainakin ''safarisuojan'' hankkiminen etuvaloon, ehkä satulan ja takarungon kulman ''suoristaminen'' vaakatasoon, sähköstartista ja akusta luopuminen (jos tuo nyt ei suostu lähtemään välyksien säädön jälkeen paremmin käyntiin napista) ja viimeisten johtojen piilottelu runkoputkien taakse :)

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

15.11.2018 21:07

Moro vaan ja hyvää Movemberia!

Välykset tuli tsekattua viikonloppuna ja löytyihän sieltä klappia. Konetta ei saanut tosin vielä uudestaan tulille - oli sen verran kehnossa kunnossa tuo magneeton tiiviste, enkä tietenkään älynnyt käydä uutta hakemassa valmiiksi. Odotelkaamme siis sitä.

Örtheniltä kävin kysäisemässä uutta mittarinpyörittäjää, mutta ilmeisesti LC4:n pyörittäjien valmistus on lopetettu :D Pistän siis ''vanhan'' (2km rullattu..) mittarin tyrkylle kaverin DR trackeriin ja alan katselemaan jonkinlaista digimittaria tilalle. Perus Koso kävi mielessä, mutta törmäsin sitten myös tällaiseen: https://www.caferacerwebshop.com/en/daytona-velona-speedo-black.html
Mielenkiinnosta pistin myös postia tuonne tuosta mittarin kytkennästä, että toimiiko tuo niin kuin mopoaikojen Sigmat, vai miten kytketään - nähtäväksi jää! Samaan ostoskoriin pitää lykätä ainakin keltainen valokalvo.

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

23.7.2019 12:41

Hei vaan kaikille!

Jenkkifutiskausi on vienyt allekirjoittaneelta kaiken ajan, mutta lomaviikolla pääsin sen verran halliin että sain projektin nyt epävirallisesti ''valmiiksi'' :)

Kesän alkumetreillä pyörä lähti nätisti käyntiin, mutta ei kestänyt lämpimäksi käymisen jälkeen käynnissä enää (eikä myöskään enää lämpimänä oikein käynnistynyt). Tästä viasta päästiin uusimalla puola, tulpanjohto ja tulpanhattu.

Uusi mittaristo löysi nyt sitten kesäloman loppuvaiheilla paikkansa ja vastoin aikaisempia ajatuksia päätin tyytyä digimittariin. Syynä tähän rikkinäinen mittarinpyörittäjä ja se, ettei niitä oikein meinannut ainakaan sillä hetkellä löytyä mistään.

Kuva

Pääsin myös heittämään ensimmäiset testilenkit tuon edellisen kesän ''tapaturman'' jälkeen ja kiva pelihän tuo on ajella, vaikkei mikään ohjus olekaan :) Vilkkujen, takarungon ja penkin osalta olisi vaikka minkälaisia ideoita mielessä tulevaa talvea silmälläpitäen, mutta jos nyt välillä pitäisi tuota hetken edes ajossa :D

Kuva

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

11.5.2020 8:52

Huomenta vaan!

Korona rokotti koko kevään rakenteluajan nollaan, joten talliin ei valitettavasti päässyt muutoksia juurikaan tekemään. Viikonloppuna kuskasin pyörän Etelä-Savosta tänne pääkaupunkiseudulle ja heitin uudet lämpökääreet putken ympärille. Ajelulle ei vielä ole päässyt, ilmeisesti kaasarissa on vanhat bensat sisällä ja se pitäisi aukaista ja putsata - muutenhan kaikki toimiikin mainiosti :)

Kuva

Re: KTM LC4 military muodonmuutosleikki

21.5.2020 3:24

On kyllä komia vehje!